کد خبر : 2068875 | 22 شهریور 1403 ساعت 17:46 | 10K بازدید | 45 دیدگاه

قنبرزاده: ای‌اف‌سی برای سقوط تیم‌ها هشدار داد؛

هشدار به باشگاه‌ها: درآمد بیشتر از هزینه باشد

نایب رئیس دوم فدراسیون نسبت به رعایت تراز مالی توسط باشگاه‌های ایرانی هشدار داد.

هشدار به باشگاه‌ها: درآمد بیشتر از هزینه باشد

به گزارش "ورزش سه"، منصور قنبرزاده در نشست خبری عصر امروز در فدراسیون فوتبال عنوان کرد: امروز در بحث پاداش تیم‌های حاضر در مسابقات باشگاهی آسیا صحبت‌هایی پیش آمد که لازم می‌دانم برای چندمین‌بار توضیحی را مطرح کنم. در بحث سقف بودجه یا تراز مالی باشگاه‌ها باید این را در نظر بگیرید که استانداردها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای وسیع‌تر شده و شرایطی که تا همین سه‌سال پیش چندان مهم نبود، جزو الزامات قرار گرفته است؛ مثلا از فصل بعد اگر باشگاهی در بخش بانوان تیم‌داری نکند، مجوز حرفه‌ای نمی‌گیرد.

او ادامه داد: طبق یکی دیگر از قوانین فعلی ای‌اف‌سی اگر تیمی به مدت سه‌فصل پیاپی مجوز ملی نگیرد، باید از لیگ برتر خارج شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا از الان به ما هشدار داده که شرایطی رخ ندهد که با یک بحران مسابقات لیگ برتر ایران از حالت حرفه‌ای خارج شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: از سال گذشته قرار شد در این شرایط، نظم مالی داده شود و در این خصوص واقعا تراز مالی مدنظر بود؛ یعنی درآمدهای باشگاه‌ها تعریف و هزینه‌هایشان هم مشخص شد؛ چون سال اول اجرای این برنامه بود، نواقصی وجود داشت ولی همان چیزی که توسط خود باشگاه‌ها در ای‌اف‌سی بارگزاری شد، به صورت هزینه–درآمد بود.

قنبرزاده تصریح کرد: یکی از معیارهایی که در سال جاری به صورت خیلی سختگیرانه اعمال می‌شود، این است که هر باشگاه باید هر سه ماه یک‌بار تراز مالی خود را از طریق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بارگزاری کند و درنهایت هر زمان ای‌اف‌سی بخواهد مجوز حرفه‌ای صادر کند، این ترازها را در نظر می‌گیرد و اگر برای باشگاهی درآمد نسبت به هزینه پایین‌تر باشد برایش مجوز صادر نخواهد شد.

او ادامه داد: در دوره‌هایی برخی باشگاه‌های ما توانستند مجوز بگیرند و برخی تیم‌های پرطرفدار ما از لیگ قهرمانان حذف شدند. لذا قانون سقف بودجه و ساز و کاری که برایش تعریف کردیم، باعث شد تا الان 7 باشگاه ما در آسیا مجوز حرفه‌ای داشته باشند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: اگر بخواهیم در این باره شفاف صحبت کنیم، باید بگویم که این موضوع مربوط به تراز مالی باشگاه‌ها است که الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می‌شود. همچنین قانون تجارت می‌گوید که درآمد با هزینه باید متناسب باشد.

دیدگاه‌ها