کد خبر : 2069620 | 25 شهریور 1403 ساعت 14:20 | 134.4K بازدید | 166 دیدگاه

هر دو فوتبالیست هستیم اما...

منصفانه نیست: همسرم 100برابر من پول می‌گیرد

آلیشا لمان، ستاره فوتبال زنان، با مقایسه درآمد خود از فوتبال با درآمد همسرش داگلاس لوئیز، از عدم برابری بین فوتبال مردان و زنان گلایه کرد.

منصفانه نیست: همسرم 100برابر من پول می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، ما هر دو یک کار را انجام می‌دهیم ولی همسرم داگلاس لوئیز، 100 برابر بیشتر درآمد دارد. این را آلیشا لمان، در مصاحبه‌ای با گاتزتا دلو اسپورت گفت. لمان می‌گوید: «من مثل یک ستاره زندگی نمی‌کنم.»

آلیشا لمان تنها چند هفته است که در تورین حضور دارد ولی در مرکز توجهات قرار دارد. این مهاجم سوئیسی در مصاحبه جدید خود از زندگی در ایتالیا کنار همسرش که برای یوونتوس بازی می‌کند، حرف زد.

او با بیش از 17 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و 10 میلیون در تیک تاک، اعتراف می‌کند که مانند یک ستاره زندگی نمی‌کند.

او گفت، اولویتش فوتبال است و وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی خود نمی‌گذراند: «من مثل یک ستاره زندگی نمی‌کنم، بلکه مثل بقیه زندگی می‌کنم. وقتی مردم شما را در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند فکر می‌کنند که زندگی متفاوتی دارید، اما اینطور نیست. من یک زندگی عادی دارم. من به خانه می‌روم، آشپزی می‌کنم و مثل بقیه، کارهایم را انجام می‌دهم. البته خیلی خوب است وقتی مردم در خیابان شما را می‌شناسند و می‌گویند: «سلام آلیشا، خوبی؟»

2081360

شبکه‌های اجتماعی؟ «برای من این راهی برای نشان دادن فوتبال و همچنین زندگی است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که اگر بازیکن هستید باید یک الگو باشید. اکنون شبکه‌های اجتماعی بسیار نفوذ کرده و توسعه یافته‌اند. من از آنها برای تبلیغ فوتبال زنان در انگلیس نیز استفاده کرده‌ام و اکنون می‌خواهم به فوتبال زنان در ایتالیا کمک کنم.»

لمان ادامه داد: «من یک بازیکن هستم و تمام تلاشم را در زمین انجام می‌دهم، زمانی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانم در مقایسه با زمانی که در زمین بازی می‌کنم هیچ چیز نیست. فوتبال تمام زندگی من است. فکر می‌کنم مردم حساس هستند، اما وقت آزاد زیادی را در شبکه‌های اجتماعی صرف نمی‌کنم. وقتی باید عکسی بگذارم، دو دقیقه طول می‌کشد. حقیقت این است که من هیچ جاه‌طلبی برای مشهور شدن نداشتم و ندارم.»

او به مقایسه درآمدش از فوتبال با درآمد همسرش از فوتبال نیز اشاره کرد: ««این منصفانه نیست. اگر کسی پیش من بیاید و درباره فوتبال زنان شوخی کند، همیشه می‌گویم که تا حالا یک بازی از فوتبال زنان را دیده‌ای؟ و احتمالا نیز ندیده است. چون اگر یک بازی را تماشا کنید متوجه می‌شوید که چقدر خوب و پرشور هستیم. من نمی‌دانم چرا مردم هنوز برعکس فکر می‌کنند. ما در سال 2024 هستیم و همه دوست دارند حقوق یکسانی داشته باشند. من بارها در خانه با داگلاس صحبت می‌کنم و به او می‌گویم این عادلانه نیست. ما یک کار انجام می‌دهیم اما او صد برابر من پول می‌گیرد. این چیزی است که من را به حرکت در می‌آورد، چون من یک زن هستم. بدیهی است که راهی که باید طی کنیم طولانی است.»

دیدگاه‌ها