کد خبر : 2070521 | 29 شهریور 1403 ساعت 07:24 | 19.3K بازدید | 34 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند!

یازده سال پیش در چنین روزی استقلال با برتری‌ مقابل بوریرام راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد.

هواداران تیم اوسمار از آندو تیموریان می‌ترسند!

به گزارش "ورزش سه"، بزرگ ترین حسرت خیلی از بازیکنان استقلال پرستاره فصل ۹۲-۱۳۹۱، ناکامی از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۳ با این تیم بود. حتی امیر قلعه نویی که بالا و پایین فوتبال را زیاد دیده است نیز در برخی از مصاحبه‌هایش از آن ناکامی‌ به‌عنوان بزرگترین حسرت دوران مربیگری‌اش نام برده است.

ویدئو: 32589

استقلال در ليگ قهرمانان ۲۰۱۳ در گروه مرگ مسابقات با تیم‌های الهلال،العین و الریان هم‌گروه بود و با ۱۳ امتیاز به عنوان صدرنشینی راهی یک هشتم شد تا با شکست دادن تیم الشباب امارات با نتیجه ۴-۲ راهی یک چهارم شود.

طبق قرعه استقلال در این مرحله باید با بوریرام تایلند رودررو می‌شد. دیدار رفت یک چهارم، با تک گل خسرو حیدری در دقیقه ۲ به سود شاگردان قلعه نویی به پایان رسید تا تکلیف تیم صعودکننده به بازی برگشت کشیده شود.

2083023

درست یازده سال پیش در چنین روزی بود که استقلال و بوریرام در هوای ابری شهر بوریرام به مصاف هم رفتند. بازی با فشار تایلندی‌ها آغاز شد، اما موقعیت چندان جدی در نیمه نخست شکل نگرفته بود تا اینکه در آخرین دقیقه از این نیمه، بوریرام روی ارسال کرنر و ضربه سر مدافع خود به گل اول بازی رسید تا همه چیز برابر شود.

نیمه دوم با ورود فرهاد مجیدی به زمین برای استقلال آغاز شد. تنها پنج دقیقه گذشته بود که حنیف عمران زاده روی ارسال آندو با ضربه سر محکمش گل تساوی استقلال را به ثمر رساند تا امیر قلعه نویی آبی با خیال راحت کنار زمین بنوشد.

2083021

همین نتیجه کافی بود تا استقلال راهی نیمه نهایی شود و تایلندی‌ها هم این را پذیرفته بودند که توان گلزنی دوباره به مهدی رحمتی را ندارند. تا اینکه در دقیقه ۸۸ جواد نکونام در میانه میدان توپ را به آندو تیموریان پاس داد و شماره ۱۴ استقلال نیز فرصت را غنیمت شمارد تا یکی دیگر از آن شوت‌های مهارنشدنی خود را روانه دروازه بوریرام کند. شوتی که شاید اگر دو دروازه‌بان هم درون دروازه بودند، نمی‌توانستند مهارش کنند و در نهایت گل دوم استقلال به زیباترین شکل ممکن به ثمر رسید و آبی‌ها مقتدرانه راهی نیمه نهایی شدند.

جالب آنکه این گل زیبای آندو در سال ۲۰۲۰ طبق نظرسنجی سایت ای اف سی به‌عنوان برترین گل تاریخ لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد. گلی‌ که مقابل تیمی به ثمر رسید که این روزها هدایتش برعهده اوسمار ویرا سرمربی فصل گذشته پرسپولیس است.

2083022

دیدگاه‌ها