کد خبر : 2071462 | 01 مهر 1403 ساعت 15:59 | 16.9K بازدید | 131 دیدگاه

تاکید کمیته انضباطی: باشگاه مسئولیت دارد؛

جریمه سنگین سپاهان: مالی و تماشاگر!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای به محکومیت باشگاه سپاهان به دلیل حضور یک تماشاگر محروم در دیدار مقابل ملوان داد.

جریمه سنگین سپاهان: مالی و تماشاگر!

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان در حالی مسابقه هفته چهارم خود در لیگ برتر مقابل ملوان انزلی را برگزار کرد و به برتری رسید که حواشی زیادی این بازی را تحت تاثیر قرار داد و منجر به محرومیت 75 درصدی هواداران و جریمه مالی سنگین این باشگاه اصفهانی شد.

جدا از اتفاق تلخ رخ داده برای مرتضی خائفی، هوادار فقید ملوان روی سکوهای ورزشگاه فولادشهر که منجر به ایجاد حواشی زیادی شد و محرومیت داوود رفعتی به مدت چهار ماه و جریمه سنگین و 15 میلیارد ریالی باشگاه سپاهان را به دنبال داشت، اکنون باشگاه اصفهانی با جریمه مالی دیگری مواجه شده است.

حضور نصرالله کُرک‌زن، هوادار سپاهان در دیدار مقابل ملوان که 10 سال از حضور در تمام ورزشگاه‌ها محروم شده بود، این باشگاه اصفهانی با جریمه مالی سنگین و محرومیت 75 درصدی تماشاگرانش روبه‌رو شد.

در رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در این باره آمده است:

«در خصوص گزارش ابرازی علیه باشگاه سپاهان مبنی بر حضور هوادار محروم این باشگاه به نام نصراله کُرک‌زن فرزند طاهر در ورزشگاه فولادشهر باتوجه به محتویات پرونده و با عنایت به حضور مشارالیه در داخل استادیوم علی‌رغم وجود رأی بر محرومیت ده ساله و عدم تبعیت از دادنامه قطعی صادره از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در نتیجه تخلف استنکاف از اجرای تصمیمات محرز و مسلم بوده و به‌لحاظ وجود مسئولیت تضامنی باشگاه‌ها نسبت به رفتار هواداران و تماشاگران خود بر اساس ماده ۵۰ مقررات انضباطی باشگاه سپاهان اصفهان مستند به مواد ۸۵، ۱۱۳ و ۱۱۷ مقررات انضباطی به محرومیت از حضور ۷۵ درصد از تماشاگران و هواداران خود و حضور حداکثر ۲۵ درصد از هواداران در یک مسابقه خانگی و نیز پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین نظارت مستمر به عدم حضور هوادار محروم نصراله کُرک‌زن در تمامی مسابقات فوتبالی که باشگاه سپاهان میزبان می‌باشد با رعایت ماده ۸۹ مقررات انضباطی محکوم می‌گردد.

رأی صادره در قسمت محرومیت‌ها قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

با صدور این رأی از دستور موقت مورخ ۲۳شهریورماه نیز رفع اثر می‌گردد و پرونده جهت رسیدگی به سایر تخلفات دو باشگاه سپاهان و ملوان و تمامی افراد حقیقی مفتوح می‌باشد.»

دیدگاه‌ها