کد خبر : 2071106 | 31 شهریور 1403 ساعت 00:47 | 84.1K بازدید | 78 دیدگاه

تعقیب ستاره پرسپولیس تا اتوبوس و هتل

اورونوف و شاید خوشحالی مشترک نکونام و قلعه‌نویی!

مصدومیت و تعویض ستاره ازبک سرخپوشان در ورزشگاه شهر قدس بزرگ‌ترین دغدغه هواداران پرسپولیس در آستانه دربی را شکل داده است.

اورونوف و شاید خوشحالی مشترک نکونام و قلعه‌نویی!

به گزارش "ورزش‌ سه"، در دقایق پایانی نیمه اول مصاف پرسپولیس و آلومینیوم بود که یکی از اتفاقات مهم این مسابقه اتفاق افتاد؛ جایی که اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی سرخپوشان توپی سرگردان را پس از دور شدن از محوطه جریمه تیمش تصاحب کرد و به مانند همیشه با تکنیک مثال‌ زدنی خود توپ را با سرعت بالایی که دارد حمل کرد و از سد مدافع مستقیمش عبور کرد.

هنوز اورونوف به طور کامل از سد امین کاظمیان، بازیکن آلومینیوم رد نشده بود که این بازیکن تکلی بلند را روی پای این بازیکن بست که در حال فاصله گرفتن از او بود. اورونوف پس از این تکل که خطرناک هم به نظر می‌رسید، نقش بر زمین شد، اما نه محمدحسین زاهدی‌فر و نه کمک اول او که این صحنه را از یکی دو متری زیر نظر داشت، اعتقادی به خطا نداشتند.

داور دستور به ادامه بازی داد، اما درد بر ستاره تیم فوتبال پرسپولیس مستولی شد و او یک دقیقه بعد روی دو پای خود نشست و مچ پای چپش را گرفت. به چند دقیقه طول نکشید که این بازیکن رو به نیمکت کرد و از گاریدو سرمربی اسپانیایی سرخپوشان درخواست تعویض کرد.

ویدئو: 353524

در نهایت اورونوف به خاطر همین تکل مجبور به ترک زمین در دقیقه 4+45 شد و این دلهره را در دل هواداران پرسپولیس و همینطور گاریدو انداخت که شاید نتوانند این بازیکن سرعتی و تکنیکی که قدرت تغییر روند بازی را با حرکات انفجاری‌اش دارد، در مصاف با استقلال که چند روز دیگر برگزار خواهد شد، در اختیار داشته باشند. این در حالی است که حاضرین در استادیوم و خبرنگاران معتقدند این تعویض برای جلوگیری از مصدومیتی شدیدتر بوده است.

در میکسدزون خبری ورزشگاه شهر قدوس خبرنگاران سعی داشتند از اورونوف درباره وضعیت مچ پای چپش بپرسند که تکل امین کاظمیان به همان نقطه ضربه زده بود، اما این بازیکن در حالی که بدون مشکل خاصی راه می‌رفت، از مقابل آنها عبور کرد و سوالات آنها را بی‌پاسخ گذاشت.

در ادامه خبرنگاران از سیدجلال و محمدحسین کنعانی‌زادگان درباره وضعیت اورونوف پرسیدند که به دلیل مصدومیت مجبور به ترک بازی شد، اما هر دو وضعیت او را مساعد توصیف کردند و تاکید داشتند که این بازیکن مشکلی برای مصاف با استقلال ندارد.

کنجکاوی خبرنگاران به نشست خبری محدود نشد و آنهایی که در نشست خبری گاریدو شرکت داشتند، از سرمربی اسپانیایی سرخپوشان درباره آخرین وضعیت اورونوف پرسیدند که واکنش مورد نظرشان را دریافت نکردند و سرمربی پرسپولیس بدون اینکه پاسخی به آنها بدهد با خشکی و سردی قابل توجهی از این موقعیت عبور کرد.

2084067

البته گاریدو به طور کامل نیز از این ماجرا عبور نکرد و یک جمله کلیدی گفت که پزشکان باید درباره وضعیت این بازیکن اظهارنظر کنند، تا ابهامات درباره وضعیت ستاره پرسپولیس که تلاش‌ها برای تمدید قراردادش هنوز به جایی نرسیده، همچنان ادامه‌دار باشد.

با تمام مواردی که در بالا ذکر شد به طور کامل نمی‌توان درباره حضور یا عدم حضور اورونوف در دربی تهران صحبت کرد. حالت ظاهری این بازیکن هنگام ترک استادیوم و ادعای کنعانی‌زادگان و جلال حسینی از مساعد بودن وضعیت سلامتی مچ پای اورونوف خبر دادند، ولی در سوی مقابل واکنش مبهم گاریدو و ارجاع دادن وضعیت مصدومیت او به نظر پزشکان و همچنین مصدومیت‌های پیاپی‌ای که این بازیکن در تیم‌های قبلی خود داشته، نشان از نگران کننده بودن مصدومیت او خواهد داشت.

در نهایت می‌توان اینطور جمع‌بندی کرد که میزان آسیب‌دیدگی اورونوف به طور کامل مشخص نیست و پرسپولیسی‌ها هم تمام تلاش‌شان را خواهند کرد که این موضوع از دید رقیب سنتی پیش از دربی پنهان بماند. البته که اهالی فوتبال می‌توانند با توجه به شواهد و قرائن نسبی درباره این موضوع حساس نتیجه گیری خاص خود را داشته باشند.

اما اگر مصدومیت اورونوف جدی باشد و این بازیکن مصاف مهم و سرنوشت ساز برابر استقلال را از دست بدهد و همینطور شانس حضور در مصاف ایران و ازبکستان را در مرحله مقدماتی جام جهانی از دست بدهد، هم جواد نکونام و هم امیر قلعه نویی از دست امین کاظمیان که این بازیکن اثرگذار و کلیدی را از چرخه مسابقات خارج کرد، راضی خواهند بود.

دیدگاه‌ها