کد خبر : 2070798 | 29 شهریور 1403 ساعت 19:57 | 49.3K بازدید | 103 دیدگاه

با اعلام رسمی فدراسیون فوتبال

فوری: برگزاری دیدار ایران و قطر در مشهد

فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به میزبانی مشهد مقدس انجام می‌شود.

فوری: برگزاری دیدار ایران و قطر در مشهد

به گزارش "ورزش سه"، پس از کش و قوس فراوان و مدت‌ها بحث و گمانه‌زنی پیرامون مکان برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر، سرانجام و با اطلاعیه که فدراسیون فوتبال منتشر کرد، مشخص شد که این بازی قرار است در شهر مقدس مشهد برگزار گردد.

با عملیات ترمیم و بازسازی استادیوم پیر و قدیمی آزادی، تیم‌های ملی ایران و استقلال و پرسپولیس، در برگزاری مسابقات خود طی فصل جدید، مشکلات زیادی داشتند. نبود ورزشگاه‌هایی که تجهیزات لازم را برای انجام این مسابقات داشته باشند و همچنین کیفیت زمین چمن استادیوم‌های کشور، این مشکلات را افزایش داد.

تیم ملی برای برگزاری نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 برابر قرقیزستان، با مشکلات بزرگی روبه‌رو شد. فدراسیون تمایل داشت تا این دیدار را در مشهد برگزار کند که پس از مخالفت مسئولان استان خراسان رضوی، در نهایت بازی ذکر شده در فولادشهر به انجام رسید.

بازی ایران و قرقیزستان در فولادشهر برگزار شد اما کیفیت پایین استادیوم خانگی ذوب آهن صدای همه را درآورد. پیش از آن نیز استقلال و پرسپولیس تمایل داشتند که چند بازی ابتدایی خود در لیگ برتر و بازی‌های آسیایی را نیز در مشهد میزبانی کنند که این درخواست سرخابی‌ها نیز از سوی مسئولین مربوطه رد شد.

طی روزهای گذشته، ابهامات زیادی پیرامون مکان برگزاری دیدار ایران و قطر به وجود آمده بود. از تبریز به عنوان یکی از شهرهای کاندیدای میزبانی از این مسابقه نام برده شده بود ولی در نهایت و پس از رایزنی‌های صورت گرفته، قرار است که این مسابقه در مشهد برگزار شود.

2083526

در اطلاعیه‌ای که فدراسیون فوتبال منتشر کرده، آمده است: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته جهت میزبانی دیدار تیم ملی، رقابت آتی در برابر تیم ملی قطر در چارچوب مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود.

پس از آنکه مشهد در تاریخ 9 فروردین 1401 میزبان دیدار ایران و لبنان از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 بود، حالا و پس از 2 سال و 6 ماه، این شهر و استادیوم امام رضا (ع) در تاریخ 24 مهر، میزبان دیدار ایران و قطر خواهد بود.

دیدگاه‌ها