کد خبر : 2071360 | 01 مهر 1403 ساعت 07:35 | 18.5K بازدید | 20 دیدگاه

موتور استقلال روشن بشود سخت خاموش شود

بائو: نمایش یامگا خیلی هم خاص نبود

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی کرد که دربی مصاف سختی برای هر دو تیم خواهد بود.

بائو: نمایش یامگا خیلی هم خاص نبود

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های استقلال و پرسپولیس با دو نتیجه متفاوت به استقبال تقابل مستقیم در دربی رفتند. پرسپولیسی‌ها آلومینیوم را بردند و شاگردان نکونام هم مقابل نساجی متوقف شدند تا هواداران آبی کمی بابت ادامه مسیر و خصوصا دربی نگران باشند. به همین بهانه خبرنگار ما سراغ میثم بائو رفت. بازیکنی که در سال‌های نه چندان دور هم برای استقلال به میدان رفت و هم با پیراهن پرسپولیس در دربی بازی کرد. او مثل خیلی‌های دیگر معتقد است دربی شرایط خاص خود را دارد و احتمال مساوی در بازی هفته بعد زیاد است. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

* به نظرت نتیجه بازی نساجی - استقلال عادلانه بود؟
تیم استقلال در مصاف با نساجی نسبت به دیگر بازی‌هایی که تا به اینجای کار در لیگ برتر انجام داده کاملا روان‌تر بود و بیشتر خلق موقعیت کرد و به نظرم یکی از بازی‌های خوب خودش را انجام داد و می‌توانست برنده باشد. در سمت مقابل نساجی هم عملکردی به مراتب بهتر از بازی‌های قبلی خود داشت. در مجموع فکر می‌کنم هر دو تیم خوب کار کردند و نتیجه عادلانه بود.

2084511

* نتایج استقلال برای هوادارانش جای نگرانی ندارد؟
معمولا در هر فصل تیم‌ها دو دسته هستند؛ برخی شروع قدرتمندی دارند اما در اواسط فصل کم می‌آورند و امتیازات را از دست می‌دهند برخی هم در شروع فصل برای هماهنگی بیشتر تیمی و آمادگی بهتر بدنی نیاز به گذر زمان دارند و بعد از چند هفته موتورشان روشن می‌شود. مثلا خود ما در زمان آقای قلعه‌نویی اینطور بودیم که چند هفته اول نتیجه نمی‌گرفتیم اما وقتی موتور تیم روشن می‌شد دیگر خاموش نمی‌شد.

* بازگشت یامگا را چطور دیدی؟
عملکردی که از یامگا دیدم چندان جالب نبود. او در بخش دفاعی مرتکب دو سه اشتباه شد که اگر بازیکنان استقلال می‌توانستند از آنها استفاده کنند الان داستان فرق داشت و نگاه‌ها به یامگا متفاوت بود. هنوز کار دارد تا این یامگا تبدیل به آن بازیکنی شود که جزء ستاره‌های استقلال بود.

* کار کدام تیم در این بازی سخت‌تر است؟
دربی اصلا کاری به شرایط قبلی دو تیم ندارد. معمولا آن تیمی که قبل از دربی ضعیف‌تر کار کرده در حاشیه امن بیشتری قرار دارد تا تیمی که همه انتظار برنده شدنش را دارند. بالاخره الان ابتدای فصل است و تیم‌ها هنوز شکل کامل خود را نگرفته‌اند. به نظر من برای هر دو تیم بازی سختی خواهد بود. پرسپولیس در دهه اخیر جزء تیم‌های باثبات و منظم بوده و الان هم به لحاظ مهره بازیکنانی باتجربه‌تر نسبت به استقلال دارد.

2084512

* غیبت روزبه برای استقلال آسیب زننده خواهد بود؟
روزبه در چندین دربی بازی کرده و حضورش در این بازی می‌توانست کمک بزرگی به استقلال باشد. او اگر در این بازی بود تیم را به خوبی مدیریت می‌کرد منتها با همه باتجربه بودنش جلوی نساجی کمی بی‌تجربگی کرد و به راحتی مصاف مهم با پرسپولیس را از دست داد.

* خودت استقلالی هستی یا پرسپولیسی؟
من برای هر دو تیم و هوادارانش احترام قائلم. من حتی دوران اوج خودم در استقلال اصلا برای پرسپولیسی‌ها کری نخواندم و وقتی هم به پرسپولیس آمدم، همین رویه را برای استقلالی‌ها داشتم. در این موارد همیشه بی‌حاشیه بوده‌ام، هیچوقت نه عدد 4 نشان دادم نه عدد 7 نشان دادم، نه 6 نشان دادم و نه لوگویی را بوسیدم. واقعیت این است که مردم بیشتر من را استقلالی می‌دانند. خودم هم خاطرات بیشتری با این تیم دارم. بالاخره شرایط فوتبال به نحوی است که هیچ بازیکنی فکرش را نمی‌کند شاید روزی در تیم رقیب حضور داشته باشد.

* چه پیش‌بینی‌ای از بازی داری؟
احتمال مساوی در این دربی بالاست. فکر می‌کنم یک یک مساوی شود. حدس من این است که گل پرسپولیس را علی علیپور می‌زند و گل استقلال را هم رامین رضاییان یا ابوالفضل جلالی خواهند زد.

دیدگاه‌ها