کد خبر : 2069687 | 25 شهریور 1403 ساعت 19:01 | 21K بازدید | 24 دیدگاه

سیستم خاص AFC وارد ایران شد

برگزاری دیدار استقلال-الغرافه با 9 دوربین مختلف

مسئولان برگزاری دیدار استقلال-الغرافه از وضعیت راه‌اندازی سیستم VAR برای این بازی آسیایی صحبت کردند.

برگزاری دیدار استقلال-الغرافه با 9 دوربین مختلف

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله 24 ساعت تا نخستین دیدرا فصل لیگ نخبگان آسیا استقلال مقابل الغرافه قطر آن هم در ورزشگاه شهر قدس،  مسئولان برگزاری این دیدار شرایط این مسابقه را مهیا کردند و در جریان این فرایند محسن حکیم مدیر پروژه راه‌اندازی سیستم VAR گفت: سه روز پیش دستگاه AFC وارد ایران شد و اگرچه سیستم ایران و آنها یکی است، اما معتقد است که باید از دستگاه خودش استفاده شود. ما 2 دوربین داریم و همه چیز اوکی بوده و بر اساس پروتکل فیفا و AFC، امروز ساعت 16 باید فرایند تست را انجام دهیم و همین الان این کار را انجام دادیم که از 4 مرحله، 2 مرحله تکمیل شد و 2 مرحله دیگر به دلیل قطعی برق کنسل شد. 

او ادامه داد: من صدای انفجار نشنیدم اما صدای دوستان را که برق گرفتشان شنیدم.

وی افزود: ما ضبط کردیم و دو تا مرحله دیگر را اگر بتوانیم انجام می‌دهیم اما الان فیلمبردارها رفتند. این دستگاه در تمامی قسمت‌های خود بکاپ دارد و تا یک ساعت بعد از آن بازی را ریکاوری می‎‌کند. این کابل گل لاین برق دارد و دوستان به این اشاره کردند و حتی مسئولان AFC به من هم گفتند. دوربین ما از این خیلی باکیفیت‌تر است.

حکیم درباره ارتباط این دستگاه با دوربین های صدا و سیما تاکید کرد: این از تکنولوژی صدا و سیما نیست که نمی‌گویم. صدا و سیما فقط از واحد 16، 6 دوربین به ما می‌دهد و بازی فردا با 7 دوربین آنها و 2 دوربین ماست که 9 تا می‌شود. امکان برگزاری با 4 تا هم هست اما با 9 دوربین برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها