کد خبر : 2069619 | 25 شهریور 1403 ساعت 14:17 | 7.6K بازدید | 2 دیدگاه

دوران آماده‌سازی ضعیفی را پشت‌سر گذاشته‌ایم؛

افضلی: حریفان ایران در جام جهانی دردسرساز هستند

حسین افضلی، سرمربی تیم کهکشانی گهر زمین سیرجان، معتقد است که تیم ملی به رغم آماده‌سازی ضعیف، پتانسیل و توانایی موفقیت در جام جهانی را دارد و بهترین‌ باریکنان راهی ازبکستان شده‌اند.

افضلی: حریفان ایران در جام جهانی دردسرساز هستند

به گزارش "ورزش سه"، دهمین دوره جام جهانی فوتسال از روز گذشته در ازبکستان آغاز شده است و تیم ملی فوتسال ایران در نخستین دیدار خود در آوردگاه بزرگ فردا (دوشنبه) به مصاف تیم ملی ونزوئلا خواهد رفت. پیرامون آغاز این رقابت‌ها که میعادگاه بهترین‌ها به‌شمار می‌رود، خبرنگار ما گفت‌وگویی را با یکی از مربیان مطرح فوتسال ایران و باشگاه کهکشانی گهر زمین سیرجان داشته است که سه ستاره تیم ملی، حسین طیبی، سالار آقاپور و مسلم اولادقباد نماینده آن‌ها در جام جهانی 2024 خواهند بود.

2081358

*در ادامه، مصاحبه خبرنگار "ورزش سه" با حسین افضلی، سرمربی تیم گهر زمین سیرجان را خواهید خواند که به دوران آماده‌سازی تیم ملی و همچنین حریفان مرحله گروهی پرداخته است؛

افضلی در خصوص دوران آماده‌سازی تیم ملی فوتسال پیش از جام جهانی 2024 گفت: واقعیت این است که بنده حس می‌کنم تمامی شرایط در ایران مهیا بود و باید تیم ملی دیدارهای تدارکاتی بیشتری را انجام می‌داد. به نظر می‌رسد نسبت به تعداد بازی‌های دوستانه مدعیان قهرمانی، تیم ملی کمترین مسابقه را انجام داده که دو بازی برابر قزاقستان و یک بازی مقابل تایلند که نمی‌توان آن را مسابقه دانست، قطعا برای تیم ملی که سودای موفقیت دارد، کافی نخواهد بود برای این رویداد بزرگ انتظار می‌رفت برنامه‌ریزی دقیق و بهتری انجام می‌شد. مسابقات تدارکاتی برای نقاط ضعف و قوت تیم ملی مهم بود و بسیار در این زمینه کم کاری شد و حالا مقصر این موضوع کیست و چگونه دوران آماده‌سازی طراحی شده، جای سوال دارد.

2081357

سرمربی گهرزمین در واکنش به نفرات اعزامی به جام جهانی توضیح داد: در بحث مربیگری انتخاب بازیکن کاملاً سلیقه‌ای است. یک مربی با توجه به اعتقادات، تاکتیک و برنامه‌های خود بازیکنان را انتخاب می‌کند. انتخابات شمسایی برای همه مربیان قابل احترام است و باید به دنبال موفقیت و حمایت از او باشیم. ولی در کل، تیم ملی کاملی داریم و از نفرات بسیاری خوبی بهره می‌بریم. شاید اگر هر مربی‌ای بود با توجه به تفکراتش تغییراتی نسبت به این لیست داشت. ولی بازیکنان منتخب جزء بهترین‌ها هستند و از دل لیگی بزرگ که غنی از با استعدادها و بهترین‌هاست، انتخاب شده‌اند و هر کدام شایستگی بازی در جام جهانی را دارند.

افضلی که نتایج و عملکرد حریفان تیم ملی را در طی این مدت دنبال کرده است، اعتقاد دارد: پس از قرعه‌کشی جام جهانی و حریفانی که در گروه ایران قرار گرفتند، پیگیر نتایج و عملکرد آنها بوده‌ام. ابتدا باید بگویم که فوتسال در جهان به سوی پیشرفت رفته است و بسیاری از تیم‌ها در جمع مدعیان جای گرفته‌اند. نمی‌توان تیمی را در جام جهانی دست و پا بسته دانست. اما واقعیت این است که تیم ملی ایران تجربه زیادی در صحنه‌های بزرگ و بین‌المللی را دارد و برای همین مسئله بسیاری از مربیان و بازیکنان مطرح جهان از تیم ملی به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی نام می‌برند. قدرت اول آسیا هستیم و در جام جهانی 2016 به مقام سوم دست یافته‌ایم. آرزوی قلبی ما این خواهد بود که تیم ملی موفقیت بزرگ‌تری را کسب کند. بازی‌های فرانسه مقابل مراکش و اسپانیا را دنبال کرده‌ام. همچنین بازی‌هایی از ونزوئلا تماشا کردم. هر دو تیم سیر صعودی بزرگی را داشته‌اند و قطعا پتانسیل این را دارند که برای ایران دردسرساز باشند. همانطور که فرانسه مقابل اسپانیا فوق‌العاده ظاهر شد، پس می‌تواند برای ایران مشکلاتی ایجاد کند. در سوی دیگر تیم‌های آمریکای جنوبی در طول تاریخ به جز برزیل و آرژانتین که بزرگ خوانده می‌شوند، سایر تیم‌ها از جمله ونزوئلا، پاراگوئه و کلمبیا گاه و بی‌گاه همه را حیرت‌زده کرده‌اند. باید دید کادرفنی چه آنالیزی از آن‌ها خواهد داشت. توقعات از ایران بالاست و کاملا هم منطقی و معقولانه است که ایران به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها