کد خبر : 2070285 | 27 شهریور 1403 ساعت 21:34 | 107.7K بازدید | 647 دیدگاه

در شب بازی هوشمندانه اردنی‌ها؛

الوحدات ۲ - 1 سپاهان: غافلگیری صددرصدی!

تیم فوتبال سپاهان در یک شب عجیب با ارائه عملکردی متزلزل در خط دفاعی و نمایش بی‌نظم در خط هجومی مقابل نماینده اردن اولین بازی آسیایی را واگذار کرد.

الوحدات ۲ - 1 سپاهان: غافلگیری صددرصدی!

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان با کسب چهار پیروزی پیاپی در لیگ برتر به اولین بازی آسیایی رسیده بود، اما آنچه در زمین مسابقه اتفاق افتاد هیچ تشابهی با عملکرد طلایی پوشان در لیگ برتر نداشت. البته سپاهان بازی را خوب آغاز کرد و خیلی زود موفق شد در دقیقه 9 با شلیک تماشایی وحدت حنانوف به گل برسد، اما در حالی که سپاهانی‌ها قصد داشتند تسلط خود را بر بازی دیکته کنند و گل‌های بعدی را هم به ثمر برسانند، روی اشتباه کمک داور در موقعیت آفساید گل تساوی را در دقیقه 22 دریافت کردند تا حساب کار به تساوی کشیده شود. پس از دریافت این گل باز هم بازی مالکانه سپاهان ادامه داشت و آنها چند مرتبه‌ای تا آستانه ثبت گل دوم هم رفتند که بی‌دقتی مهاجمان این تیم در زدن ضربه نهایی مانع شد.

ویدئو: 353253

با شروع نیمه دوم انتظار بر این بود که سپاهان با شکل زهردارتری کاش را آغاز کند و بازی مالکانه خود را به نتیجه برساند، اما تیم الوحدات با سرمربیگری رافت علی هوشمندانه به این مسابقه وارد شه بود و بازیکنان تیم اردنی با تجمع در زمین خودی مانع از به سرانجام رسیدن حملات تیم مورایس می‌شدند تا اینکه در دقیقه 55 گل دوم هم توسط تعویض طلایی اردنی‌ها با ضربه ابراهیم صبرا به ثمر رسید.

پس از این گل شتاب‌زدگی در حرکات بازیکنان سپاهان دیده می‌شد و مورایس را بر آن داشت تا با 4 تعویض پیاپی در دقیقه 65 جریان بازی را عوض کند، اما حضور توامان چهار بازیکن جدید که در میان آنها انزونزی و کامارا هم بودند، کمکی به تیم مورایس نکرد و آنها در خط دفاعی آشفته و در خط هجومی بی نظم و بدون هدف کارشان را دنبال کردند تا در شبی که اردنی‌ها بازی روانی هم در استادیوم خود راه انداخته بودند، مورایس و شاگردانش دست خالی به ایران بازگردند.

در پایان روز اول بازی‌های گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) تیم فوتبال الوحدات به لطف پیروزی دو بر یک مقابل سپاهان در صدر قرار گرفته و شارجه امارات هم با پیروزی یک بر صفر از مصاف با استقلال تاجیکستان خارج شد تا در رتبه دوم قرار بگیرد. سپاهان البته امیدوارانه به بازی‌های آینده برای تغییر این روند نگاه می‌کند.

2082639

سه‌شنبه، 27 شهریورماه 1403
ورزشگاه بین المللی امان
داور: حنا حطاب از روسیه 
کمک‌ها: علی احمد، محمد کزاز و وسام ربیع


ترکیب الوحدات
عبدالله الفاخوری | فاهد (ایچکا دیارا-'84) | دانیال عفانه | فراس شلبایه | مصطفی کمال (قصان الکوزا-'74) | محمود شوکت (محمودعماد الموالی-'84) | یوسف ابو الجزر | جاموس | مهند سمرین (مروان افلاح-'74) | سزار گوئیه | العین آکونو (ابراهیم صبرا-'46)
سرمربی: رافت علی

