کد خبر : 2071543 | 02 مهر 1403 ساعت 00:28 | 45.2K بازدید | 83 دیدگاه

فونسکا و اینزاگی هم‌امتیاز شدند

اینتر ۱-۲ میلان: طلسم دربی شکست، فونسکا ماندنی شد!

میلان علی‌رغم ناکامی‌های بسیار در هفته‌های گذشته، با گل دقایق پایانی متئو گابیا، ۲-۱ اینتر را شکست داد.

اینتر ۱-۲ میلان: طلسم دربی شکست، فونسکا ماندنی شد!

به گزارش "ورزش سه"، دربی میلان علی‌رغم حواشی اخیر حول نیمکت تیم قرمزپوش، با شگفتی بزرگی همراه بود. شگفتی‌ای به اندازه شکست نراتزوری در دربی پس از ۲ سال!
در این دیدار ابتدا کریستین پولیشیچ بود که توانست میلان را پیش بیندازد، اما در همان نیمه اول فدریکو دی‌مارکو گل تساوی را به ثمر رساند. این نتیجه تا لحظات پایانی پابرجا بود تا اینکه گابیا توانست با ضربه سر دروازه سومر را باز کند و میلان بحران‌زده را به برتری برساند.

در دقایق ابتدایی بازی در میانه میدان در جریان بود. اما همان قسمت‌های زمین، جایی که کریستین پولیشیچ حرکتی را آغاز کرد که منجر به گل اول میلان شد. او روی کار انفرادی در بین مدافعان اینتر پیشروی کرد و توانست در مقابل دروازه سومر را تسلیم ضربه خود کند.

2085043

اینتر که در اتحاد و مقابل سیتی دروازه‌‌اش را بسته نگه داشته بود، حالا در خانه برابر میلان با چالش بزرگی روبرو شده بود. عقب افتادن از همشهری یکی از بدترین سناریوها برای هر تیمی است، اما این برتری روسونری دوام چندانی نداشت.

پس از چند حمله نصفه و نیمه، فدریکو دی‌مارکو به نجات هم‌تیمی‌هایش آمد. او در سمت چپ با پاس لائوتارو مارتینز صاحب توپ شد و به راحتی دروازه روسونری را باز کرد.

2085045

در ادامه نیمه اول بازی جذابیت چندانی نداشت و تنها یک موقعیت بر روی دروازه‌ها خلق شد. جایی که مانیان ضربه تورام را روی سانتر مارتینز، دفع کرد تا نیمه اول مساوی به پایان برسد.

دو دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که شوتی پرقدرت از لیائو دروازه سومر را تهدید کرد، اما این دروازه‌بان به خوبی مقاومت کرد و توپ را گرفت.

در ادامه مجددا دو تیم برای خلق حمله تلاش می‌کردند، اما بیکارترین بازیکنان زمین، دروازه‌بان‌ها بودند، زیرا موقعیت جدی‌ای خلق نمی‌شد. در شصت و پنجمین دقیقه بازی داور به سود میلان پنالتی اعلام کرد، اما پس از بررسی توسط VAR پنالتی رد شد.

در ادامه بازی میلان جلو کشید و چند حمله نصفه و نیمه را هم خلق کرد، اما جدی‌ترین موقعیت همان بود که منجر به گل برتری شد. در دقیقه ۸۹، سانتر ریندرز و ضربه سر زیبای گابیا. زومر سر جایش ماند و تماشا کرد.

2085046

این میلان بود که در دربی جلو افتاده بود. اینتر در دقایق باقیمانده هم نتوانست به دروازه حریفش نزدیک شود تا پس از دو سال، میلانی‌ها پیروزی دلامادونینا شوند. حالا در پایان هفته پنجم، میلان با کسب این پیروزی مانند اینتر هشت امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت.


بازی از هفته پنجم – رقابت‌های سری آ ایتالیا 
یکشنبه: 01/07/1403 ؛ ساعت: 22:30 
ورزشگاه: سن سیرو میلان / 70 هزار تماشاگر 
گروه داوری: مائوریتزیو ماریانی/ کمک ها: دانیل بیندونی، آلبرتو تگونی؛ داور چهارم: جیووانی آیرولدی/ داور VAR: آلئاندرو دی پائولو، کمک داور VAR: دانیل پاترنا


ترکیب اینتر:
یان زومر، بنجامین پاوارد، فرانچسکو آچربی، الساندرو باستونی (82- کارلوس آگوستو)، فدریکو دی مارکو، هنریک مخیتاریان (63- داویده فراتزی)،نیکولو بارلا (74- پیوتر زیلینسکی)، هاکان چالهان‌اوغلو (63- کریستین اصلانی)، دنزل دومفریس (63- متئو دارمیان)، مارکوس تورام و لائوتارو مارتینز
سرمربی: سیمونه اینزاگی

2084978

ترکیب میلان:
مایک مانیان، فیکایو توموری، متئو گابیا، امرسون رویال، تئو هرناندز، تیجانی ریندرس، یوسف فوفانا، رافائل لیائو، کریستین پولیشیچ (78- نوا اکافور)، آلوارو موراتا (78- روبن لوفتوس چیک) و تامی آبراهام.
سرمربی: پائولو فونسکا

2084979

⚽️شرح گل ها:

اینتر صفر – یک میلان (دقیقه 10: کریستین پولیشیچ): ستاره آمریکایی میلان با یک حرکت انفرادی دیدنی توانست از میان بازیکنان پرتعداد نراتزوری عبور کرده و با یک ضربه نرم و نوک پا، دروازه نراتزوری را باز کند.

ویدئو: 353794

اینتر یک – یک میلان (دقیقه 27: فدریکو دی مارکو): ارسال بلند بارلا به سمت چپ با کنترل دی مارکو همراه شد. او توپ را به لائوتارو داد و کاپیتان اینتر نیز با یک پاس در عمق، توپ را به دی مارکو سپرد و این بازیکن نیز با یک شوت پای چپ، دروازه را باز کرد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.

ویدئو: 353801

اینتر یک – دو میلان (دقیقه 89: متئو گابیا): روی ارسال تماشایی ریندرز، گابیا با یک ضربه سر تماشایی موفق شد دروازه اینتر را باز کرده و گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

ویدئو: 353813

⏱لحظات حساس:

دقیقه 14: ارسال دی مارکو از چپ با ضربه سر دومفریس همراه شد و او توپ را برای لائوتارو کاشت که ضربه کاپیتان اینتر از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 32: شوت پرقدرت و راه دور دی ماریکو با فاصله چند متری از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: پاس دیدنی لائوتارو در محوطه جریمه به تورام رسید و او پس از یک چرخش زیبا، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که با واکنش تماشایی مانیان همراه شد و توپ در ادامه راهی کرنر شد.

دقیقه 43: یک ارسال دیگر به روی دروازه میلان به تورام رسید که ضربه سر او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 46: ارسال امرسون رویال از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر رافائل لیائو همراه شد که ضربه سر خطرناک این بازیکن با واکنش تماشایی زومر دفع کرد.

دقیقه 47: روی اشتباه عجیب زومر نزدیک بود که او کار دست اینتر بدهد، ولی با تکل به موقع گلر سوئیسی، او توپ را از جلوی پای آبراهام دور کرد که این صحنه حتی برای احتمال رخ دادن پنالتی به وی ای آر رفت که رد شد.

دقیقه 55: شوت راه دور هاکان را مایک مانیان به راحتی مهار کرد.

دقیقه 64: پاس خوب لیائو به تیجانی ریندرس رسید که شوت او را زومر با واکنشی دیدنی دفع کرد.

دقیقه 65: برخورد توپ به شانه لائوتارو را داور بازی یک پنالتی به سود میلان تشخیص داد که پس از بررسی صحنه توسط VAR، این پنالتی رد شد.

دقیقه 68: شوت محکم روی پای راست موراتا در چارچوب نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 72: ارسال خوب باستونی به روی دروازه با شوت تک ضربه لائوتارو همراه شد که شوت محکم مهاجم آرژانتینی را مانیان دفع کرد.

دقیقه 75: روی یک ضد حمله سریع، میلان صاحب فرصت شد. پاس آبراهام در گوشه محوطه جریمه به لیائو رسید که ضربه او را زومر مهار کرد.

