کد خبر : 2071795 | 03 مهر 1403 ساعت 05:14 | 6.3K بازدید | 19 دیدگاه

از گل فرهاد در کورس با شیث تا خاطره‌سازی یامگا

10 لحظه ماندگار دربی برای هواداران استقلال

در این گزارش به 10 صحنه خاطره‌انگیز برای هواداران استقلال در دربی‌های اخیر می‌پردازیم.

10 لحظه ماندگار دربی برای هواداران استقلال

به گزارش "ورزش سه"، استقلال تا پیش از دربی 87 عملکرد خوبی برابر پرسپولیس داشت و توانست در چندین بازی حساس رقیب سنتی خود را شکست دهد. با این حال، در سال‌های اخیر، استقلالی‌ها مدت‌هاست که در حسرت پیروزی در جریان بازی مقابل پرسپولیس به سر می‌برند. در واقع، آخرین پیروزی آبی‌پوشان در جریان بازی به دربی‌های پیش از سال 1397 برمی‌گردد و از آن زمان به بعد، استقلال در 90 دقیقه نتوانسته بر پرسپولیس غلبه کند.

البته استقلال دو بار با هدایت فرهاد مجیدی توانست در ضربات پنالتی، یکی در یک چهارم نهایی جام حذفی و دیگری در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، از سد پرسپولیس عبور کند. این دو پیروزی برای هواداران استقلال ارزشمند بود، اما در جریان بازی رسمی، پیروزی کسب نشده و این موضوع همچنان یک نقطه ضعف برای آبی‌پوشان باقی مانده است. در همین حال، پرسپولیس توانسته با عملکرد بهتر در این دوره، روند رو به رشد خود را در دربی‌ها حفظ کند.

پیدا کردن لحظات خاطره‌انگیز برای استقلالی‌ها در این مدت کاری دشوار به نظر می‌رسد. بیشتر این لحظات مربوط به بازی‌هایی است که با تساوی به پایان رسیده و یا برای یادآوری پیروزی‌های شیرین باید به سال‌های قبل از دربی 87 بازگشت. با این حال، در بررسی شهرآوردهای اخیر، 10 لحظه خاطره‌انگیز انتخاب شده که برای هواداران استقلال همچنان به‌عنوان یادگاری‌های مهم از این رقابت باقی مانده است.

1. گل تساوی یامگا در دربی فصل قبل 
یامگا در دربی رفت فصل گذشته در دقیقه پایانی بازی موفق شد گل تساوی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. این پنالتی پس از خطای علی نعمتی روی آرش رضاوند و با کمک VAR به آبی‌ها داده شد و موجب شد استقلال از شکست بگریزد. این لحظه یکی از خاطرات به‌یادماندنی دربی‌های اخیر است که حسرت برد را از پرسپولیس گرفت.

2085436

2. گل رودی ژستد در فصل قهرمانی بدون شکست 
در فصل 1401، استقلال با هدایت فرهاد مجیدی قهرمانی بدون شکست را تجربه کرد. یکی از لحظات کلیدی این مسیر، گل رودی ژستد در دیدار شهرآورد بود که از شکست استقلال جلوگیری کرد. این گل در شرایطی به ثمر رسید که شکست در برابر پرسپولیس می‌توانست برنامه‌های استقلال برای قهرمانی بی‌نقص را تحت تاثیر قرار دهد و فاصله دو تیم در صدر جدول رده‌بندی کاهش پیدا می‌کرد.

2085435

3. درخشش سیدحسین حسینی در ضربات پنالتی 
در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، استقلال و پرسپولیس به تساوی رسیدند و کار به ضربات پنالتی کشید. در این ضربات، سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال، با درخشش خود تیم را به مرحله بعدی رساند. این بازی به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین لحظات دربی‌های اخیر برای حسینی و هواداران استقلال به یاد مانده است.

2085444

4. گل مهدی قایدی در دقیقه 93 
در یکی از دربی‌های لیگ برتر، استقلال با محمود فکری به مصاف پرسپولیس رفت. درحالی‌که استقلال بازی ضعیفی ارائه داده بود و به نظر می‌رسید شکست حتمی است، مهدی قایدی با یک شوت دقیق در دقیقه 93 توانست تیمش را از شکست نجات دهد. این گل نجات‌بخش یکی از صحنه‌هایی بود که هواداران استقلال تا مدت‌ها به یاد خواهند داشت.

2085441

5. گل محمد دانشگر در نیمه‌نهایی جام حذفی 
در نیمه‌نهایی جام حذفی 1399، محمد دانشگر در آخرین لحظات بازی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند و بازی را به ضربات پنالتی بکشاند. در آن زمان بسیاری تصور می‌کردند دانشگر به دلیل مصدومیت نمی‌تواند به بازی برسد، اما او با عملکرد شگفت‌انگیز خود نقش کلیدی در پیروزی استقلال در آن مسابقه ایفا کرد.

2085439

6. بریس ارسلان مطهری در اولین دربی 
ارسلان مطهری در اولین تجربه خود از شهرآورد تهران توانست دو بار دروازه پرسپولیس را باز کند. هرچند استقلال نتوانست بازی را ببرد و در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد، اما درخشش مطهری در آن بازی که جانشین شیخ دیاباته مصدوم شده بود، یکی از لحظات به‌یادماندنی این مهاجم بود.

2085443

7. گل وریا غفوری در آخرین برد استقلال در جریان بازی 
آخرین پیروزی استقلال در جریان بازی‌های شهرآورد به دوران هدایت وینفرد شفر برمی‌گردد. در آن مسابقه وریا غفوری با یک ضربه محکم توانست دروازه پرسپولیس را باز کند و استقلال با همان گل پیروز میدان شد. این برد برای هواداران استقلال یکی از خاطرات ماندگار است.

2085442

8. پیروزی 3 بر 2 با هدایت علیرضا منصوریان 
در یکی از دربی‌های حساس تهران، استقلال تحت هدایت علیرضا منصوریان توانست پس از عقب‌افتادن با گل زودهنگام سروش رفیعی، در همان نیمه اول کامبک زده و با سه گل پیروز میدان شود. این بازی یکی از شیرین‌ترین پیروزی‌های استقلال در شهرآوردها بود که فرشید اسماعیلی نیز در آن به‌عنوان یک استعداد جوان در فوتبال ایران معرفی شد.

2085438

9. درخشش مجتبی جباری در وقت‌های اضافه جام حذفی 
در یکی از بازی‌های جام حذفی، استقلال توانست در وقت‌های اضافه سه گل به ثمر برساند و پرسپولیس را شکست دهد. این پیروزی با درخشش مجتبی جباری، یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ استقلال، به‌دست آمد. جباری چند روز قبل از بازی با پرویز مظلومی دچار درگیری شده بود، اما در نهایت به میدان آمد و بازی را برای تیم خود درآورد. او دو گل به ثمر رساند و نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت.

2085440

10. گل طلایی فرهاد مجیدی در دربی 70 
فرهاد مجیدی با زدن گل طلایی در دربی 70 یکی از خاطرات درخشان خود را در این رقابت‌ها ثبت کرد. این گل نقطه آغاز درخشش مجیدی در شهرآوردها و پیروزی‌های متوالی استقلال در دربی شد و او را به یکی از اسطوره‌های این تیم تبدیل کرد.

2085437

دیدگاه‌ها