کد خبر : 2070366 | 28 شهریور 1403 ساعت 06:13 | 10.9K بازدید | 16 دیدگاه

جلسات مکرر و قول‌های بزرگ:

وزیر ورزش به صورت جدی به دنبال نوسازی ورزشگاه‌ها

روز گذشته باز هم ساعت زیادی از اوقات وزیر ورزش به جلسه با هیئت‌های فوتبال و مدیران تربیت بدنی استان‌ها گذشت.

وزیر ورزش به صورت جدی به دنبال نوسازی ورزشگاه‌ها

به گزارش "ورزش سه"، مقایسه ورزشگاه‌های کشورهای همجوار با ایران، به‌ویژه در زمینه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی، نشان‌دهنده شکاف عمیقی است که حالا تبدیل به مسئله بزرگ ورزش ایران شده است.

در کشورهای عربی مانند قطر و عربستان سعودی، ورزشگاه‌های مدرن و پیشرفته با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند. این ورزشگاه‌ها به سیستم‌های سرمایشی پیشرفته، نورپردازی حرفه‌ای، صندلی‌های راحت، و امکانات رفاهی متعددی مجهز هستند که تجربه تماشای بازی‌ها را برای تماشاگران و ورزشکاران بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند.

برای مثال، ورزشگاه‌های قطر که میزبان جام جهانی 2022 بودند، با امکاناتی مانند سیستم‌های خنک‌کننده هوا در گرمای شدید تابستان ساخته شدند تا شرایط ایده‌آل برای بازیکنان و تماشاگران فراهم شود. نورپردازی این ورزشگاه‌ها با آخرین استانداردهای جهانی تنظیم شده و تماشای بازی‌ها را حتی از تلویزیون به تجربه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

در مقابل، ورزشگاه‌های ایران با کمبود امکانات اولیه مواجهند. یکی از مهم‌ترین مشکلات، نورپردازی ضعیف در بسیاری از ورزشگاه‌هاست که بارها توسط گزارشگران تلویزیون خودی نیز مورد انتقاد قرار گرفته که اوج آن دوشنبه شب به نمایش درآمد. جایی که هواداران بین دو بازی الاهلی - پرسپولیس و استقلال - الریان در حال کانال عوض کردن بودند. دو مسابقه‌ای که یکی در شب و دیگری (انگار) در روز برگزار می‌شد!

علاوه بر نور، بسیاری از ورزشگاه‌های ایران با مشکلات دیگری همچون وضعیت نامناسب چمن، نبود صندلی‌های استاندارد، کمبود امکانات رفاهی و نبود سیستم‌های تهویه مطبوع مواجه هستند. این در حالی است که کشورهای همجوار نه‌تنها در زمینه زیرساخت‌های ورزشی بلکه در تمامی ابعاد مربوط به مدیریت و نگهداری ورزشگاه‌ها سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند.

این مقایسه به‌وضوح نشان می‌دهد که ورزشگاه‌های ایران نیازمند به‌روزرسانی‌های اساسی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه زیرساخت‌ها هستند تا بتوانند به سطح استانداردهای جهانی نزدیک شوند. این موضوعی است که مد نظر وزیر ورزش هم قرار گرفته و او با انجام جلسات مکرر به دنبال راه اندازی نهضتی در جهت نوسازی اماکن ورزشی ایران است. عملیاتی که البته نیاز به پول کافی و سرمایه‌گذاری خارجی هم دارد.

با خوشبینی در انتظار به ثمرنشستن تمهیدات وزیر می‌مانیم!

دیدگاه‌ها