کد خبر : 2070327 | 27 شهریور 1403 ساعت 22:26 | 16.8K بازدید | 29 دیدگاه

اسناد مالی آنها تأیید شد

باشگاه‌های ایرانی دیگر بدهی‌ خارجی ندارند

مهدی تاج می‌گوید سال گذشته نگرانی ساقط شدن لیگ برتر از درجه حرفه‌ای وجود داشت.

باشگاه‌های ایرانی دیگر بدهی‌ خارجی ندارند

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در جلسه وزیر ورزش و جوانان با مدیران کل استان‌ها، رؤسای هیئت‌های فوتبال دارای نماینده در لیگ برتر، مدیران ورزشگاه‌های فوتبال و مدیران برخی باشگاه‌ها‌ که در لیگ برتر نماینده دارند، اظهار داشت: دکتر دنیامالی دستور دادند این جلسه بسیار خوب برگزار شود، زیرا نگاهشان اجرایی و روی برنامه‌ریزی است. ایشان درباره ورزشگاه‌ها گزارشی از ما خواستند‌.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که از AFC داشتیم، نسبت به ۲ موضوع احساس خطر می‌کردیم. ابتدا ثبت نشدن اسناد مالی برخی باشگاه‌ها‌ بود. بسیاری از آنها برای دریافت مجوز حرفه‌ای گزارش مالی حسابرس مالی و بازرس قانونی تهیه نکرده بودند و گزارش برخی از آنها نیز تایید نشده بود.

تاج در مورد عمق این مشکل اظهار داشت: AFC با شرکتی قرارداد بسته تا وضعیت حرفه‌ای شدن باشگاه‌های ما را رصد کند. شرایط بسیار بدی داشتیم. شاید خیلی از باشگاه‌های ما تایید نمی‌شدند و ممکن بود حتی لیگ ما را از سطح حرفه‌ای خارج کنند. یعنی به لیگ آماتور تبدیل شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: از سال قبل با مجموعه‌ای بحث را تنظیم کردیم و برای هر باشگاهی ترازی گذاشتیم. این موضوع سبب شد بدهی خارجی تمام باشگاه‌ها به حداقل برسد. الان باشگاهی بدهی خارجی ندارد‌. راستی‌آزمایی کردیم و بدهی خارجی و داخلی همه باشگاه‌ها دست کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ماست.

تاج عنوان کرد: از این بابت توفیق پیدا کرده و وقتی AFC وارد شد، خیلی از کارها را انجام داده بودیم.  ۷ باشگاه ما هم مجوز حرفه‌ای گرفتند که بی‌سابقه بوده است. چند باشگاه بانوان نیز مجوز حرفه‌ای‌ گرفتند و در کل اتفاقات خوبی افتاد.

دیدگاه‌ها