کد خبر : 2069032 | 23 شهریور 1403 ساعت 14:30 | 15.3K بازدید | 19 دیدگاه

این موضوع شخصی است و نمی‌توانم پاسخ بدهم

پاسخ مبهم هروه رنار درخصوص بازگشت به عربستان

در روزهایی که شایعه بازگشت هروه رنار به تیم ملی عربستان مطرح شده، او مصاحبه‌ای را با روزنامه الریاضیة انجام داده است.

پاسخ مبهم هروه رنار درخصوص بازگشت به عربستان

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که سعودی‌ها از عملکرد روبرتو مانچینی رضایت چندانی ندارند. پس از شکست برابر کره‌جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، عربستان در مقدماتی جام جهانی 2026 نیز چندان با صلابت عمل نکرده و پس از توقف برابر اندونزی آن هم در خانه، به سختی و به لطف گل ثانیه‌های پایانی احمد کادش، از سد چین گذشت.

در این شرایط، زمزمه‌های بازگشت یک نام آشنا به نیمکت تیم شنیده می‌شود و او کسی نیست جز هروه رنار، سرمربی فرانسوی سابق سعودی‌ها. او در ۴۱ مسابقه تیم ملی عربستان را هدایت کرد که در ۲۰ دیدار به پیروزی رسید، ۱۰ بازی به تساوی انجامید و در ۱۱ بازی با شکست مواجه شد. او همچنین در پیروزی تاریخی و مشهور عربستان مقابل آرژانتین با نتیجه ۲-۱ در جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت تیم را برعهده داشت.

رنار، ۵۵ ساله، هدایت تیم ملی عربستان را از سال ۲۰۱۹ بر عهده گرفت و موفق شد این تیم را به عنوان صدرنشین گروه آسیایی‌اش به جام جهانی ۲۰۲۲ برساند. اولین مسابقه‌ای که او هدایت تیم ملی عربستان را بر عهده داشت، دیدار دوستانه مقابل مالی در تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۱۹ بود که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. آخرین بازی او نیز مقابل بولیوی بود که در آن تیم عربستان با نتیجه ۲-۱ شکست خورد (۲۸ مارس ۲۰۲۳).

در ماه می‌۲۰۲۲، فدراسیون فوتبال عربستان قرارداد رنار را تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرد، اما او در مارس ۲۰۲۳ از این تیم جدا شد. او در طول دوران مربیگری‌اش هدایت تیم‌های مختلفی را بر عهده داشته، از جمله زامبیا که با آن‌ها در سال ۲۰۱۲ قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد. رنار همچنین با تیم ملی ساحل عاج در سال ۲۰۱۵ این قهرمانی را تکرار کرد و به اولین سرمربی‌ای تبدیل شد که موفق شده این جام را با دو تیم ملی مختلف کسب کند. او بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ مربی تیم ملی مراکش بود و آن‌ها را در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۹ در مصر هدایت کرد.

1836611

رنار در مصاحبه‌ای با روزنامه "الریاضیه"، پس از انتشار شایعاتی درباره بازگشتش به هدایت تیم ملی عربستان، درباره این موضوع و مسائل دیگر صحبت کرده و به 21 سوال پاسخ داده که در زیر می‌خوانید:

1. اخیراً نام شما در میان هواداران ورزشی به دلیل عملکرد نه‌چندان قانع‌کننده تیم ملی عربستان در آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی آسیا مطرح شده است. آیا پیشنهادهایی برای بازگشت به عربستان وجود دارد؟
این موضوع شخصی است و نمی‌توانم به این سوال پاسخ بدهم، زیرا یک راز است.

۲. آیا مسابقات تیم ملی عربستان، به ویژه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آسیا را دنبال می‌کنید؟ 
از آوریل ۲۰۲۳ که از تیم ملی عربستان جدا شدم، همواره تمامی مسابقات آن‌ها و همچنین رقابت‌های لیگ عربستان را دنبال کرده‌ام.

۳. چرا با وجود نتایج خوب، تیم ملی عربستان را ترک کردید؟ 
این تصمیم بسیار دشواری بود، اما فرصتی برای هدایت تیم ملی کشورم، فرانسه، در بازی‌های المپیک پیش آمد که چنین فرصتی هرگز دوباره تکرار نخواهد شد. همزمان، من علاقه‌ای به ترک تیم ملی عربستان نداشتم، اما غیرممکن بود که هر دو تیم را همزمان هدایت کنم. بنابراین این تصمیم سخت را گرفتم.

۴. تجربه شما با تیم ملی عربستان چگونه با سایر تجربیات قبلی‌تان مقایسه می‌شود؟ 
تجربه من با تیم ملی عربستان فوق‌العاده بود. ما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ نتایج بسیار خوبی کسب کردیم و در مقابل تیم‌های ژاپن و استرالیا به عنوان صدرنشین گروه به جام جهانی راه یافتیم. پیروزی مقابل آرژانتین نیز یک بازی فوق‌العاده بود.

5. بزرگ‌ترین چالشی که در دوران هدایت تیم ملی عربستان با آن روبه‌رو بودید، چه بود؟ 
بزرگ‌ترین چالش، تاکید بر اهمیت افتخار به پرچم کشورشان برای بازیکنان بود و اینکه بازی کردن برای کشورشان را یک افتخار بدانند. همچنین این که در تمامی مسابقات تمام تلاششان را بکنند.

۶. چه مشکلاتی در دوران مربیگری شما با تیم ملی عربستان وجود داشت؟ 
هیچ مشکل بزرگی نداشتم، چرا که رئیس فدراسیون، یاسر المسحل، و سایر اعضای فدراسیون فوتبال عربستان همواره کار مرا آسان‌تر می‌کردند.

۷. آیا لحظه خاصی در دوران مربیگری شما در عربستان وجود داشت که نقطه‌عطفی برای شما باشد؟ 
بله، بازی ما مقابل ازبکستان کلید موفقیت بود. تا دقیقه ۸۳ ما ۱-۰ عقب بودیم و در نهایت با دو گل سلمان الفرج و سالم الدوسری توانستیم بازی را در وقت اضافه ۲-۱ پیروز شویم.

۸. عملکرد بازیکنان عربستانی در مسابقات بزرگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ 
در جام جهانی، پس از پیروزی مقابل آرژانتین، باید نتیجه بهتری مقابل لهستان کسب می‌کردیم. ما بازی بسیار خوبی داشتیم، اما به اندازه کافی مانند تیم لهستان کارآمد نبودیم.

۹. آیا بازیکن عربستانی خاصی بود که عملکردش در دوران مربیگری شما شگفت‌زده‌تان کرده باشد؟ 
من تحت تاثیر سالم الدوسری و سلمان الفرج قرار گرفتم. سعود عبد الحمید نیز فوق‌العاده بود و پیشرفت خوبی داشت. همچنین محمد العو یس همیشه دروازه‌بان خوبی برای ما بود. روحیه تیمی یاسر الشهرانی، جنگندگی علی البل یه ی و العمر ی، استعداد تمبكت ی، و بازی خوب سلطان الغنام همگی تاثیرگذار بودند. عبدالإله المالکی موتور تیم بود و کِنو استعداد خاصی داشت، اما همیشه به کمی فشار نیاز داشت. فهد المولد، فراس البریکان، و صالح الشهری نیز وفادار به تیم بودند و گل‌های بسیار مهمی به ثمر رساندند. من از کار با این تیم لذت می‌بردم.

۱۰. شما از سعود عبد الحمید تمجید کردید. نظر شما درباره انتقال او به تیم رم ایتالیا چیست؟ 
سعود عبد الحمید مستحق رفتن به اروپا و بازی در یک تیم قوی است. او همه را شگفت‌زده خواهد کرد و مطمئنم که روزی در لیگ قهرمانان اروپا بازی خواهد کرد.

۱۱. آینده فوتبال عربستان را چگونه می‌بینید؟ 
آینده تیم ملی عربستان روشن خواهد بود، زیرا لیگ آن‌ها قدرتمندتر شده و بازیکنان عربستانی استعدادهای فراوانی دارند.

۱۲. فلسفه مربیگری شما چگونه بر عملکرد تیم ملی عربستان تاثیر گذاشت؟ 
در هر جایی که کار می‌کنم، همیشه انتظار دارم که بازیکنان تمام تلاش خود را برای تیم انجام دهند. روحیه تیمی مهم‌ترین چیز است.

۱۳. به دنبال چه ویژگی‌هایی در بازیکنان فوتبال هستید؟ 
من از بازیکنان می‌خواهم که مهارت و سرعت داشته باشند و از روحیه تیمی عالی برخوردار باشند.

۱۴. چگونه با فشارهای مربیگری در مسابقات بین‌المللی کنار می‌آیید؟ 
فشار همیشه مثبت است. ما همیشه می‌خواهیم پیروز شویم.

۱۵. آیا تیم‌های خاصی وجود دارند که دوست دارید در آینده هدایت کنید؟ 
به عنوان یک مربی همیشه رویای پیروزی دارم، بنابراین نیاز دارم تیمی داشته باشم که بتواند به این رویا دست یابد.

۱۶. در دوران مربیگری‌تان در تیم ملی زنان فرانسه، آیا پیشنهادی دریافت کردید؟ 
بله، از برخی تیم‌های ملی و باشگاهی پیشنهادهایی دریافت کردم، اما در آن زمان هنوز با تیم ملی زنان فرانسه تا ۳۱ اوت قرارداد داشتم.

۱۷. مهم‌ترین درسی که از مربیگری تیم‌های ملی آموختید چیست؟ 
همیشه به کشور خود افتخار کنید.

۱۸. چگونه بازیکنان جوان را توسعه دادید؟ 
ما همیشه به آینده فکر می‌کردیم و آن‌ها را برای آماده بودن در زمان نیاز آماده کردیم. بازیکنان جوان باید فقط صبور باشند و درک کنند، مانند عبدالرحمن غریب، الحمدان، ناصر الدوسری، متعب الحربی، و عبدالله ردیف.

۱۹. تفاوت بین تیم‌های ملی آسیایی و آفریقایی چیست، به ویژه با توجه به اینکه شما در هر دو قاره مربیگری کرده‌اید؟ 
در هر دو قاره تیم‌های بسیار خوبی وجود دارد.

۲۰. آیا تفاوتی بین مربیگری بازیکنان مرد و زنان وجود دارد؟ 
فقط در مدیریت تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

۲۱. چگونه وقت خود را خارج از مربیگری می‌گذرانید؟ 
من وقت خود را با خانواده سپری می‌کنم، مسابقات را تماشا می‌کنم و در برخی از ورزش‌ها شرکت می‌کنم.

دیدگاه‌ها