کد خبر : 2069748 | 25 شهریور 1403 ساعت 23:08 | 3.8K بازدید | 1 دیدگاه

پاسخ معاون وزیر ورزش به ادعای رئیس فدراسیون تنیس

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در واکنش به ادعای رئیس فدراسیون تنیس مبنی بر اعتبارات دریافتی توضیحاتی ارائه کرد.

پاسخ معاون وزیر ورزش به ادعای رئیس فدراسیون تنیس

به گزارش "ورزش سه"، محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه اختتامیه هفته اول تنیس فیوچرز در گفت‌وگو با خبرنگاران در واکنش به ادعای داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس مبنی بر اینکه این فدراسیون فقط 20 درصد بودجه سالیانه خود را دریافت کرده‌، گفت:
«چنین چیزی نیست. آقای عزیزی باید به بودجه عمومی که از طریق وزارت ورزش دریافت کرده توجه کند نه اینکه از اعتبارات اختصاصی و تجهیزاتی محاسبه کند.»

او در این باره ادامه داد:
«75 درصد اعتبارات تمام فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم. ضمن اینکه امسال اتفاق فوق العاده ای رخ داده منجمله اینکه برای تجهیزات تمام فدراسیون‌ها ارقام خوبی لحاظ شد، علاوه بر این از طرف کمیته ملی المپیک نیز کمک‌هایی خواهد شد و همینطور از طرف مسئولیت‌های اجتماعی مربوط به مجلس نیز اعتبار دریافت خواهند کرد. آقای عزیزی 20 درصد از همه اینها را محاسبه و اعلام کرده است. سال گذشته هم کمک‌هایی بالاتر از اعتبارات به ایشان انجام شد. البته این واقعیت وجود دارد که ورزش یک امر پر هزینه است. رشته تنیس پر هزینه است و زیرساخت‌های خاص خودش را دارد.»

اسبقیان در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش چه برنامه‌ای برای دسترسی عموم جامعه به ورزش تنیس دارد، عنوان کرد:
«یکی از سیاست‌هایی که وزارت ورزش دنبال می‌کند دسترسی آسان و ارزان همه مردم به ورزشگاه‌ها است. در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و فردا ساعت 9 صبح جلسه‌ای با رؤسای فدراسیون‌ها خواهیم داشت که برای حضور پررنگ در دو رویداد مهم. اولینش بازی‌های آسیایی 2026 ژاپن و دومینش المپیک 2028 لس آنجلس که انشاالله در هر دو رویداد بارها و بارها پرچم مقدس کشورمان بالا برود.»

وی در این باره که "زمین‌های مختلف تنیس چه زمانی به دست خود فدراسیون می‌رسد؟" گفت: «قطعا دکتر عزیزی به عنوان ریاست فدراسیون پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. ما به عنوان وزارت ورزش حمایت‌های لازم را خواهیم داشت. الان مشکل اساسی در تعداد زمین‌های تنیس است و در این خصوص باید به تقویت زیرساخت‌ها توجه ویژه داشته باشیم که قطعا با رویکرد دکتر دنیامالی در پروژه‌های عمرانی دارند برای حل این مشکلات امیدواری وجود دارد.»

دیدگاه‌ها