کد خبر : 2069396 | 24 شهریور 1403 ساعت 21:30 | 16.3K بازدید | 6 دیدگاه

با تصویربرداری عجیب و غریب در یزد؛

چادرملو ۱ - ۰ نساجی : پیروزی تاریخی پس از دو دهه

تیم فوتبال چادرملو موفق شد اولین پیروزی خود را در لیگ بیست‌وچهارم به دست بیاورد. این پیروزی پس از دو دهه برای فوتبال یزد رقم خورد.

چادرملو ۱ - ۰ نساجی : پیروزی تاریخی پس از دو دهه

به گزارش "ورزش سه"، از سری مسابقات هفته چهارم لیگ برتر تیم فوتبال چادرملو اردکان در ورزشگاه مملو از تماشاگر شهید نصیری یزد به مصاف تیم نساجی قائمشهر رفت. 

ویدئو: 352944

در این بازی ابتدا نساجی بازی را هجومی آغاز کرد، اما بازیکنان چادرملو در ادامه نبض بازی را در اختیار گرفتند و چند موقعیت خوب در نیمه اول به دست آوردند، اما توپی از خط دروازه دو تیم عبور نکرد. 

در نیمه دوم چادرملو خیلی زود و در دقیقه 53 توسط هادی حبیبی نژاد روی پاس علی خدادادی به گل رسید تا جشن و شادی در ورزشگاه شهید نصیری برقرار شود. در ادامه نساجی‌ها حملاتی روی دروازه چادرملو انجام دادند، اما با عکس‌العمل بهتر بازیکنان اردکانی این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد؛ این در حالی است که چادرملو چند موقعیت خوب دیگر برای گلزنی داشت و یکبار هم پاپی از دهانه دروازه خالی توپ را به آسمان زد، اما در نهایت این بازی با همان تک گل به پایان رسید تا چادرملو اردکان اولین برد خود را در لیگ برتر کسب کرده و چهار امتیازی شود.

2081037

این اولین پیروزی استان یزد پس از 20 سال در لیگ برتر بود. آخرین پیروزی این استان در بالاترین سطح فوتبال ایران دو دهه پیش توسط شهید قندی کسب شده بود که البته در همان فصل سقوط کرد.

با این پیروزی در سوی مقابل نساجی مازندران با ساکت الهامی شرایط دشواری پیدا کرد و باید دید الهامی چه تدبیری برای خروج تیمش از این شرایط دارد.


چادرملو اردکان - نساجی مازندران / هفته چهارم لیگ برتر
شنبه ۲۴ شهریور - ساعت ۱۹
ورزشگاه شهید نصیری یزد 
داور: شبیر بهروزی / کمک‌ها: محسن سلطانی، مهدی سیفی، احسان اکبری / ناظر: محسن قهرمانی

2080995

🔵 ترکیب چادرملو برابر نساجی

ادسون ماردن، ویکتور ماتئوس، والاس آلمیدا (رضا دهقان، دقیقه 65)، محمد پاپی، علی طاهران، ماتئوس سانتوس (محمدحسین فلاح، دقیقه 72)، محمدمهدی احمدی (محمدرضا حسینی، دقیقه 83)، سیروس صادقیان، علی خدادادی، سیدعلی یحیی‌زاده (علاالدین الدالی، دقیقه 65) و هادی حبیبی نژاد (سعید محمدی فرد، دقیقه 83)

سرمربی: سعید اخباری

2080960

🔴 ترکیب نساجی برابر چادرملو

لوان پولی، امیرمهدی جان ملکی، امیرمحمد هوشمند، امیرحسین سام دلیری، منصور باقری، حسین زامهران (احد جمشیدی، دقیقه 83)، مهرداد رضایی (سید محسن کریمی، دقیقه 83)، صابر حردانی (محمود قائد رحمتی، دقیقه 46)، سعید آقایی (مرصاد سیفی، دقیقه 83)، سیامک نعمتی و حامد پاکدل

سرمربی: ساکت الهامی

2080958

🟡 اخطار ها:

🟨 چادرملو: محمد پاپی (دقیقه 7)

🟨 نساجی: حامد پاکدل (دقیقه 7)، سیامک نعمتی (دقیقه 29)، مهرداد رضایی (دقیقه 36)


🔴 اخراج:

🟥 نساجی: سیامک نعمتی (دقیقه 8+90)


⚽️ شرح گل:

🔵 چادرملو (۱-۰): در دقیقه ۵۳ ارسال علی خدادادی در دهانه دروازه و روی تیرک دوم با تکل هادی حبیبی نژاد به گل اول مسابقه تبدیل شد.

ویدئو: 352943

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۵: تیم فوتبال نساجی مازندران بازی را هجومی آغاز کرد و در همان ۵ دقیقه ابتدایی صاحب سه ضربه کرنر شد.

دقیقه ۱۲: تیم فوتبال نساجی مازندران با دخالت به موقع علی طاهران روی شوت مهاجم رقیب صاحب چهارمین ضربه کرنر شد.

دقیقه ۲۰: در بیست دقیقه ابتدایی بازی باکیفیتی را از سوی بازیکنان دو تیم مشاهده نکرده‌ایم و بیشتر این تیم نساجی مازندران بوده که روی ضربات کرنر سعی بر گلزنی داشته که البته موفق نبوده است.

دقیقه ۲۴: ضربه متئو، مهاجم چادرملو روی یک ضربه ایستگاهی به همان جایی رفت که پولی ایستاده بود.

دقیقه ۳۰: بهترین موقعیت این مسابقه روی یک ارسال روی دروازه نساجی ایجاد شد که به شکل عجیبی شوت مهاجم چادرملو پس از برخورد به مدافعین تیم نساجی برگشت داده شد.

دقیقه ۳۸: شوت مهاجم چادرملو علی یحیی‌زاده با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۳: یک کار ترکیبی تماشایی از بازیکنان چادرملو می‌رفت که منجر به گل اول مسابقه شود ولی ضربه مهاجم این تیم در دهانه دروازه به بیرون و به کنار تور زده شد.

دقیقه ۵۵: ضربه متئو بازیکن برزیلی چادرملو با اختلاف چند متری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: ضربه سر جان ملکی روی ارسال کرنر به شکل کاملاً خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: شوت مهاجم نساجی مازندران را سنگربان چادرملو به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۸۰: علی دالی مهاجم سوری تیم فوتبال چادرملو در موقعیت تک‌به‌تک با پولی ضربه‌اش را به شکل عجیبی به آسمان زد.

دقیقه ۲+۹۰: ضربه سر خطرناک مهاجم نساجی درست همان جایی رفت که سنگربان چادرملو ایستاده بود.

دقیقه ۶+۹۰: محمد پاپی در دهانه دروازه خالی به شکل باورنکردنی توپ را به بالای دروازه زد!

دقیقه ۷+۹۰: سنگربان برزیلی تیم فوتبال چادرملو ضربه سر مهاجم نساجی را به شکلی خیره‌کننده از روی خط برگرداند‌.


⭕️ حواشی:

*مصاف چادرملو و نساجی مازندران در حالی با پیروزی یک بر صفر شاگردان اخباری در جریان است که فیلمبرداری این مسابقه به شکل عجیبی و از ارتفاع بسیار پایین فیلمبرداری می‌شود که دنبال کردن جریان بازی را برای هواداران فوتبال بسیار سخت کرده است.

* تیم فوتبال چادرملو با گرفتن مجوز میزبانی در ورزشگاه شهید نصیری یزد برای اولین مرتبه پس از دو دهه در تاریخ لیگ برتر میزبان این مسابقات شده است. 

2080972

* همچنین برای اولین مرتبه است که زنان موفق می‌شوند که یک مسابقه لیگ برتر را از نزدیک در یزد تماشا کنند.

* هواداران یزدی استقبال قابل توجهی از این مسابقه به عمل آورده‌اند.

* به دلیل حضور برخی تماشاگران در جایگاهی که نباید توسط هواداران یزدی پر می‌شد، بازی با تاخیر چند دقیقه‌ای آغاز می‌شود. مسئولان برگزاری مسابقه در حال خالی کردن آن جایگاه هستند. بازی قرار بود از ساعت ۱۹ آغاز شود که هنوز با وجود اینکه ۵ دقیقه از ساعت ۱۹ سپری شده بازی آغاز نشده است.

* با توجه محرومیت ۱۰ درصدی و به دلیل ورود بیش از حد تماشاگران به ورزشگاه، ناظر بازی هنوز اجازه برگزاری بازی را صادر نکرده است.

ویدئو: 352932

* با توجه محرومیت ۱۰ درصدی و به دلیل ورود بیش از حد تماشاگران به ورزشگاه، ناظر بازی با بیست دقیقه تاخیر اجازه برگزاری بازی را صادر کرد.

* تماشاگران یزدی جایگاه تماشاگران نساجی را پر کرده بودند و مسئولین در تلاش جابجایی یا خارج کردن این تماشاگران از این بخش بودند.

* در اولین نمایش لیگ برتری چادرملو ورزشگاه مملو از تماشاگران فوتبالیست یزدی شده است.

* حامد پاکدل و محمد پاپی به دلیل درگیری در همین دقایق ابتدایی با کارت زرد داور جریمه شدند.

* در دقیقه ۳۶ و پس از برخوردی که میان مهرداد رضایی و بازیکنان چادرملو ایجاد شد، هواداران یزدی به شدت شروع به شعار دادن علیه تیم میهمان کردند.

* سعید اخباری در دقیقه ۴۳ به شدت نسبت به برخوردی که میان بازیکن تیمش و مدافع نساجی ایجاد شد ولی داور اعتقادی به خطا نداشت معترض بود.

* داور مسابقه ۵ دقیقه وقت تلف شده برای نیمه اول در نظر گرفته است.

* محمد مهدی احمدی بازیکن چادرملو به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.

* حامد طباطبایی مربی گلرهای تیم فوتبال چادر ملو به دلیل اعتراض به تصمیم داور با کارت زرد جریمه شد.

* سیامک نعمتی به دلیل شبیه سازی برای گرفتن خطای پنالتی در محوطه جریمه چادرملو با کارت زرد دوم داور جریمه شد و از زمین مسابقه اخراج گردید.


📝 شرح بازی:

بازی را تیم نساجی هجومی آغاز کرد و در همان 10 دقیقه ابتدایی چند کرنر روی دروازه تیم چادرملو ریخت، اما هیچکدام از این کرنرها به موقعیت تبدیل نشد. در ادامه این چادرملو بود که جلو کشید و چند کرنر گرفت و سعی بر گلزنی داشت که آنها هم در انجام این ماموریت ناموفق بودند. در سایر دقایق بیشتر توپ در میانه میدان جریان داشت تا تساوی بدون گل در پایان 45 دقیقه اول حاکم شود.

در نیمه دوم چادرملو خیلی زود به گل رسید تا جریان بازی را به سود خود کند. پس از این گل شاگردان اخباری کمی عقب کشیدند و فرصت داشتن مالکیت توپ را به نساجی دادند که البته تیم الهامی در ایجاد موقعیت گلزنی خیلی خوب عمل نکرد. در دقایق پایانی هر دو تیم اما فرصت های خوبی داشتند که ادسون دروازه بان برزیلی چادرملو عملکرد فوق‌العاده داشت و در سوی مقابل بی دقتی مهاجمان چادرملو مثل پاپی و دالی مانع از گل دوم این تیم شد تا بازی با همان یک گل تمام شود.


🥇 بهترین بازیکن:

می توان از متئو و ادسون دو بازیکن برزیلی تیم چادرملو به عنوان بهترین بازیکنان زمین نام برد. البته که باید از حبیبی نژاد هم نام برد که گل ارزشمندی را برای تیمش روی پاس علی خدادادی با حضور به موقع روی تیرک دوم ثبت کرد.


📌 اتفاق ویژه:

تیم سعید اخباری که سال گذشته در دومین سال تاسیس به لیگ برتر راه پیدا کرد، اولین میزبانی خود را در ورزشگاه شهید نصیری یزد تجربه کرد و پس از دو دهه فوتبال یزد به پیروزی در لیگ برتر رسید.

اتفاق ویژه دیگر این مسابقه که نباید از آن چشم2پوشی کرد کیفیت بسیار پایین فیلمبرداری بود که حسابی علاقه‌مندان به فوتبال را شاکی کرد.

دیدگاه‌ها