کد خبر : 2071333 | 31 شهریور 1403 ساعت 23:11 | 10.8K بازدید | 9 دیدگاه

باران گل در کادیکوی بارانی

1-3 به سود گالا: شکست مورینیو در دربی غول‌آسا!

مصاف حساس فنرباغچه و گالاتاسرای در هفته ششم سوپرلیگ ترکیه با شکست ۳-۱ شاگردان مورینیو به پایان رسید.

1-3 به سود گالا: شکست مورینیو در دربی غول‌آسا!

به گزارش "ورزش سه"، در حساس‌ترین بازی هفته ششم سوپر لیگ ترکیه، دربی جذاب استانبول با برتری ۳-۱ گالاتاسرای مقابل فنرباغچه به پایان رسید تا ژوزه مورینیو در اولین دیدار سختش در ترکیه با شکستی تلخ از زمین خارج شود.

بازی به شکل کاملا متعادلی در بیست دقیقه نخست در جریان بود و دو تیم بیشتر قصد آنالیز یکدیگر را داشتند. درست در دقیقه ۲۰،  اولین موقعیت بازی با شلیک از راه دور گابریل سارا و مهار عالی لیواکوویچ شکل گرفت.

تنها یک دقیقه بعد از این صحنه، بار دیگر شاگردان اوکان بوروک از راه دور اقدام به شوتزنی کردند. این بار اما با واکنش بسیار ضعیف لیواکوویچ روی ضربه لوکاس توریرا، توپ از لای دستان سنگربان فنرباغچه وارد دروازه میزبان شد تا گالاتاسرای ۱-۰ پیش بیفتد. با وجود اینکه شوت توریرا در چارچوب بود اما این گل با گل به خودی لیواکوویچ به ثبت رسید.

اعتراص مکرر کادرفنی دو تیم به داوری، منجر به دریافت سه کارت زرد پیاپی توسط نیمکت نشینان دو تیم در دقیقه ۲۵ بازی شد. تنها سه دقیقه از این حواشی گذشته بود که روی همکاری بازیکنان سابق ناپولی، گالاتاسرای اختلاف را دو برابر کرد. ویکتور اوسیمن ارسال اسماعیل جیکوبز را به شکلی استثنایی با سینه مقابل پای دریس مرتنز انداخت و او نیز در یکقدمی دروازه و با عبور توپ از روی سر لیواکوویچ حساب کار را ۲-۰‌کرد.

2084449

در دقیقه ۳۶، باز هم یک تصمیم جنجالی از سوی داور حسابی منجر به اعتراض مورینیو و توقف دوباره بازی شد. در این صحنه ادین ژکو مهاجم فنرباغچه در مصاف تک به تک با خوان موسلرا بود که با خطای مدافع گالاتاسرای مواجه شد. همه در انتظار کارت قرمز بودند اما داور با کارت زرد مدافع گالا را جریمه کرد تا مورینیو و بازیکنان فنر شدیدا به این صحنه اعتراض کنند. این آخرین صحنه مهم پیش از سوت پایان نیمه نخست بود‌.

در نیمه دوم بازی با حملات پردامنه شاگردان مورینیو برای جبران نتیجه آغاز شد اما درخشش موسلرا مانع از گلزنی میزبان بود. در دقیقه ۵۸ و روی یک ضدحمله حساب شده، گالاتاسرای روی همکاری عالی گابریل سارا و لوکاس توریرا و یک دوی زیبای این دو بازیکن به گل سوم این دیدار رسید تا نام گابریل سارا نیز به لیست گلزنان تیمش اضافه شود.

2084450

سه دقیقه بعد از این گل، فنرباغچه با ادین ژکو از روی نقطه پنالتی سرانجام به اولین گل بازی رسید و اختلاف را دوباره به عدد دو کاهش داد. گلی که تنها منجر به بازی تدافعی گالاتاسرای در ادامه بازی شد و هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دربی جنجالی و همیشه جذاب استانبول با برتری ۳-۱ گالاتاسرای به پایان برسد.

2084444

گالایی‌ها با این برد به ششمین برد پیاپی فصل رسیدند و مقتدرانه با ۱۸ امتیاز در صدر جدول باقی ماندند. شاگردان مورینیو نیز با چهار برد و دو شکست، دوازده امتیازی ماندند و همچنان در جایگاه دوم قرار دارند.

2084448

دیدگاه‌ها