کد خبر : 2070300 | 27 شهریور 1403 ساعت 20:19 | 7.4K بازدید | 10 دیدگاه

شرایط گروه یک پیچیده‌تر شد؛

هلند 2 - 2 کاستاریکا: موقعیت خطرناک لاله‌ها

تیم ملی فوتسال هلند در دومین دیدار گروهی جام جهانی با نتیجه دو بر دو مقابل کاستاریکا متوقف شد.

هلند 2 - 2 کاستاریکا: موقعیت خطرناک لاله‌ها

به گزارش "ورزش سه"، گروه A جام جهانی فوتسال با توجه به کیفیت و سطح فنی نزدیک تیم‌ها با یکدیگر، گروه مرگ خوانده می‌شود و همچنین پیش‌بینی‌ها را برای متمایز کردن تیم‌ها و راه صعود آن‌ها به دور حذفی سخت کرده است. در دومین دیدار تیم‌های این گلدان، هلند که سبک فوتسالش مثال زدنی است و بسیار چشم نواز بازی می‌کند به مصاف کاستاریکا رفت و همانند مسابقه گذشته با ازبکستان در حفظ پیروزی ناکام ماند و یک 3 امتیاز بزرگ دیگر را از دست داد.

شاگردان میگل آندرس درست همانند بازی مقابل ازبکستان ناامید زمین را ترک کردند. این بار بیشتر، زیرا بازیکنان‌شان احساس می‌کردند یک فرصت منحصر به فرد را از دست داده اند و در حفظ پیروزی ناموفق بوده‌اند. به نظر می‌رسید لاله‌های نارنجی از بازی قبلی درس گرفته‌اند اما یک بار دیگر در لحظات پایانی آسیب‌پذیر نشان دادند. اگر هلندی‌ها مقابل کاستاریکا پیروز می‌شدند، صعود به مرحله یک هشتم نهایی تقریباً قطعی بود.

2082580

هلند بر بازی و توپ مسلط بود و برای شکست دادن مدافعان متعصب کاستاریکایی که جانانه دفاع می‌کردند کاملا به مشکل خورد. با این حال، لاله‌های نارنجی فرصت‌هایی داشتند. ستاره‌های آن‌ها بوزامبو، مارتینوس و ایوب بخاری به ترتیب خطرناک‌ترین موقعیت‌ها را از دست دادند و خیلی زود هم مجازات شدند.

در دقیقه 7 کاستاریکا با گل به خودی سیار بازی را پیش افتاد. ضربه گومز با برخورد به توفیک سیار یک گل به خودی دیگر را در جام جهانی ثبت کرد. پس از دریافت گل، هلندی‌ها که از تاکتیک متنوعی به خصوص 4-0 برای نفوذ به دروازه وارگاس استفاده می‌کردند اما به این دلیل که بازیکنان کاستاریکا با تظاهر به مصدومیت و دراز کشیدن روی زمین برای مدت طولانی، سرعت مسابقه را کاهش دادند. در دقیقه 19 هنر میگل آندرس به تصویر کشیده شد و از طریق یک کار ایستگاهی کرنر توسط بوزامبو به گل تساوی دست یافتند و نیمه نخست با این نتیجه به پایان رسید.

2082581

نیمه دوم با سوت رومرو آغاز شد و 32 ثانیه بعد هلندی از ترفندی که در آن فوق العاده زهردار هستند یعنی ضربه‌‌ی کرنر و شوت مهار نشدنی اسماعیل عدوح به گل دوم رسیدند. هلندی‌ها پس از کامبک، موقعیت‌های دیگری را هم خلق کردند اما شبیه به دقایق ابتدایی مسابقه موفق به گلزنی نشدند و همچنین کاستاریکا که رویکرد دفاع - ضدحمله را داشت، چندین فرصت را از دست داد. سرانجام در دقیقه 31 حرکت انفجاری گومز و پاس پای تیر او به لئون تبدیل به گل شد و بازی یک بار دیگر به تساوی کشیده شد.

2082579

در فاصله سه دقیقه به پایان مسابقه، میگل آندرس دست به ریسک ترسناکی زد و برای واریز سه امتیاز به حساب هلند، از سیستم پاورپلی استفاده کرد. آن‌ها سودی از تاکتیک نبردند و کاستاریکا هوشمندانه دفاع منطقه‌ای انجام داد. در آخرین ثانیه بازی، توپ به وارگاس دروازه‌بان کاستاریکا رسید و ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه بی‌محافظ هلند گذشت تا حداقل لاله‌های نارنجی خوش شانس باشند که یک امتیاز را بدست آورده‌اند.

هلند برای صعود به یک شانزدهم نهایی باید در آخرین بازی گروهی مقابل پاراگوئه نتیجه بگیرد. آن‌ها با یک تساوی به سه امتیاز می‌رسند و تفاضل گل صفر دارند. این مقدار امتیاز شاید برای راهیابی به عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم گروه‌ها کافی باشد، اما آندرس به دنبال صعود بی‌دردسر است.

دیدگاه‌ها