کد خبر : 2069676 | 25 شهریور 1403 ساعت 17:58 | 45.4K بازدید | 57 دیدگاه

حسرت خاصی ندارم، اما راضی هم نیستم

محمد نادری: چرا باید در حاشیه باشم!

محمد نادری در گفت‌وگو با ورزش سه در خصوص شرایط تراکتور و شانس قهرمانی این تیم در فصل جدید صحبت کرده است.

محمد نادری: چرا باید در حاشیه باشم!

به گزارش "ورزش سه"، محمد نادری که در فصل جدید مسابقات لیگ برتر در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است، در شب شکست تراکتور مقابل ذوب‌آهن نیز نمایش خوبی ارائه داد و با یک استارت ۶۰ متری در دقایق پایانی مسابقه، توجهات را به خود جلب کرد.

نادری که سابقه حضور در پرسپولیس و استقلال و همچنین لیگ ترکیه را در کارنامه خود دارد، امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص شرایط تراکتور و نمایش خودش در این فصل صحبت کرد و به تمجید از دراگان اسکوچیچ و هواداران تراکتور پرداخت.

این‌ گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* بعد از سه بازی خوب مقابل ذوب‌آهن شکست خوردید. درمورد این بازی صحبت کن.
بازی خوبی بود و به نظرم بازی قابل قبولی ارائه دادیم. ما آمده بودیم که سه امتیاز بازی را بگیریم اما متاسفانه نشد. چندین موقعیت داشتیم که باید از آنها استفاده می‌کردیم. متاسفانه روی تک موقعیتی که تیم حریف داشت، گل خوردیم. فوتبال اینطور است که اگر گل نزنی، احتمال اینکه گل دریافت کنی خیلی زیاد است. ما در نیمه دوم یک اخراجی هم دادیم که باعث شد کارمان سخت‌تر شود. با این حال ما به پیش‌رو نگاه می‌کنیم.

* به عنوان یک بازیکن صاحب‌نام که پیراهن تیم ملی و استقلال و پرسپولیس را پوشیده‌ای، چقدر از این فصل خودت راضی هستی؟
من سعی کردم هفته به هفته روند رو به رشدی داشته باشم و همیشه سعی می‌کنم بهترین خودم را ارائه بدهم. هنوز اوایل فصل است و باید خیلی بهتر از این باشم. سعی می‌کنم بازی به بازی بهتر شوم.

2081188

* به نظر می‌آید که در این فصل شرایطت بهتر از سال گذشته‌ شده و مربی هم به تو اعتماد دارد. این در حالی است که تو در دوره آقای اسکوچیچ در تیم ملی حضور نداشتی. چه چیزی بین تو و اسکوچیچ اتفاق افتاد که حالا تبدیل به بازیکن فیکس تراکتور شده‌ای؟
آقای اسکوچیچ به من لطف دارند و امیدوارم بتوانم جواب اعتمادشان را به نحو احسن بدهم. در جلسات اول که با ایشان صحبت می‌کردم، به من می‌گفتند زمانی که ترکیه بودی، می‌خواستم به تیم ملی دعوتت کنم. ایشان نقاط قوت و ضعفی را به من گوشزد کردند و می‌گفتند که همه بازی‌هایم را نگاه می‌کردند اما سر مسائل فنی که به من گوشزد کردند و من سعی می‌کنم انجام بدهم، دعوت نشده بودم. امیدوارم حالا بتوانم جواب اعتماد ایشان را بدهم.

