کد خبر : 2070082 | 27 شهریور 1403 ساعت 00:16 | 41K بازدید | 62 دیدگاه

شبی که تیم گاریدو قلب‌ها را ربود؛

امیدوارکننده‌ترین شکست پرسپولیس!

پرسپولیس یکی از بهترین نمایش‌های چند فصل اخیر خود در سطح مسابقات قاره‌ای را در شب شکست مقابل الاهلی ارائه کرد.

امیدوارکننده‌ترین شکست پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، یک لحظه غفلت در شروع مسابقه، نتیجه بازی را تعیین کرد و پرسپولیس را با شکست به تهران فرستاد. گلی که فرانک کسیه با شلیک محکم به تور دروازه پرسپولیس کوبید، اگرچه سه امتیاز را به حساب الاهلی نوشت اما نمایان‌گر تمام آنچه در استادیوم فیصل جده گذشت، نبود. سرخپوشان در این بازی شجاعانه برای آنچه وعده داده بودند (سه امتیاز) وارد زمین شدند و اگر کمی خوش‌شانس و با دقت بودند، می‌توانستند حداقل با یک تساوی از زمین خارج شوند.

پرسپولیس در این بازی چهار شوت بیشتر از الاهلی به سمت دروازه زد و یک شوت دروازه بیشتر هم نسبت به حریف داشت و همچنین مالکیت توپ را هم در اختیار گرفته بود و بیشتر از حریف پاس رد و بدل کرد. آمارهایی که اگرچه برای پرسپولیس امتیاز در بر نخواهد داشت اما بارقه امید را در ذهن هواداران زنده می‌کند.

2082222

البته سرخپوشان در بخش دفاعی ضعف و اشتباهات متعددی داشتند که باید مورد بررسی قرار بگیرد اما آنچه که باعث امیدواری پرسپولیسی‌ها می‌شود، نمایش تهاجمی و جسورانه تیم کارلوس گاریدو است که بارها به موقعیت ختم شد و این تیم را چند مرتبه به یک قدمی تور دروازه حریف نیز رساند و شاید اگر کمی، تنها کمی خوش شانس بودند، 15 هزار هوادار الاهلی را با شکست راهی خانه می‌کردند.

در جناح چپ میلاد محمدی و اوستون اورونوف دو یار رونده پرسپولیسی‌ها بودند که با نفوذهای خود به قلب دفاع الاهلی، این تیم را در زمین خودی نگه داشته و به ضد حمله وادار کردند. اورونوف تکنیکی، شاهرگ حملات پرسپولیس بود و هر بار که اراده کرد، مدافعان نامدار الاهلی را از پیش رو برداشت و یک‌بار از مریح دمیرال پنالتی گرفت و در نیمه دوم نیز با ضربه خود دروازه ادوارد مندی را تا آستانه فروپاشی پیش برد و زمانی که کاری از دست او بر نمی‌آید، چمن ورزشگاه کمی توپ را منحرف کرد و به بیرون فرستاد.

2082223

برای تمجید از نمایش سرخپوشان باید به نام وحید امیری هم اشاره کرد. بازیکنی که در 36 سالگی یکی از بهترین نفرات پرسپولیس بود و امروز علاوه بر مشخصات مثبت همیشگی، به عنوان مدافع راست نیز بازی کرد؛ زمانی که ایوب العملود به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و گاریدو که بازیکن آلترناتیو نداشت، امیری را در پست او به کار گرفت.

نقطه امیدواری دیگر پرسپولیس ظهور یک مهاجم تنومند، پا به توپ و باهوش است - لوکاس ژوائو. خرید جدید پرسپولیس که شاید اگر تنها چند روز زودتر جذب می‌شد، می‌توانست در دیدار مقابل الاهلی به عنوان مهاجم فیکس وارد زمین شود و جور مهاجمان گل‌نزن این تیم را بکشد. او در همان 10 دقیقه که فرصت بازی پیدا کرد نیز یک توپ پشت محوطه جریمه را با قدرت حمل توپ انفرادی خود تبدیل به یک موقعیت خطرناک کرد و شاید اگر خوش شانس بود می‌توانست ضربه پشت پای خود را در گوشه دروازه ادوارد مندی ببیند.

اما شاید مرکز ثقل این نمایش خوب، دروازه‌بانی بود که اگرچه 90 ثانیه بعد از شروع بازی دروازه خود را باز شده دید اما در سایر دقایق مسابقه نمایشی سزاوارانه را از خود نشان داد و با مهار پنالتی هموطنش ریاض محرز که 31 بار پیش از این در لسترسیتی و منچسترسیتی و تیم ملی الجزایر از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده بود، پرسپولیس را به 40 دقیقه باقی‌مانده مسابقه امیدوار کرد و این تیم را در بازی نگه داشت. شاید اگر این پنالتی که با خطای حسین کنعانی رقم خورد تبدیل به گل می‌شد، شیرازه پرسپولیس از هم پاشیده و نظم و انسجام تیمی از دست می‌رفت.

2082224

بازگشت کاپیتان عالیشاه از شروع نیمه دوم نیز جانی دوباره به خط حمله پرسپولیس داد. بازیکنی سریع و تکنیکی که به سادگی می‌تواند بازیکنان حریف را دریبل کند و به بهترین شکل می‌تواند بازیکنان هم‌تیمی را در موقعیت گل قرار بدهد. عالیشاه بازیکنی است که احتمالا در ادامه فصل جزء یاران اصلی کارلوس گاریدو خواهد بود و از همین حالا قلب مرد اسپانیایی را ربوده است.

اما اعتبار این نمایش جذاب و هجومی پرسپولیس به خوان کارلوس گاریدو می‌رسد. مرد اسپانیایی بعد از بدبینی اولیه هواداران، با پیروزی مقابل فولاد تعدادی از هواداران این تیم را پشت خود جمع کرد و حالا با این نمایش دلپذیر مقابل الاهلی پرستاره، شمار بیشتری را به هواخواه خود تبدیل کرده است. هواداران پرسپولیس اگرچه ناراحت اولین شکست لیگ نخبگان هستند اما در عین حال با امید بسیار بازی‌های بعدی تیمشان را دنبال خواهند کرد، تیمی که از حمله به دروازه حریف خسته نمی‌شود.

2082225

دیدگاه‌ها