دقیقه 77: پاس طلایی به تامی آبراهام در محوطه جریمه و فرصت فوق‌العاده‌ای که نصیب این بازیکن شد، با شوت خطرناک او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 7+90: روی یک ضدحمله سریع و در شرایطی که دو مهاجم میلان با تک مدافع اینتر حضور داشتند، ضربه اوکافور از بالای دروازه به بیرون رفت.


کارت زرد:

هنریک مخیتاریان (18)

یوسف فوفانا (40)

هاکان چالهان اوغلو (40)

سیمونه اینزاگی (68)

کریستین اصلانی (86)

فدریکو دی مارکو (88)


⭕️حواشی:

- این دو غول فوتبال ایتالیا تاکنون ۲۳۹ بار در تاریخ با یکدیگر روبرو شده‌اند و این اینترمیلان است که در تقابل‌های رودررو پیشتاز است، با ۹۱ برد در برابر ۷۹ برد آث‌میلان، و ۶۹ دیدار نیز به تساوی انجامیده است.

- در سری آ، این دو تیم ۱۸۰ بار به مصاف هم رفته‌اند که اینتر ۷۰ بار پیروز شده و آث‌میلان ۵۴ بار موفق به پیروزی شده است، درحالی‌که ۵۶ دیدار هم به تساوی رسیده است.

- آندری شوچنکو، با ۱۴ گل، برترین گلزن تاریخ این رقابت است که در دوران حضورش در میلان موفق به ثبت این تعداد گل برابر اینتر شد، از جمله ۸ گل در سری آ.

- در سال‌های اخیر، این رقابت به‌طور قابل توجهی تحت سلطه اینتر بوده است، به‌طوری که این تیم در هر شش دیدار اخیر خود در تمامی رقابت‌ها پیروز شده، از جمله پیروزی ۲-۱ در سری آ در انتهای فصل گذشته.

- اینتر همچنین در دیدار "خانگی" خود در سری آ در فصل ۲۰۲۳-۲۴ موفق شد با نتیجه ۵-۱ میلان را شکست دهد. علاوه بر این، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۲-۲۳، اینتر در هر دو دیدار رفت و برگشت موفق به شکست رقیب همشهری خود شد.

- ‌میلان از زمان پیروزی ۳-۲ در لیگ در سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون نتوانسته اینتر را شکست دهد و آن پیروزی تنها موفقیت آن‌ها در ۹ دربی اخیر میلان بوده است.

- نگاهی به گذشته نشان می‌دهد که میلان تنها سه بار از دسامبر ۲۰۱۷ به بعد موفق به شکست اینتر شده است، که این نشان‌دهنده دشواری بزرگی است که آن‌ها برای کسب سه امتیاز این هفته پیش رو دارند.

- با این حال، میلان موفق شده در دو دیدار از پنج تقابل اخیر سری آ بین این دو تیم پیروز شود، درحالی‌که تنها چهار بار در هشت رویارویی اخیر خود در لیگ شکست خورده است.

- بهترین دوره اخیر میلان در برابر اینتر بین نوامبر ۲۰۰۲ و فوریه ۲۰۰۴ رخ داد، زمانی که آن‌ها چهار دیدار متوالی را در سری آ به نفع خود تمام کردند. اما این تیم در بازی روز یکشنبه وارد می‌شود درحالی‌که سه دیدار اخیر خود در سری آ مقابل اینتر را باخته و در این مدت ۸ گل دریافت کرده است.

2084941
2084942

* اتوبوس بازیکنان دو تیم در فاصله 90 دقیقه تا شروع بازی، وارد ورزشگاه شدند تا برای این دربی حساس آماده شوند.

2084944

* تعداد قابل توجهی از تماشاگران در فاصله یک ساعت تا شروع بازی، روی سکوهای سن سیرو مستقر شدند. با توجه به میزبانی اینتر، ظرفیت اکثر سکوهای استادیوم برای نراتزوری است.

* آرماند دوپلانتیس، اعجوبه پرش با نیزه و قهرمان دو المپیک اخیر، برای حمایت از میلان در استادیوم حاضر شد. او با زلاتان نیز برخورد گرمی داشت.

2084962

دیدگاه‌ها