* در دقایق پایانی بازی با ذوب‌آهن یک استارت ۶۰ متری زدی و بازیکنان را دریبل کردی، ولی سانترت خیلی دورتر از دروازه فرود آمد. این قابلیتی بود که زیاد از تو ندیده بودیم. آیا قرار است باز هم این اتفاق بیفتد؟
آن لحظه تیم ما عقب بود و من دوست داشتم تمام توان خودم را بگذارم. صد خودم را گذاشتم. با توجه به اینکه دقایق پایانی بازی و دقیقه ۹۲-۹۳ بود، یک استارت ۵۰-۶۰ متری زدم. در لحظه آخر رحمان را دیدم که با تمام سرعت پیش می‌‌رفت و تصمیمم این بود که رو به جلو و زمینی برای ایشان ارسال کنم ولی متاسفانه لحظه آخر توپ پله شد و روی پایم خورد و آنچه می‌خواستم، نشد. من همیشه، حتی در تیم‌های پرسپولیس و استقلال و تیم ملی، دوست داشتم دفاع چپی باشم که هم در حمله باشم و هم دفاع. قطعا تمام سعی خودم را می‌کنم که دوباره بتوانم چنین صحنه‌هایی ایجاد کنم.

2072219

* در حال حاضر در پست دفاع چپ بازی می‌کنی و این در شرایطی است که ما خیلی تو را به عنوان بازیکن رو به جلو نمی‌بینیم، در حالی که استایل و شکل بازی تو طوری است که انگار ساخته شد‌ه‌ایی تا یک مدافع کاملا تهاجمی باشی. البته ما می‌دانیم که اسکوچیچ بیشتر از مدافعان کناری خود وضعیت دفاعی می‌خواهد؛ در مجموع شرح وظایف تو در تیم تراکتور به عنوان دفاع چپ چیست؟
من در چند سال اخیر و به خصوص دو سالی که در ترکیه بودم، بیشترین تعداد حضور در حمله را داشتم. امسال هم قطعا سعی می‌کنم با توجه به حضور بازیکنان خوب در تراکتور، همین اتفاق رخ بدهد. آقای اسکوچیچ هم همیشه نکات مثبت و درستی را به ما گوشزد می‌کنند و تاکید دارند که وظیفه اول شما دفاع است و باعث در تمام صحنه‌هایی که تیم حریف حمله می‌کند، در دفاع حضور داشته باشی. اتفاقات ایشان هم همیشه به ما می‌گوید وقتی توپ سمت شماست، به صورت آزاد می‌توانید به حمله بروید اما وقتی توپ آن سمت است، باید عقب بایستید. من فکر می‌کنم این نکته بسیار خوبی است که آقای اسکوچیچ به ما می‌گوید. اتفاقا ایشان وقتی توپ سمت چپ باشد، من را آزاد می‌گذارد و من هم سعی می‌کنم وظیفه‌ای را که به من داده، به نحو احسن انجام بدهم.

* تراکتور این فصل مهره‌های خوبی گرفته و به نظر شرایط برای موفقیت تیم مهیاست. نظرت درباره بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند، چیست؟
بازیکنان خیلی خوبی جذب شده‌اند، چه خارجی و چه ایرانی. بازیکنان جدید تراکتور ملی‌پوش هستند و من هم با خیلی از آنها هم‌تیمی بودم. همه بازیکنان فوق‌العاده هستند و جو خیلی خوب و دوستانه‌ای در تیم حاکم است. امیدوارم فصل خیلی خوبی را با هم سپری کنیم.

* به نظرت صحبت‌هایی که درباره اینکه تراکتور مدعی اول قهرمانی است می‌‌شود، منطقی است؟
اینکه بخواهیم از الان درباره قهرمانی صحبت کنیم، خیلی زود است. امسال بازی‌های خیلی سخت هستند و همه تیم‌ها آماده‌اند. به نظرم امسال یکی از سخت‌ترین لیگ‌ها را خواهیم داشت، چون همه تیم‌ها پتانسیل امتیاز گرفتن از تیم‌های مدعی را دارند و به نظرم ما باید بازی به بازی پیش برویم تا بتوانیم در هر بازی سه امتیاز را بگیریم.

