کد خبر : 2071218 | 31 شهریور 1403 ساعت 16:56 | 20.6K بازدید | 37 دیدگاه

دوباره مبارزه کردن و دوباره بازی کردن

این بزرگترین درسی بود که یامگا به ما داد

کوین یامگا که پس از اتفاقات تلخ در تمرین استقلال مجبور به جدایی از این تیم شد، در اولین بازی با لباس نساجی و برابر تیم سابقش موفق به گلزنی شد.

این بزرگترین درسی بود که یامگا به ما داد

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال بخشی از زندگی است. فوتبال خود زندگی است. فوتبال هم درس‌های زیادی به آدمی می‌دهد. فوتبال به خوبی نشان می‌دهد، زندگی همان‌طور که روزهای شیرین دارد، روزهای تلخ هم دارد. زندگی یعنی تلفیق خوشی و ناخوشی‌ها و آنی سرمست است که ناخوشی‌ها را به جان بخرد و با آن مبارزه کند.

یکی از این آدم‌ها یامگاست، استوار و مبارز.

یکی از روزهایی که این اتفاق تلخ برای یامگا رخ داد، راهی بیمارستان آفتاب شدم و نیت کردم با او کمی عارفانه صحبت کنم تا روحیه بدهم. گفتم ما در آیین خود می‌گوییم: بدون اذن خداوند برگی از روی درخت نمی‌ریزد و حتما خدا در این حادثه تلخی که برات مقدر کرده حسن‌هایی گنجانده است. صبور باش...

2084238

کوین گفت ما هم چنین دیدگاهی داریم. روحیه‌اش برایم مثال زدنی بود. شاید اگر این اتفاق برای ما رخ می‌داد، تصور می‌کردیم دنیا تمام شده است. زانوی غم و... او از بیمارستان مرخص شد. مدام به سر تمرین می‌آمد، با بهترین تیپ. بعد تمرین را شروع کرد و بعد شروع کرد، دوباره مبارزه کردن و دوباره بازی کردن.

به نظر من برای کوین سخت‌تر از برخورد با امید حامدی‌فر و حادثه‌ای که برای چشم او رخ داد، این بود که متوجه شد دیگر نمی‌تواند برای استقلال بازی کند! باید با پیراهن آبی خداحافظی کند!

او به تصمیم سرمربی احترام گذاشت و رویای خود را در تیم‌های دیگری دنبال کرد. آلومینیوم به او نه گفت اما باز هم دست از تلاش بر نداشت و در نهایت نساجی نقطه پایان جستجویش بود. او در اولین بازی با پیراهن نساجی در برابر استقلال قرار گرفت و به تیمی که خیلی دوستش داشت، گل زد و بر حسب معرفتی که داشت، شادی نکرد. اتفاقی که حتی تماشاگران استقلال را خوشحال کرد. حتی تماشاگران رقیب هم از بازگشت کوین به فوتبال خوشحال شدند.

2084237

چیزی که از کوین طی همه این روزها بعد از آن برخورد لعنتی دیدم برخورد خوب با امید حامدی‌فر بود. حفظ روحیه، رعایت ادب و احترام. مبارزه و سخت کوشی و دیدید که بعداز بازی با  استقلال چه پستی گذاشت. او نوشت: «مهم نیست چند بار به شما شلیک می‌کنند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از جای خود بلند شوید یا کار خود را ادامه دهید. یادت باشد که خدا از هر چیزی و هر کسی بزرگتر است.»

این درس از کوین فراتر از فوتبال بود. ممنونم کوین برای این درس خوبی که به من و همه دادی.

علی شیخ الاسلامی، آنالیزو سابق استقلال

دیدگاه‌ها