کد خبر : 2070513 | 28 شهریور 1403 ساعت 16:10 | 13.1K بازدید | 58 دیدگاه

غیبت عنصر لاینفک فوتبال؛

حسرت بزرگ سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

اشتباهات داوری در بازی شب گذشته سپاهان مقابل الوحدات اردن که به نشست خبری سرمربی پرتغالی سپاهان نیز کشیده شد، حسابی سپاهانی‌ها را شاکی کرده است و حسرت بزرگی بر دل آنها قرار داده است.

حسرت بزرگ سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش‌سه"، اگرچه خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که سپاهان شب گذشته در شرایط بازی‌های قبلش نبود و نتوانست عملکرد چندان مناسبی از خود به نمایش بگذارد، اما حسرت بزرگ سپاهانی‌ها در این بازی، غیبت چیزی بود که این روزها در فوتبال کشورمان هم به شدت از آن صحبت می‌شود.

بر اساس مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا، رقابت‌های سطح دو آسیا بدون استفاده از VAR برگزار می‌شود و سپاهانی‌ها در بازی شب گذشته خود، به تلخی، غیبت این تجهیزات مهم را حس کردند.

گل نخست سپاهان در بازی شب گذشته مقابل الوحدات توسط اوسنینو گوئیه در شرایطی به ثمر رسید که اگر VAR در مسابقه حضور داشت، بدون شک با اعلام آفساید، مردود اعلام می‌شد و سپاهان که در نیمه نخست بهتر از نیمه دوم ظاهر شده بود، شاید می‌توانست روند مسابقه را تغییر دهد.

از سوی دیگر، دو خطای خطرناک صورت گرفته روی برایان دابو و هادی محمدی در نیمه نخست مسابقه نیز می‌توانست منجر به اخراج دو بازیکن تیم الوحدات شود و بدون شک در این صورت، سپاهانی‌ها می‌توانستند خیلی متفاوت از آنچه که دیشب ظاهر شدند، ادامه مسابقه را طی کنند.

به هر حال ژوزه مورایس که در نشست خبری پیش از بازی دیدار تیمش مقابل الوحدات نیز این موضوع را بیان کرده بود، بار دیگر از نبود VAR در مسابقات سپاهان رنج می‌برد. موضوعی که در بازی‌های لیگ برتر هم، به‌عنوان تجربه تلخ این سرمربی پرتغالی از آن یاد می‌شود.

به هر حال با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) بدون استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود و سپاهانی‌ها باید خودشان را آماده اتفاقات مشابه نیز در آینده بکنند و اجازه ندهند نتیجه مسابقه تحت تاثیر مسائل داوری رقم بخورد که البته کار آسانی هم نیست.

دیدگاه‌ها