کد خبر : 2069610 | 25 شهریور 1403 ساعت 14:03 | 100K بازدید | 137 دیدگاه

پس از یک شب دلهره‌آور

امباپه، ال‌پیچیچی: همان که رئال می‌خواست

فلورنتینو پرز دو سال پیش ادعایی در مورد کیلیان امباپه کرد که حالا و بعد از فقط 6 بازی می‌تواند آن را پس بگیرد.

امباپه، ال‌پیچیچی: همان که رئال می‌خواست

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته کیلیان مقابل سوسیداد بهترین بازی خود را با لباس رئال مادرید انجام داد. او در پایان با لبخند گفت: «در هر بازی احساس بهتری دارم.» ال‌ پیچیچی تیم با چهار گل.

فلورنتینو پرز در تابستان 2022 و بعد از تمدید کیلیان با پاریس گفت: «این امباپه، امباپه من نیست.» اما این کیلیان حداقل شباهت زیادی به همان ستاره‌ای دارد که در فرانسه غوغا می‌کرد.

2081340

او قبل از فیفا دی، مقابل بتیس دبل کرد و در بازگشت به لالیگا نیز یک گل دیگر زد. گلی از 11 متری و حالا با 4 گل بهترین گلزن رئال است و علاوه بر این، با انتظار گل 4.95 نیز بهترین بازیکن تیمش تا اینجای فصل بوده است.

کیلیان سریع‌ترین بازیکن رئال با رکورد 33.91 کیلومتر در ساعت بوده و خیلی زود نیز قدرت رهبری خودش را نشان داده است. کارلتو در مورد او گفت: «من کیلیان را شاداب‌تر و فعال‌تر می‌بینم. خیلی خطرناک‌تر شده و روز به روز نیز بهتر می‌شود. از بازی او لذت بردم.»

بازی دیشب، بازی ساده‌ای نبود. در رئال که بلینگام و کاماوینگا را به دلیل مصدومیت ندارد، گاهی اوقات ارتباطی بین خطوط وجود نداشت. اما امباپه به دنبال توپ می‌رفت و بی‌تاب خلق موقعیت بود. این از نقشه حرارتی او در بازی مشخص است. امباپه دیشب همه جای زمین بود.

2081342

کیلیان در شبی که رودریگو نیمکت‌نشین بود، متمایل به راست بازی می‌کرد و اولین موقعیت جدی رئال را روی پاس براهیم ایجاد کرد اما شوت او را دروازه‌بان برگشت داد. قبلا او یکی دو بار روی حرکات انفرادی برای خودش شانس گل خلق کرده بود.

ترکیبی مرگ‌بار در حال شکل‌گیری

رئال از یک شب دلهره‌آور در سن سباستین فرار کرد. این به لطف درخشش امباپه و وینیسیوس بود. زوجی که هفته به هفته هماهنگ‌تر می‌شوند.

کیلیان می‌گوید: «در هر بازی احساس بهتری دارم. من حالا بهتر رک می‌کنم که تیم، مربی و هم تیمی‌های از من چه می‌خواهند.»

2081341

او در مورد هماهنگی با وینی گفت: «مهم این نیست که چه کسی گل می‌زند یا پشت ضربه پنالتی قرار می‌گیرد، مهم این است که توپ وارد دروازه شود. ما هرکدام دو پنالتی زده‌ایم و هر دو گل شده است.»

مشخص است که کارلتو در تمرینات روی هماهنگی این دو بازیکن کار کرده است. در آنوئتا کیلیان به وینی 5 پاس داد. بیشتر از هرکسی: «ما سعی می‌کنیم در بازی‌ها و در تمرینات به دنبال یکدیگر باشیم تا به تیم بیشتر کمک کنیم. وینی بازیکن بزرگی است و من بسیار خوشحالم که کنار او بازی می‌کنم.»

یک لیدر در رختکن

امباپه آرام آرام جایگاهش در رختکن رئال را محکم می‌کند. او از همان روز اول توانست تاثیر خوب و مثبتش را روی دیگر هم تیمی‌ها و حتی کارکنان کمپ والدبباس بگذارد.

کسانی که با او کار کرده‌اند می‌گویند: «او بسیار متمرکز به نظر می‌رسد. بسیار مشتاق شروع تمرین و مشارکت با هم تیمی‌ها و البته کاملا فروتن.»

کیلیان در ورشو (سوپرجام) به آرزویش رسید و هم گل زد و هم با رئال اولین جام را گرفت. 6 بازی رسمی و 4 گل، یک شروع خوب.

2081339

پس از سه بازی دوری از گلزنی در لالیگا، او در مقابل بتیس، دبل کرد. مقابل رئال سوسیداد هم یک قدم رو به جلو برداشت و گلی دیگر به ثمر رساند. او در آخرین فصل حضورش در PSG توانست 44 گل بزند. در حال حاضر با حداکثر 66 بازی پیش رو، چهار گل زده و انتظار می‌رود با هماهنگی بیشتر و بازگشت بلینگام و کاماوینگا، رکورد گلزنی او سریعا رشد کند.

"به این دلیل به رئال مادرید آمدم"

و در افق کیلیان و رئال حالا اشتوتگارت قرار دارد. روز سه‌شنبه رئال اولین بازی این فصل خود را در لیگ قهرمانان انجام می‌دهد. در یک رقابت سنگین که با شکل جدید برگزار می‌شود.

آمار کیلیان در لیگ قهرمانان در سال‌های گذشته اینگونه بوده است: 48 گل و 26 پاس گل (تاثیرگذاری مستقیم روی 70 گل). پس از اولین بازی او در لیگ قهرمانان با پیراهن موناکو فقط لواندوفسکی آمار بهتری دارد، 62 گل و 13 پاس گل (تاثیرگذاری روی 75 گل).

بازی با اشتوتگارت برای امباپه یک بازی معمولی نیست: «لیگ قهرمانان بسیار مهم است. من قبلاً در روز معارفه‌ام این را گفتم که به رئال مادرید برای تجربه چنین شب‌هایی آمده‌ام.»

با این روند رو به رشد، حالا نظر فلورنتینو پرز نیز عوض شده و بعد از دو سال او می‌تواند سرش را بالا بگیرد و با افتخار بگوید: «این همان امباپه‌ای است که می‌خواستم.» 

دیدگاه‌ها