کد خبر : 2069621 | 25 شهریور 1403 ساعت 14:20 | 11.6K بازدید | 11 دیدگاه

شرایط استقلال در هفته‌های قبل حرفه‌ای نبود؛

بختیاری‌زاده: این حرف‌هایم از روی حب و بغض نیست

سهراب بختیاری‌زاده به نقد عملکرد تیم ملی در دیدار برابر امارات پرداخت.

بختیاری‌زاده: این حرف‌هایم از روی حب و بغض نیست

به گزارش "ورزش سه"، سهراب بختیاری‌زاده، پیشکسوت تیم ملی ایران و باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص شرایط این روزهای استقلال و حضورش در لیگ نخبگان و همچنین دو بازی تیم ملی در این فیفادی صحبت کرد. بختیاری‌زاده معتقد است پیروزی‌های تیم ملی نباید باعث شود ضعف‌ها را نادیده بگیریم.

صحبت‌های او را می‌خوانید:

*نداشتن استادیوم اعتماد به نفس ما را می‌گیرد
شرایط برای هیچ‌کدام از نماینده‌های ما خوب نیست. از بازی سپاهان با آن تیم شباب الاهلی تا الان که استقلال پرسپولیس بازی دارند. به نوعی اصلا در شأن فوتبال ما نیست. تاریخ بزرگی در فوتبال آسیا داریم. اینکه یک استادیوم کامل نداریم به نفع فوتبال ما نیست و اعتماد به نفس را از فوتبال ما می‌گیرد و به آینده فوتبال ما لطمه می‌زند. باید قبول کنیم الان شرایط این است و باید تلاش کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. استقلال در این یکی دو هفته شرایطی غیرحرفه‌ای داشت و الان به آرامش نسبی رسیده است. استقلال می‌تواند لیگ نخبگان را با برد شروع کند و با اعتماد به نفس بیشتری لیگ را ادامه بدهد.

*باید در لیگ نخبگان تحمل باخت داشته باشیم
در لیگ نخبگان کار سخت است ولی اینطور نیست که شانسی نداریم. باید خودمان را به سطح آن باشگاه‌ها برسانیم. این ما را در مسیرحرفه‌ای قرار می‌دهد چون برای پیشرفت به رقیب قدرتمند نیاز داریم. باید تحمل باخت را داشته باشیم ولی تمام تلاش‌مان را بکنیم. نباید از قبل بازنده باشیم و باید با تمام وجود بجنگیم. امیدوارم نگرش‌مان تغییر اساسی کند و سال‌های بعد با قدرت بیشتری شرکت کنیم.

2002697

*برنامه مناسبی مقابل امارات نداشتیم
بردن همیشه شیرین است و برد اعتماد به نفس را بیشتر می‌کند. اولا تبریک می‌گویم چون توانستیم امارات را در خانه‌اش ببریم. بازیکن‌ها با تمام وجود تلاش می‌کردند و با تمام وجود می‌دویدند که بازی را ببرند. حقیقتا در یک بخش‌هایی خیلی ضعیف بودیم. در بخش طراحی از خط دفاع و رساندن توپ به خط هافبک. در خط حمله علی‌رغم داشتن مهره‌های خلاقی مثل طارمی‌، قایدی و سردار عملا کار ترکیبی خاصی نمی‌دیدیم. ما با این بازیکنان خوب فوتبال بازی نمی‌کنیم. در نیمه اول روی تنها حمله‌مان که با کار انفرادی قایدی بود به گل رسیدیم و توانستیم به شکل بهتری امارات را در نیمه دوم تحت تاثیر قرار بدهیم. می‌دانستیم امارات برای جبران جلو می‌اید و ما پشت دفاع فضا به دست می‌آوریم. اگر نیمه دوم موقعیت گل داشتیم برای این مسئله بود. در کل ما در این بخش‌ بازی‌سازی از دفاع ضعف داریم و این درحالی است که بازی با پای بیرانوند عالی است و شجاع و کنعانی هم می‌توانند در بازیسازی کمک کنند. بازیکنان ما با کیفیت هستند ولی وقتی توپ داریم با برنامه نیستیم. امیدوارم این بردها ضعف‌های ما را پوشش ندهد و یادمان نرود که ضغیف هستیم.

*امیدوارم نگرش‌ها تغییر کند
برای ورزش کشورمان روزهای بهتری را آرزو می‌کنم و امیدوارم که تغییرات اساسی صورت بگیرد چون رقبای ما مثل ژاپن‌، کره، قطر و امارات تغییر کرده‌اند. اولین گام تغییر این است که مسئولان تصمیم گیرنده نگرش‌شان را تغییر بدهند و جدی‌تر فوتبال را ببینند تا بتوانیم رقیب شایسته‌ای در فوتبال آسیا باشیم. ما استعدادهای بزرگی داریم. طارمی و قایدی در بهترین فرمشان هستند. بقیه بازیکن‌ها هم همین هستند و ما تیم قدرتمندی داریم. باید از نظر سخت‌افزاری پیشرفت کنیم.

*قلعه‌نویی فهمید که تیمش بد بازی کرده است 
آقای قلعه‌نویی انسان بزرگی است و یکی از پرافتخرترین مربی‌های باشگاهی است. بعد از بازی امارات درحالی که هنوز کسی انتقاد نکرده بود ایشان گفتند منتقدان با حب و بغض نظر می‌دهند. این به این معنی است که ایشان از نظر روانی متوجه شده بود که تیم بد بازی کرد. احترام کادرفنی تیم ملی و در رأس آن آقای قلعه‌نویی واجب است ولی هرکسی با هر تفکری می‌تواند نظرات فنی خودش را بدهد و اگر کسی نگاه تخریبی دارد پای خودش است. ایشان مربی من بوده و برایم قابل احترام است اما بداند که اگر کسی هم نکته‌ای را بیان می‌کند به این معنی است که تیم کشورش را دوست دارد.

دیدگاه‌ها