ترکیب سپاهان
پیام نیازمند | وحدت حنانوف | هادی محمدی | امین حزباوی | صالح حردانی (ابوبکر کامارا-'68) | برایان دابو | آریا یوسفی | محمد کریمی | محمدمهدی محبی (رضا اسدی-'68) | مهدی لیموچی (حسین گودرزی-'68) | جواد آقایی‌پور (استیون انزونزی-'68)
سرمربی: ژوزه مورایس

2082645

شرح گل
سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۹ شلیک تماشایی وحدت حنانوف در حالی که سنگربان الوحدات شیرجه بلندی زده بود، دور از دستان او وارد دروازه شد تا اولین گل تاریخ باشگاه سپاهان در فرمت جدید به شکلی تماشایی رقم خورده باشد.

ویدئو: 353240

الوحدات (۱-۱): در دقیقه ۲۲ حرکت پا به توپ سمرین که چند بازیکن سپاهان را پشت سر گذاشت با پاس در عمق او همراه شد و در ادامه بویو سزار در موفق شد با یک ضربه پای راست فنی دروازه نیازمند را فرو بریزد.

ویدئو: 353241

الوحدات (2-۱): در دقیقه ۵۵ تیم فوتبال الوحدات موفق شد بار دیگر از عمق به سپاهان ضربه بزند. باز هم سمرین توپ را از بالای سر مدافعین عبور داد تا ابراهیم صبرت تعویض طلایی رأفت علی از راه برسد و با بغل پای راست دروازه نیازمند را برای دومین مرتبه باز کند.

ویدئو: 353247

لحظات حساس
دقیقه ۵: ارسال محمد کریمی با ضربه سر جواد آقایی‌پور به تیر دوم رسید که آریا یوسفی برای زدن ضربه نهایی یک گام کم آورد تا به این شکل اولین فرصت بازی برای تیم مورایس از دست برود.
دقیقه ۱۸: ارسال بازیکنان الوحدات از سمت چپ خط دفاعی سپاهان به شکل خطرناکی از مقابل دروازه نیازمند رد شد.

دقیقه ۳۲: شوت آریا یوسفی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۳۸: شوت جواد آقایی‌پور از پشت محوطه جریمه با واکنش سنگربان تیم حریف به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۴۵: صالح حردانی پس از یک کار ترکیبی تماشایی در محوطه جریمه الوحدات پس از عبور از مدافع حریف نقش بر زمین شد که داور در این صحنه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه ۴+۴۵: شوت محمد کریمی از پشت محوطه جریمه توسط سنگربان الوحدات به زمین برگشت و در ادامه ضربه آکروباتیک جواد آقایی‌پور با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰: شوت لیموچی از پشت محوطه جریمه کم دقت بود و با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۰: ضربه وحدت حنانوف این بار با عکس العمل به موقع مدافعین تیم الوحدات به دروازه نرسید وگرنه می‌توانست گل دوم او را هم رقم بزند.

دقیقه ۷۱: ابراهیم صبرا روی تعلل خط دفاعی سپاهان و تعارف حزباوی و حنانوف و حزباوی با نیازمند چیزی نمانده بود گل سوم هم رقم بخورد، اما تیم مورایس شانس آورد و توپ به تیرک برخورد کرد.
دقیقه ۷۴: شوت آریا یوسفی به همان جایی رفت که الفخوری سنگربان الوحدات ایستاده بود.

دقیقه ۸۱: شوت رضا اسدی با فاصله زیادی از کنار دروازه الوحدات به بیرون رفت.
دقیقه ۸۹: پیام نیازمند در حالی که حسین گودرزی سر خورده بود و در موقعیت تک به تک با مهاجم حریف قرار گرفت، موفق شد شوت ابراهیم صبرا را با پای راست بگیرد و از ثبت گل سوم جلوگیری کند.

