کد خبر : 2069685 | 25 شهریور 1403 ساعت 18:44 | 22.5K بازدید | 15 دیدگاه

دوئل غول‌ها برنده نداشت؛

اسپانیا 1 - 1 قزاقستان: شلیک ستاره‌ها و مهارهای هیگیتا

اسپانیا با تساوی مقابل تیم قدرتمند قزاقستان راه خود را برای رسیدن به ستاره سوم آغاز کرد و همچنین شاگردان کاکا با سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی برای غول‌ها دست تکان دادند.

اسپانیا 1 - 1 قزاقستان: شلیک ستاره‌ها و مهارهای هیگیتا

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین دیدارهای دور گروهی جام جهانی 2024 که نقش تعیین کننده‌ای در صدرنشینی گروه چهارم داشت و در مسیر دور حذفی مهم تلقی می‌شد، با تقسیم امتیازات به پایان رسید. بله، قزاقستان تنها پس از 5 ثانیه به طرز شگفت انگیزی پیش افتاد. داگلاس جونیور توپ را در مسیر بیرژان اورازوف قرار داد و او با ضربه پای چپ مهار نشدنی گوشه بالای دروازه لاروخا را هدف گرفت. از آن زمان محاصره اسپانیا بر روی تیم قزاقستان آغاز شد که تصمیم گرفت در یک بلوک کم دفاع کند و منتظر اشتباه اسپانیا برای رفتن به ضدحمله باشد.

2081465

اسپانیا که با تاکتیک 2-2 دفاع خفه شده بود، تصمیم گرفت برنامه بازی را تغییر دهد و دیداک دروازه‌بان تعویضی را جایگزین هررو کرد که از قابلیت بازی با پای او بهره ببرد و پاورپلی را در دستور اقدام قرار دهد. دقایقی بعد، داورن تورساگولف اخراج شد و اگرچه اسپانیا نتوانست از برتری عددی دو دقیقه‌ای خود استفاده کند، اما سرانجام لحظه گل تساوی فرا رسید.

این گل قبل از پایان نیمه نخست به اسپانیا آرامش داد و کلید باز شدن دروازه هیگیتا یکی از بهترین دروازه بان‌های جهان توسط کاتلا پیدا شد. یک پاس عالی از شماره 3 اسپانیایی به گوردیلو باهوش بازی را به تساوی کشید.

2081466

نیمه دوم حداقل تا زمانی که اسپانیا پیش افتاد با برنامه‌ای مشابه نیمه اول ارائه شد، اما گل دیگری به ثمر نرسید. نه شوت‌های ملادو و نه هجوم‌های دیداک، هیچ چیز نتوانست بر دیواری که هیگیتا روی دروازه‌اش ساخته بود، غلبه کند. او 20 مهار فوق العاده داشت و بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. با این حال، مردان کاکا هم سوای دفاع و نمایشی عالی در حملات نیز بارها تا گشودن سنگرتوری دیداک پیش رفتند که این دروازه‌بان باتجربه هم چند واکنش بسیار خوب از خود نشان داد.

پس از امضای 1-1 هر دو تیم و نتیجه‌ای که احتمالاً باعث می‌شود تفاضل گل تیم نخست صعود کننده گروه را تعیین کند، زیرا قزاقستان و اسپانیا پیش‌بینی می‌شود نامزدهای اصلی برای پیروزی در بقیه بازی‌ها باشند.

2081467

تیم ملی لیبی با پیروزی برابر نیوزیلند، صدرنشین این گروه شد و شاید آخرین بالانشینی‌ آن‌ها در جام جهانی 2024 باشد.

دیدگاه‌ها