کد خبر : 2069050 | 23 شهریور 1403 ساعت 15:53 | 82.7K بازدید | 73 دیدگاه

پوستر فیفا برای رویداد بزرگ فوتسال با حضور اَبَرستاره‌ها؛

رونالدو، مسی و نیمار در جام جهانی فوتسال

سایت فیفا، با انتشار پوستری از چهره‌های اَبَرستاره‌های فوتبال، رونالدو، مسی، ژاوی و نیمار به استقبال جام جهانی فوتسال رفت.

رونالدو، مسی و نیمار در جام جهانی فوتسال

به گزارش "ورزش سه"، تنها یک روز دیگر تا آغاز دهمین دوره جام جهانی فوتسال زمان مانده و هیجان پیرامون این مسابقات در حال افزایش است، سایت فیفا بیش از صد مطلب طی ماه‌های اخیر برای تب‌وتاب و زرق‌وبرق بخشیدن به این رقابت‌ها منتشر کرده که در آخرینِ آن که برای علاقه‌مندان به فوتسال سوال‌برانگیز و البته بسیار پرسروصدا بوده، با رونمایی از طرحی که در آن فوق ستاره‌هایی چون رونالدو، مسی، نیمار و ژاوی حضور دارند به استقبال آغاز آوردگاه بزرگ رفته است.

با این حال، دلایل فیفا برای این تصمیم و به کار بردن تصاویر ستاره‌های جهان فوتبال در پوستر خود کاملا روشن است. این فوق ستاره‌ها، روزگاری حرفه بازیگری و سفر را از فوتسال، کوچه‌ها و گل‌های کوچک آغاز کرده‌اند.

2080385

قطعا شما نیز به این فکر فرو رفته‌اید که بازیکنان بزرگ فوتبال مورد علاقه شما در طول تاریخ چگونه بر مهارت‌های توپ مسلط شده‌اند و چابکی را که اغلب در زمین در هنگام رویارویی‌های بزرگ نشان ‌می‌دهند، ایجاد می‌کنند؟ بسیاری از آن‌ها، اگر نگوییم همه، در دوره‌ای از دوران حرفه‌ای خود فوتسال بازی کرده‌اند. تیم‌های برتر فوتبال جهان امروز در تمرینات‌شان از تکنیک و تاکتیک‌های فوتسال زیادی استفاده می‌کنند و به آنها کمک می‌کند تا بازیکنان بهتر و ماهرتری را پرورش دهند که بتوانند بر حریف تسلط و حفظ مالکیت داشته باشند. بسیاری از فوتبالیست‌هایی که فوتسال بازی می‌کنند اغلب در لحظات حساس بازی مهارت‌های ویژه و خاص را به نمایش می‌گذارند و به تیم‌های خود برتری رقابتی می‌دهند.

وقتی فوتبال را در زمینی بسیار کوچکتر بازی می‌کنید ، ظرافت و مهارت‌های بهتری برای توپ ایجاد می‌کنید. شما باید با سرعت حرکت داشته باشید و بهتر از حریفان توپ را کنترل کنید. این غرایز را پیشرفت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا رفلکس‌های خود را تیز کنید. بسیاری از فوتبالیست‌هایی که فوتسال بازی می‌کنند، معتقدند، اگرچه سرعت این دو ورزش متفاوت است، اما شباهت زیادی در نحوه حرکت بازیکنان و کنترل توپ وجود دارد. بازیکنان فوتسال باید در حین بازی در زمین‌های کوچک‌تر، تفکر سریع داشته باشند و به سرعت عمل کنند تا واکنش‌های برق‌آسا نشان دهند. این موضوع به آن‌ دسته بازیکن‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات سریعی داشته باشند و با وجود استراتژی کلی متفاوت، می‌توانند هنگام بازی فوتبال از آن بهره ببرند.

*در ادامه، به برخی از فوق ستاره‌های جهان فوتبال پرداخته‌ایم که در برهه‌ای فوتسال بازی کرده‌اند.

بولت پرسپولیسکریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو جادوگر دنیای فوتبال همیشه با مهارت‌های شگفت‌انگیز و غیر واقعی خود در توپ و چابکی و تناسب‌اندام خیره‌کننده هواداران را در زمین تحت تاثیر قرار داده است. با وجود اینکه سفر او با فوتسال آغاز شد و مهارت‌های فوتسال، رونالدو را از دوران کودکی توسعه داد و نقشی حیاتی در موفقیت‌ها و تکنیک او به عنوان یک فوتبالیست ایفا کرد. به گفته فوق ستاره پرتغالی، تنها چیزی که در روزهای اولیه او در کشورش بازی ‌می‌کردند، فوتسال بوده است.
رونالدو معتقد است فوتسال، پایه و اساس حرفه او به عنوان یک فوتبالیست را بنا نهاد. زمین کوچک فوتسال به او کمک کرد تا کنترل نزدیک خود را بهبود بخشد و او را آزاد کند. او همچنین تمام موفقیت‌های خود در صحنه بزرگ را مدیون فوتسال ‌می‌داند.

2080204

بولت پرسپولیسلیونل مسی

از دیدن یکی دیگر از اسطوره‌های دنیای فوتبال در این پوستر شگفت‌زده شده‌اید؟ لیونل مسی، بهترین گلزن و بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین، در کودکی در خیابان‌ها فوتسال بازی ‌می‌کرد. در واقع، ماجراجویی فوتسال لیونل مسی ابتدا سرگرم‌کننده بود و بعدها به او کمک زیادی کرد تا به تمام موفقیت‌های ممکن به‌عنوان یک فوتبالیست چنگ بزند. همه ما شاهد درخشش مسی در زمین فوتبال بوده‌ایم. اما فقط تصور کنید چقدر حیرت‌آور خواهد بود که او را در یک زمین کوچک فوتسال تماشا کنید. سرعت بازی، فریب مسی، حرکات چابک و منحصربه‌فرد او که می‌توانستید به تماشای آن بنشینید. او معتقد است به لطف زمانی که فوتسال بازی می‌کرده در پیشرفت او به عنوان یک بازیکن برتر فوتبال نقش اساسی و تأثیرگذار داشته است.

2080387

بولت پرسپولیسنیمار

فوق ستاره برزیلی همچنین در مورد فوتسال فوق‌العاده صحبت ‌می‌کند، زیرا او دستاورد خود در سطح بالا را مدیون ورزش سریعی است که در زمین‌های کوچکتر انجام می‌داد. او گفت که فوتسال در دوران رشد، تأثیر جدی روی قریحه و استعدادش داشته است. نیمار با تاکید بر ماهیت سخت بازی، گفت که این بازی به او کمک زیادی در توسعه تکنیک، تصمیم‌گیری و مهارت‌هایش برای حرکت در فضاهای تنگ‌تر کرده است. نیمار اعتقاد دارد فوتسال باید بخشی اساسی از روال هر فوتبالیست باشد، زیرا ‌می‌تواند به پیشرفت آنها کمک زیادی کند. اگرچه نمی‌توانستیم او را به‌عنوان یکی از بزرگان فوتسال ببینیم، مهارت‌های فوتسالی او اغلب در طول مسابقات فوتبال به نمایش گذاشته می‌شود.

پله، ژاوی، کوتینیو، رودریگو، اینیستا، رونالدینیو، وسام بن یدر و فیگو، دیگر ستاره‌های تاریخ و جهان فوتبال بوده‌اند که از فوتسال به شکوفایی رسیده و استعدادشان را دگرگون و توسعه داده‌اند.

2080386

دیدگاه‌ها