کد خبر : 2071193 | 31 شهریور 1403 ساعت 14:57 | 11.9K بازدید | 40 دیدگاه

او درسش را یاد گرفت

فلیک: تراشتگن خودش هم می‌داند اشتباه کرده!

هانسی فلیک در نشست خبری بازی با ویارئال به اشتباه تراشتگن برابر موناکو اشاره کرد و گفت از آن درس‌های لازم را یاد گرفته است.

فلیک: تراشتگن خودش هم می‌داند اشتباه کرده!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا بعد از برتری در هر 5 بازی ابتدایی خود در لالیگا فردا باید در زمین ویارئال به میدان برود که بازی دشواری خواهد بود. بارسا البته در شرایطی به این بازی رسیده که در اولین روز لیگ قهرمانان بازی خود را به موناکو باخت و حالا نیاز به واکنش فوری به این شکست دارد. بازی برای بارسا انتقامی‌ است، چراکه ویارئال فصل قبل در مونتجوئیک 3-5 برنده شد.

هانسی فلیک در نشست خبری این بازی گفت: «ما همه چیز را آنالیز کرده‌ایم و معتقدم بازی خوبی در موناکو انجام دادیم. ما انتظار داریم که این مسابقه با همان جدیت و فشاری که با 10 بازیکن در موناکو انجام دادیم، شروع کنیم. من حس مثبتی دارم. آنها خوب بازی می‌کنند و سومین تیم با بیشترین گل زده در لالیگا هستند، ولی ما هم شانس‌های خودمان برای پیروزی را خواهیم داشت.»

آیا مدیریت فرسودگی بدنی و ذهنی بازیکنان دشوار است؟ «نه. وقتی شروع کردیم، قبلاً گفتم که هیچ بهانه‌ای وجود نخواهد داشت. اکنون ما در 7 روز پیش رو بازی سه بازی داریم و می‌توانیم آن را مدیریت کنیم. باید مراقب بازیکنانی باشیم که دقایق بیشتری به میدان رفته‌اند. فرصت برای دیگر بازیکنان مهیا خواهد بود.»

کاسادو و پدری به بازی فردا می‌رسند؟ «من فکر می‌کنم اینطور است. امروز آنها خیلی بهتر بودند و فکر می‌کنم فردا می‌توانند بازی کنند. امروز نمی‌خواستم به آنها فشار وارد شود و ریسک نکردم. ترجیح بر این شد که استراحت کنند.»

آیا انتظار چنین شروع خوبی را داشتید؟ «وقتی مثبت‌اندیش هستید، همیشه فکر می‌کنید که پیروز خواهید شد. شرایط سه بازی اول و بازگشت‌هایمان به تیم اعتماد به نفس بیشتری داد. ما مقابل موناکو شکست خوردیم، اما نشان دادیم که چگونه با 9 بازیکن درون زمین (غیر از گلر) می‌توان دفاع کرد. وقتی برخی بازیکنان توانشان به 80 درصد افت کند، به مشکل می‌خوریم. همه تیم‌های اسپانیایی دوست دارند توپ را در اختیار داشته باشند.»

آیا در مقابل موناکو به ضعف در انتقالات و لزوم خریدهای جدید فکر کردید؟ «نه. من هرگز به خرید جدید فکر نمی‌کنم. ما یک تیم خوب داریم و در مسابقات لیگ نشان داده‌ایم تا چه حد می‌توانیم خوب بازی کنیم. هر فصل یکسان است. ما هر هفته یک، دو یا سه بازیکن را از دست می‌دهیم. ما فقط روی کسانی تمرکز می‌کنیم که می‌توانند بازی کنند.»

شرایط دی یونگ چطور است؟ «ما 8 بازیکن داریم که هنوز در دسترس نیستند. من فقط روی بازیکنانی تمرکز می‌کنم که اکنون می‌توانم داشته باشم. دی یونگ به خوبی در حال ریکاوری است. همه آنها مانند گاوی به زمان نیاز دارند.»

مشکل بارسا برابر موناکو: «وقتی یک بازی را می‌بازید، یعنی یک جای کار خوب پیش نرفته است. من خیلی به اتفاقات بیرون اهمیت نمی‌دهم و می‌خواهم وقتی بازی‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنم، ایده روشنی داشته باشم. با بازیکنان صادق باشم و به آن‌ها بگویم که این بازی بدی نبود، اما وقتی شکست می‌خورید باید بپذیرید.»

نظر شما در مورد تقویم فشرده بازی‌ها چیست؟ «من فکر می‌کنم یوفا و فیفا باید بیشتر مراقب بازیکنان باشند. همه ما عاشق فوتبال و دیدن بازیکنان در حداکثر توانشان هستیم. فکر می‌کنم تعداد مسابقات باید کاهش می‌یافت.»

انتقادات زیاد از تراشتگن بعد از بازی با موناکو: «فکر می‌کنم بازی با پا یکی از نقاط قوت مارک است. یک دروازه‌بان که نباید فقط پاس بلند بدهد. او خودش متوجه شده که اشتباه کرده است. همه ما انسان هستیم و باید از اشتباهاتمان درس بگیریم.»

دیدگاه‌ها