کد خبر : 2069273 | 24 شهریور 1403 ساعت 12:56 | 64.7K بازدید | 68 دیدگاه

این یک فرار نیست

تصمیم جنجالی کیانوش رستمی: مقصد کوزوو!

مرد طلايى المپيك ٢٠١٦ ريودوژانیرو در رشته وزنه‌برداری سر از کوزوو درمی‌آورد.

تصمیم جنجالی کیانوش رستمی: مقصد کوزوو!

به گزارش "ورزش سه" مو لاى درز اين خبر نمى‌رود هر چند تلخ است و ناگوار كه كيانوش رستمى قهرمان جهان و دارنده طلا و نقره در دو دوره المپيك حالا قرار است با پيراهن كشور اروپايى كزوو در جزيره بالكان روى تخته رقابت‌هاى جهانى وزنه‌بردارى جهان زير پولاد سرد قرار بگيرد. داستان شبيه اتفاقى است كه براى على ارسلان در كشتى فرنگى افتاد، نه بحث پناهندگى يا اتفاقاتى كه به‌طور مثال در مورد كيميا عليزاده رقم خورد.

كيانوش رستمى پاسپورت كشور کوزوو را دريافت كرده است و فدراسيون جهانى در جريان كوچ اين وزنه‌بردار عنوان‌دار از ايران به كشور اروپايى قرار دارد، درست مثل على ارسلان كه به ايران رفت و آمد داشته، اما براى تيم ملى كشتى فرنگى صربستان طلاى جهان را به گردن آويخت.

1947252

كيانوش رستمى اين روزها در كرمانشاه تمرينات حرفه‌اى را دنبال مى‌كند و براى ريكاورى هم در طول هفته به دل كوه و قله‌نشينى در اطراف زادگاهش مى‌زند.

فدراسيون وزنه‌بردارى قبل از المپيك ٢٠٢٤ پاريس كيانوش را نخواست و جالب اينكه رستمى در ورزش سه به‌صورت اختصاصى رسما اعلام كرد كه حاضر است زير نظر فدراسيون و كادر فنى تمرين كند و به اردو برود.

در حال حاضر دو راه پيش رو است يا فدراسيون وزنه‌بردارى كيانوش رستمى را وزنه‌بردار آزاد اعلام كند تا او بتواند به مانند على ارسلان بدون قطع رابطه با كشورش براى کوزوو در قهرمانى جهان وزنه بزند يا چالش را ادامه دهد تا دودش به چشم ورزش ايران برود!

به هر حال كيانوش رستمى كه دو المپيك اخير را از دست داده و به دنبال یک مقصد جدید برای احقاق حقی است که فکر می‌کند از او گرفته شده. تصمیمی که نه سیاسی است و نه رنگ بوی مهاجرتی دارد و نه آنقدر قابلیت برای ایجاد جنجال، چرا که هرچقدر هم غیرفنی (از نظر کیانوش) فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی کنار گذاشتن او را فنی تلقی می‌کنند و این یک فرار نیست.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها