کد خبر : 2070636 | 29 شهریور 1403 ساعت 08:14 | 15K بازدید | 44 دیدگاه

یامال بیشتر با فلیک می‌درخشد

ستاره هفده ساله بارسلونا انگار با هانسی فلیک بیشتر از فصول قبل می‌درخشد و آمار و ارقام می‌توانند به‌خوبی بر این قضیه صحه بگذارند.

یامال بیشتر با فلیک می‌درخشد

به گزارش "ورزش سه"، تنها پنج هفته از فصل جدید لاليگا طی شده و لامین یامال از همین ابتدا درخشش خود را زیر نظر هانسی فلیک آغاز کرده است. در ابتدا بد نیست نگاهی به تعداد گل‌های بارسلونا در پنج دیدار اخیر بیندازیم.

هانسی فلیک دقیقا ایده‌های موفق خود در بایرن مونیخ را به همان سبک و سیاق مو به مو در حال اجرا و پیاده سازی در تیم جدید خود یعنی بارسلونا است. بارسلونا دو بازی خود مقابل رئال وایادولید و خیرونا را با نتایج پرگل و قاطع هفت بر صفر و چهار بر یک پشت سر گذاشته و این تعداد گل زیاد تا حدی برای تیمی که مدنظر فلیک کار می‌کند، طبیعی است.

2083178

آبی و اناری‌ها در همین پنج بازی هفده گل به ثمر رسانده‌اند و نکته جالب ماجرا اینجاست که یامال بر روی هفت از هفده گل بارسلونا تأثیر گذار بوده است. این در حالی است که یامال در فصل گذشته تحت هدایت ژاوی در پنجاه دیدار تنها موفق به ثبت هفت گل و هفت پاس گل شده و این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که هانسی فلیک در یک بازه زمانی کوتاه مدت چگونه تیم خود را متحول ساخته و یامال را در همین پنج بازی به نقطه اوج رسانده است.

44 دوئل موفق، 16 شوت و قرار گرفتن 7 شوت در چهارچوب و بریس گل و پاس گل برابر خیرونا و وایادولید، از دیگر آمار بسیار خوب ستاره چپ پای اسپانیایی پرده‌ برمی‌دارد. دریافت نمره 8/66 از سایت معتبر تحلیلی فوت‌موب نشان می‌دهد که این امتیاز، بالاترین امتیاز کسب شده میان  تمامی بازیکنان به میدان رفته بارسلونا در پنج هفته سپری شده می‌باشد.

لامین یامال با فلیک دچار تغییر و تحول در سبک بازی خود شده و وظایف او نسبت به فصل گذشته کمی متفاوت است. ژاوی در اکثر مواقع از یامال در جناحین و به عبارتی وینگ بک لب خط استفاده می‌کرد، اما فلیک برخلاف ژاوی از یامال به نحوی دیگر بازی می‌گیرد. فلیک از یامال بیشتر می‌خواهد در نیم فضاها توپ بگیرد، پا به توپ شود و جا به جایی‌های زیادی در فاز هجومی داشته باشد تا خط دفاعی حریف را با لغزش‌ها و اشتباهات احتمالی مواجه کند.

2081915

باید اذعان داشت که لامین یامال بیشتر با افکار و تاکتیک‌های مرد آلمانی جفت و جور شده و به معنایی دیگر، راحت‌تر و بهتر در نقشه‌ها و استراتژی‌های تاکتیکی فلیک حل شده است.

هواداران بارسلونا با وجود این شرایط بسیار امیدوار هستند بارسلونایی که اقتدارش را طی فصول اخیر از دست داده، با هانسی فلیک و ستارگانی همچون یامال، رافینیا، لواندوفسکی، پدری و بقیه مهره‌های با کیفیت تیم، بتوانند مجدداً به همان بارسلونای ترسناک و مقتدر تبدیل شوند.

معین احمدوند

دیدگاه‌ها