کد خبر : 2071017 | 30 شهریور 1403 ساعت 22:09 | 106K بازدید | 191 دیدگاه

نمایش دلچسب تیم گاریدو در بازگشت از آسیا

پرسپولیس۲-۰ آلومینیوم: انتقام رویایی قربانی VAR!

پرسپولیس در یک بازی پر موقعیت با دو گل پیش از دربی پایتخت آلومینیوم را شکست داد.

پرسپولیس۲-۰ آلومینیوم: انتقام رویایی قربانی VAR!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر به مصاف آلومینیوم اراک رفت و با یک نمایش دلچسب با دو گل حسین کنعانی‌زادگان و علی علیپور حریف را شکست داد و به استقبال دربی رفت.

ویدئو: 353546

پرسپولیس برای باز کردن دروازه آلومینیوم زمان زیادی لازم نداشت. در همان دقیقه ۲ پاس عمقی عالیشاه با فرار علی علیپور تبدیل به ضربه پنالتی شد و حسین کنعانی به زیبایی از روی نقطه پنالتی گل زد. سرخ‌ها در نیمه اول موقعیت‌های دیگری هم داشتند که مهمترین آن گل علی علیپور در دقیقه ۴۰ بود که آفساید تشخیص داده شد.

نمایش دلچسب و هجومی پرسپولیس در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و سرانجام علی علیپور در دقیقه ۷۰ روی اشتباه مدافع حریف ،توپ‌گیری کرد و نخستین گل فصل خود را به ثمر رساند.

پنج دقیقه بعد سرخپوشان توسط وحید امیری به گل سوم رسیدند اما در این صحنه داور به کمک وی‌ای‌آر خطای احمدزاده در لحظه گل روی گلر را تشخیص داد و گل را مردود اعلام کرد.

پرسپولیس در دقایق پایانی با حضور عیسی آل‌کثیر، ژوآئو و سلمانی شکل هجومی خود را حفظ کردند و حتی اگر با دقت‌تر بودند می‌توانستند به گل‌های بیشتری برسند.

سرخپوشان که فصل پیش در لیگ و جام حذفی از آلومینیوم شکست خورده بودند، انتقام شیرینی از آنها گرفتند و با سه امتیاز به استقبال شهرآورد و تقابل با استقلال رفتند؛ آن هم در شبی که شاگردان نکونام مساوی کرده بودند.

پرسپولیس با این برد ۸ امتیازی شد و با یک بازی کمتر نسبت به ملوان در رده سوم قرار گرفت.


هفته پنجم لیگ برتر/ ورزشگاه شهر قدس تهران/ جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰

تیم داوری: محمدحسین زاهدی فرد، علی اکبر نوری، حسین مرادی، حمید حاج ملک/ ناظر: رحیم رحیمی مقدم


ترکیب پرسپولیس:
الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، فرشاد فرجی، مسعود ریگی، محمد خدابنده‌لو (۸۱-لوکاس ژوآئو)، وحید امیری (۸۱-یاسین سلمانی)، ارونوف (۵+۴۵-فرشاد احمدزاده)، امید عالیشاه (۶7-سروش رفیعی) و علی علیپور (۸۱-عیسی آل‌کثیر)

2083942

ترکیب آلومینیوم:
محمد خلیفه، احسان قهاری، عارف حاجی عیدی، امین جهان کهن (ابوالضل قنبری)، مهران موسوی، بهروز نوروزی فرد، امین کاظمیان، میلاد بدرقه، رحمان جعفری (شروین بزرگ)، محمدمهدی لطفی و بهرام گودرزی

2083949

⚽️شرح گل:

پرسپولیس یک-صفر آلومینیوم (دقیقه 5: حسین کنعانی): حسین کنعانی پشت پنالتی‌ای که علی علیپور گرفته بود، ایستاد و با فریب دادن محمد خلیفه، گلر آلومینیوم، توپ را تقریبا وسط زد و دروازه را باز کرد.

ویدئو: 353509

پرسپولیس دو-صفر آلومینیوم (دقیقه ۷۰: علی علیپور): یک پرتاب اوت در زمین آلومینیوم باعث شد گودرزی تحت فشار قرار بگیرد و یک پاس رو به عقب خطرناک بدهد. علیپور توپ را گرفت و پس از دریبل گلر با یک بغل پا دروازه را باز کرد.

ویدئو: 353535

لحظات حساس:

دقیقه ۳: پاس در عمق امید عالیشاه برای علی علیپور با اشتباه خط دفاعی منجر به خطای میلاد بدرقه روی مهاجم پرسپولیس شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

ویدئو: 353508

دقیقه ۱۰: شوت مهاجم آلومینیوم به کمر کنعانی خورد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۰: ارسال یاران آلومینیوم به دهانه دروازه با برخورد کنعانی به گندوز منجر به مصدومیت گلر پرسپولیس برای دقایقی شد.

دقیقه ۲۱: گولسیانی در محوطه توپ را به کرنر فرستاد تا خطر از روی دروازه پرسپولیس دفع شود.

دقیقه ۲۵: توپ‌گیری ریگی پشت محوطه در ریباند شوت میلاد محمدی با شوت فوق‌العاده و فنی مسعود ریگی همراه شد و توپ با شیرجه محمد خلیفه و برخورد به تیرک راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۷: ارسال عالیشاه از سمت راست با ضربه سر خوب علیپور همراه شد، اما این بار هم محمد خلیفه ایستادگی کرد و توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۲: حرکت عالیشاه از سمت چپ باعث شد توپ به میلاد محمدی برسد و او محوطه را بهم ریخت و توپ پس از برخورد به مدافعان آلومینیوم نفس‌گیر بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: کرنر آلومینیوم با ضربه سر میلاد بدرقه با اختلاف از بالای دروازه گندوز به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: پاس در عمق ارونوف باعث شد علیپور تک به تک شود و او با ضربه‌ای زیبا دروازه را باز کرد اما کمک داور آفساید گرفت.

ویدئو: 353523

دقیقه ۴۴: فرصت برای آلومینیوم روی فرار امین کاظمیان که شوت او در چارچوب دروازه گندوز قرار نگرفت.

دقیقه ۴۸: سانتر اراکی‌ها از سمت راست با ضربه سر امین کاظمیان خطرناک بیرون رفت. در این صحنه فرجی نتوانست خوب دفاع کند و فضای خالی از سمت او به وجود آمد.

دقیقه ۵۲: حرکت خوب اراکی‌ها با قطع توپ عالی گولسیانی همراه شد تا خطر دفع بشود.

دقیقه ۵۸: ارسال لطفی از سمت چپ روی سر کاظمیان نشست و ضربه او نفس‌گیر به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵: پاس سروش میلاد محمدی را از سمت چپ راه انداخت و با پاس کات بک او با ضربه تمام‌کننده امیری به گل تبدیل شد، اما در حین ضربه احمدزاده به گلر حریف برخورد کرده بود و داور با بازبینی صحنه از مانیتور کنار زمین گل را مردود اعلام کرد.

ویدئو: 353537

دقیقه ۸۶: پاس تک ضرب احمدزاده به محوطه با حرکت سریع میلاد محمدی انجام شد و احسان قهاری مدافع پرسپولیس را در محوطه سرنگون کرد تا زاهدی‌فرد نقطه پنالتی را نشان بدهد. داور برای بازبینی صحنه به کنار زمین رفت و این پنالتی را رد کرد تا برای دومین بار از تصمیمش به نفع سرخ‌ها برگردد.

ویدئو: 353543

دقیقه ۵+۹۰: با پاس خوب ژوآئو، عیسی فرصت خوبی داشت، اما توپ در محوطه از پایش جدا شد.


🟡اخطار ها:

فرشاد احمدزاده (۵۴)

محمدحسین کنعانی زادگان (57)

عارف حاجی عیدی (۷۲)

گندوز(4+90)


⭕️حواشی:

*صحنه مشکوکی در دقیقه ۸ روی ریگی با یک برخورد سخت رخ داد که به طرز عجیبی اتاق وی‌ای‌آر داور را فرانخواند.

*این اولین بازی این فصل پرسپولیس در تهران است‌. دیگر میزبانی‌های این تیم در قزوین و اراک بوده است.

*آلکسیس گندوز که برخورد سنگینی در دقایق اولیه بازی داشت با احساس سرگیجه در دقیقه ۴۵ روی زمین نشست و کادر پزشکی بالای سر او رفتند.

*ارونوف پیش از پایان نیمه اول احساس مصدومیت کرد و گاریدو فرشاد احمدزاده را جایگزین او کرد.

ویدئو: 353524

*گاریدو وقتی دید ارونوف می‌تواند تا پایان نیمه در زمین بماند برای جلوگیری از سوختن یکی از سه فرصت تعویضش تلاش کرد مانع تعویض شود، اما کار از کار گذشته بود.


🥇*بهترین بازیکن

علی علیپور چهره پرتلاش و موفقی در این بازی داشت و با گرفتن یک پنالتی و زدن یک گل موثرترین بازیکن سرخپوشان بود.


📌*اتفاق ویژه:

 در این بازی دو گل علی علیپور و وحید امیری مردود اعلام شد و پنالتی روی میلاد محمدی نیز برگشت داده شد تا سرخپوشان شانس زدن پنج گل به آلومینیوم ررای یک انتقام رویایی را از دست بدهند.

دیدگاه‌ها