کد خبر : 2069174 | 24 شهریور 1403 ساعت 07:00 | 9.9K بازدید | 7 دیدگاه

اسپانیا با پیراهن دو ستاره در جام جهانی فوتسال!

پیراهن تیم ملی فوتسال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با پیراهن تیم فوتبال این کشور تفاوت خواهد داشت.

اسپانیا با پیراهن دو ستاره در جام جهانی فوتسال!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال اسپانیا در جام جهانی ازبکستان با پیراهن جدیدی به میدان خواهد رفت که تفاوت‌های زیادی با لباس تیم فوتبال دارد. همیشه این‌گونه نبوده است. تیم ملی فوتسال اسپانیا همواره تحت نظر فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) بوده و پیراهن آن نیز تحت تأثیر لباس تیم فوتبال ۱۱ نفره قرار داشته است. اگر آدیداس همچنان اسپانسر تیم ملی فوتبال بود، تیم فوتسال نیز لباس مشابهی دریافت می‌کرد که بخشی از توافق فدراسیون با این برند بود. این روند ادامه داشت تا سال ۲۰۱۹ که فدراسیون، در جریان تجدید قرارداد با شرکت آلمانی، امکان جداسازی لباس‌ها و رسیدن به توافق با یک برند اسپانیایی، یعنی جوما، را به دست آورد تا تیم فوتسال نیز پیراهن جدیدی داشته باشد.

در حالی که تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از قهرمانی به یادماندنی در جام جهانی ۲۰۱۰، حق داشت یک ستاره بر پیراهن خود داشته باشد، تیم فوتسال این حق را خیلی زودتر به دست آورده بود. در سال ۲۰۰۰، آن‌ها اولین ستاره خود را در جام جهانی گواتمالا به دست آوردند و در سال ۲۰۰۴ در چین تایپه دومین ستاره را بر روی پیراهن خود نقش زدند. اما این جزئیات در برخی مواقع به دلیل همان توافق گفته‌شده، بر روی لباس‌ها نمایان نبود، که باعث ناراحتی تیم فوتسال می‌شد. اینکه طراحی لباس مشابه تیم فوتبال ۱۱ نفره بود، اهمیت چندانی نداشت، بلکه این موضوع مهم بود که گاهی نمی‌توانستند دو ستاره‌ای را که در زمین به دست آورده بودند به نمایش بگذارند. در واقع، این تنها تفاوت میان دو پیراهن بود.

2080575
2080576

این وضعیت با ورود جوما تغییر کرد. این شرکت نه تنها ملی و داخلی بود بلکه تجربه کافی‌ای در این ورزش داشت تا به جزئیات مهم توجه کند.

دیدگاه‌ها