دقیقه ۹۰: ارسال کرنر سپاهانی‌ها با ضربه سر امین روی تیرک دوم همراه شد و در ادامه اسدی ضربه‌ای با کف پا به توپ زد که قدرت زیادی نداشت و الفخوری گلر الوحدات با شیرجه‌ای بلند توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۴+۹۰: امین حزباوی هم شانس خود را برای گلزنی از پشت محوطه جریمه امتحان کرد که ضربه او هم راهی به چهارچوب پیدا نکرد.

دقیقه 10+۹۰: در آخرین ثانیه‌های مسابقه هادی محمدی کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد.

ویدئو: 353255

کارت‌های زرد:

سپاهان: محمد کریمی ('30) و هادی محمدی ('80 و '10+90) (اخراج)

الوحدات: العین آکونو ('1+45) و محمودعماد الموالی ('90) و قصان الکوزا ('3+90)


حواشی
*مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بدون استفاده از فناوری کمک داوری ویدئویی برگزار می‌شود.
*کاروان سپاهان در حالی عازم امان اردن برای مصاف با الوحدات شده‌اند که کاوه رضایی به دلیل مصدومیت و سیاوش یزدانی و رضا شکاری نیز با صلاحدید مورایس همراه تیم حضور ندارند.

2082554

*نکته قابل توجه دیگر عدم آمادگی کامل استیون انزونزی و ابوبکر کامارا است که باعث گردیده این دو همچنان دور از ترکیب اصلی باشند ولی در نیمه دوم وارد زمین خواهند شد.
* کامارا، خرید جدید سپاهانی‌ها، برای اولین مرتبه در فهرست تیم قرار گرفته و به احتمال فراوان برای اولین مرتبه در نیمه دوم با پیراهن سپاهان دیده می‌شود.

*آخرین بازی آسیایی سپاهان در مصاف با شباب الاهلی رقم خورده و این تیم با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد تا شانس حضور در لیگ نخبگان را از دست بدهد.

*هواداران اردنی استقبال خوبی از این مسابقه به عمل آورده‌اند و با تشویق‌های خود جو ورزشگاه را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

2082555

*سپاهان با ۴ پیروزی پیاپی به این مسابقه رسیده و در سوی مقابل تیم الوحدات سه بازی در لیگ داخلی انجام داده و با دو پیروزی و یک تساوی به اولین مصاف آسیایی خود رسیده است.

2082571
*این تصویر نشان می‌دهد گل تیم فوتبال الوحدات اردن در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است.

*استیون انزونزی، ابوبکر کامارا، حسین گودرزی و رضا اسدی کنار خط ایستاده‌اند تا در فاصله ۲۵ دقیقه مانده تا پایان بازی سرمربی سپاهان بخش عمده‌ای از بازیکنانش را و همزمان تغییر داده باشد. مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور، صالح حردانی و محمدمهدی محبی چهار بازیکنی بودند که جای خودشان را به نفرات بالا دادند.

*با خروج صالح حردانی از ترکیب، وحدت حنانوف به پست دفاع راست رفته است و حسین گودرزی به جای او در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد.
*احسان بعیدی مدیر تیم فوتبال سپاهان در دقیقه ۷۲ به دلیل اعتراض به تصمیم داور با کارت زرد جریمه شد.


شرح بازی 
سپاهان به طور کلی مالکیتی قابل توجه در این مسابقه داشت. آنها 75 درصد توپ را در اختیار داشتند و 15 مرتبه هم به دروازه حریف اردنی خود شوت زدند که 5 مرتبه شوت‌های آنها در چارچوب بود. در سوی مقابل اما تیم اردنی آماری به مراتب پایین‌تر ثبت کرد، اما با توجه به بازی هوشمندانه و استراتژی مبتنی بر دفاع و ضدحمله موفق شدند در پایان با کسب پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

اتفاق ویژه 
گل اول الوحدات در این مسابقه در حالی به ثمر رسید که بازیکن حریف در موقعیت آفساید قرار داشت، اما عدم استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی سبب شد تا این گل مردود اعلام نشود.

دیدگاه‌ها