1999439

* شما بعد از آن نمایش خیلی خوب مقابل هوادار در بازی ذوب‌آهن بازنده شدید. آیا این وقفه فیفادی روی تیم تاثیرگذار بود که نتوانستید ذوب‌آهن رو شکست بدهید؟
قطعا همین‌طور است. در چند سال اخیر همیشه فیفادی‌ها اینطور بوده است. وقتی شما یک ریتمی را سپری می‌کنید و ۳-۴ هفته بازی انجام می‌دهید و سپس یک وقفه می‌افتد، قطعا بازیکنان از شرایط آرمانی دور می‌شوند و هر چقدر هم تمرین کنی، مثل مسابقه نمی‌شود‌.

* هواداران تراکتور در پایان بازی با ذوب‌آهن شما رو تشویق کردند و شعار عیبی یوخ دادند. چه پیامی برای هوادارای تراکتور داری و جو هواداری در تبریز را چطور می‌بینی؟
ما هواداران فوق‌العاده‌ای داریم که همیشه پشت‌مان بوده‌اند و هیچوقت تنهایمان نگذاشته‌اند‌. همان‌طور که اشاره کردید پس از این بازی هم با وجود اینکه شکست خورده بودیم، همه تشویق‌مان کردند و شعار عیبی یوخ را گفتند؛ این واقعا برایمان لذت‌بخش بود. قطعا ما هم تمام توان‌مان را می‌گذاریم که شرمنده هواداران نشویم و امیدوارم بهترین روزها را کنار هم داشته باشیم.

* همه می‌دانیم که زیرنظر امیر قلعه‌نویی کار کرده‌ای و با توجه به فیزیک و استایلی هم که داری، سرمربی تیم ملی همیشه نگاهی به تو داشته است. به نظرت در شرایطی هستی که امسال به تیم ملی برگردی؟
آقای قلعه‌نویی مربی بسیار بزرگ و باتجربه‌ای چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی هستند و نتایج، همه چیز را نشان می‌دهد. من هم همیشه سعی می‌کنم نکاتی را که ایشان به من گفته‌اند، به نحو احسن انجام بدهم. حضور در تیم ملی کار ساده‌ای نیست و من این را می‌دانم. می‌دانم باید در سطحی بازی کنم که مثل اردوی اولی که آقای قلعه‌نویی به تیم ملی آمدند، دوباره مدنظر ایشان قرار بگیرم. از نظر خودم شایستگی دعوت را دارم اما اعتراضی به نبودن در تیم ملی ندارم و در نهایت اگر در سطح خوبی ظاهر بشوم، امیرخان آنقدر از من شناخت دارد که من را در بین بازیکنان مدنظرش قرار بدهد.

1883612

* تو خیلی کم‌حرف و دور از حاشیه هستی. آیا این مسئله به فوتبالت ضربه نمی‌زند؟
نمی‌دانم که ضربه می‌زند یا نه ولی من اینطور باز آمده‌ام و همه می‌دانند که آدم کم حرف و ساکتی هستم و سرم به کار خودم است و به جز فوتبال مشغله ذهنی دیگری هم ندارم. توقعم هم از خودم بیشتر است و همیشه به خودم فشار می‌آورم که بازیکن بهتری بشوم و فکر می‌کنم با چیزی که همه از من توقع دارند، زیاد در دید و به قول شما حاشیه نباشم.

* سؤال آخر، آیا به آرزوهایت در فوتبال رسیده‌ای؟
من هم در استقلال بازی کرده‌ام و هم در پرسپولیس و هم حالا در تیم بزرگ تراکتور‌ برای دومین بار. تجربه حضور در چند اردوی تیم ملی را هم دارم و پیراهن مقدس سفید رنگ ایران را هم به تن کرده‌ام. سه فصل هم لژیونر بوده‌ام و همه اینها موضوعاتی است که باعث می‌شود زیاد حسرتی نداشته باشیم. البته اگر بپرسید از خودم راضی هستم یا نه مسئله دیگری است. ما همیشه باید به قدم بعدی و پیشرفت بیشتر فکر کنیم و رضایت از خودمان آنچنان معنایی ندارد.

دیدگاه‌ها