کد خبر : 2069136 | 24 شهریور 1403 ساعت 03:33 | 16.2K بازدید | 12 دیدگاه

حمله به مدیر دورتموند: تو فوتبال آلمان را نابود کردی!

مارتین کیند، کارآفرین ۸۰ ساله و مدیرعامل سابق باشگاه هانوفر (از ۲۰۰۶ تا اواسط ژوئیه ۲۰۲۴)، در یک بحث داغ در برلین به شدت از لیگ فوتبال آلمان و یواخیم واتسکه، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه دورتموند، انتقاد کرد.

حمله به مدیر دورتموند: تو فوتبال آلمان را نابود کردی!

به گزارش "ورزش سه"، کیند در رویدادی که با حضور بیش از ۶۰۰۰ نفر برگزار شد، به شدت از عقب‌نشینی فدراسیون فوتبال آلمان و باشگاه‌های بزرگ این کشور در مورد تصمیم‌گیری برای مدل سرمایه‌گذاری انتقاد کرد. در ابتدای سال، هواداران به قدری به مدل جدید سرمایه‌گذاری در بوندسلیگا اعتراض کردند که فدراسیون فوتبال مجبور به عقب‌نشینی شد.

کیند در این باره گفت: «هیئت رئیسه و مدیران به میدان می‌آیند و سپس توپ‌های تنیس پرتاب می‌شوند. و سپس آن‌ها موضوع را به سادگی پس می‌گیرند. این واقعاً عجیب است.» هواداران در اوایل سال ۲۰۲۴ مکرراً بازی‌های لیگ‌های ۱ و ۲ را با پرتاب توپ‌های تنیس به زمین برای اعتراض به سیاست‌های جدید متوقف کردند. آن‌ها با این کار نارضایتی خود را نسبت به فروش هشت درصد از درآمدهای تلویزیونی به یک سرمایه‌گذار خصوصی به مدت ۲۰ سال به مبلغ حدود یک میلیارد یورو ابراز کردند. درنهایت، فدراسیون فوتبال آلمان عقب‌نشینی و مذاکرات با شرکت مالی CVC را متوقف کرد. دلیل این اقدام ترس بسیاری از باشگاه‌ها از تشدید اعتراضات هواداران تا حد حمله به مسئولان باشگاه‌ها بود.

کیند ادامه داد: «مسئولان آینده باید به من توضیح دهند که چگونه می‌خواهند هر تصمیمی را اجرایی کنند. آن‌ها این سیگنال را دادند: اگر توپ‌های کافی داشته باشید و صدای‌تان بلند باشد، ما هیچ اصلاحی را انجام نخواهیم داد.»

2080508

واتسکه، عضو هیئت‌مدیره دورتموند و فدراسیون فوتبال آلمان، درخواست متوقف کردن روند سرمایه‌گذاری را در هیئت رئیسه مطرح و پایان جستجو برای سرمایه‌گذار را اعلام کرد. او قبلاً در لیگ نظرسنجی کرده بود و این درخواست به او منتقل شده بود. علاوه بر این، او مسئله اعتماد را مطرح کرد و باشگاه‌ها به او اعتماد کردند.

کیند به طور مستقیم واتسکه را مورد حمله قرار داد و گفت: «این اتفاق برای من بدترین چیز است و آقای واتسکه واقعاً باید توضیح دهد. او با این کار آسیب بزرگی به فوتبال آلمان وارد کرده است. او با کارهایش دورتموند را نابود کرده و با این تصمیم ضرر بزرگی به فوتبال آلمان زد.

کیند گفت که «از افرادی که ادعا می‌کنند دارای کیفیت‌های تجاری و مدیریتی هستند، انتظار دارم که بدانند چه می‌کنند. اتخاذ تصمیمات بر اساس پوپولیسم برای من غیرقابل قبول است.»

دیدگاه‌ها