کد خبر : 2070492 | 28 شهریور 1403 ساعت 14:36 | 17K بازدید | 14 دیدگاه

رئیس لالیگا گفت

حق با رودری بود: اعتصاب بازیکنان را می‌پذیرم

خاویر تباس، رئیس لالیگا، در واکنش به حرف‌های دیروز رودری گفت اگر فوتبالیست‌ها اعتصاب کنند، حق را به آنها خواهد داد.

حق با رودری بود: اعتصاب بازیکنان را می‌پذیرم

به گزارش "ورزش سه"، رودری که دیروز در نشست خبری بازی سیتی-اینتر شرکت کرده بود، در مورد تقویم فشرده و طولانی فوتبال گفت: «بر اساس تجربه می‌توانم به شما بگویم که 60 یا 70 بازی مثبت نیست. فکر می‌کنم بین 40 تا 50 بازی مقداری است که یک بازیکن می‌تواند در بالاترین سطح انجام دهد و پس از آن سطح کیفی شما کاهش می‌یابد، زیرا حفظ قدرت بدنی بالا غیرممکن است. همه چیز پول یا بازاریابی نیست. کیفیت بازی هم مهم هست. وقتی بیشتر استراحت می‌کنم، خسته نیستم و عملکرد بهتری دارم. اگر مردم می‌خواهند فوتبال بهتری ببینند، ما نیاز به استراحت بیشتر داریم. وقتی حجم بازی‌ها شروع به بیشتر شدن می‌کند، عملکرد و کیفیت بازی‌ها پایین می‌آید. تعدد بازی‌ها به قدری زیاد است که ما بازیکنان فاصله کمی با اعتصاب عمومی داریم.»

وقتی از تباس در این رابطه پرسیدند، او جواب داد: «فکر می‌کنم رودری در مورد اعتصاب احتمالی فوتبالیست‌ها درست می‌گوید. فشردگی و تعدد مسابقات وجود دارد و اعتراض او درست است. البته این مشکل فقط برای 200 بازیکن حرفه‌ای است و ما باید 40 هزار بازیکن و 2000 باشگاه دیگر را نیز در نظر بگیریم.»

تباس در مورد اینکه آیا ترس از اعتصاب وجود دارد یا خیر، صریح بود: «اگر این اعتصاب برای حل مشکل تقویم‌ بازی‌ها باشد، ایرادی ندارد، نه اینکه برای حذف باشگاه‌ها از لیگ‌های ملی باشد. اینکه جام جهانی باشگاه‌ها وجود نداشته باشد و از تعدد بازی‌ها کم شود، اتفاق خوبی خواهدبود.»

دیدگاه‌ها