کد خبر : 2068869 | 22 شهریور 1403 ساعت 17:35 | 58.4K بازدید | 206 دیدگاه

پرونده نبیل باهوی به ایفمارک ارجاع داده شد؛

قنبرزاده: باید سهمیه ششم پرسپولیس را برگردانیم

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اعلام کرد این احتمال وجود دارد که سهمیه خارجی ششم باشگاه پرسپولیس به این باشگاه برگردد‌.

قنبرزاده: باید سهمیه ششم پرسپولیس را برگردانیم

به گزارش "ورزش سه"، تعداد سهمیه بازیکنان خارجی سرخپوشان همچنان مورد بحث قرار دارد و باشگاه پرسپولیس مدتی قبل با تاکید بر اینکه نبیل باهوی دچار مصدومیت بوده است، این درخواست را مطرح کرد که سهمیه خارجی این باشگاه باید به آنها برگردد.

منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، در این خصوص گفت: آقای باهوی در مقطعی آمد و پرسپولیس هم دلایلی را ارائه داد؛ اما دستورالعمل تکلیف را روشن کرده و فصل‌الخطاب است. اینجا نه فدراسیون، نه هیئت رئیسه، نه رئیس فدراسیون، نه کمیته ناظر و نه سازمان لیگ صلاحیت تشخیص اینکه یک بازیکن به دلیل مشکلات پزشکی حضور نداشته را ندارد و این مسائل به ایفمارک مربوط است. کمااینکه بازیکنی که می‌خواهد قرارداد ببندد هم باید حتما تائیدیه ایفمارک را داشته باشد.

او ادامه داد: این موضوع به ایفمارک ارجاع شد و طبق آخرین اطلاعاتی که من از سرکار خانم هراتیان گرفتم، ایشان می‌گفت ما نظرمان را نوشتیم. این نظر را به من هم دادند؛ اما گفتند چون نظراتی که در خصوص وضعیت بازیکن می‌نویسیم از لحاظ پروتکل‌های پزشکی محرمانه است، از نظر اخلاقی اجازه رسانه‌ای کردن آن را نداریم و باید فقط به باشگاه ابلاغ شود.

قنبرزاده در واکنش به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس به این موضوع اعتراض کرده است، گفت: این موضوع طبق مقررات به باشگاه ابلاغ شد و اگر خود باشگاه صلاح دید، اطلاع‌رسانی می‌شود.

2080097

او در پاسخ به اینکه با توجه به نگاه مهربانانه به استقلال، این احتمال وجود دارد که در این مورد هم تجدیدنظر شود، گفت: اصلا تفاوتی بین باشگاه‌ها نیست. با عنایت به شرایطی که پیش آمده و با توجه به اینکه حریفان کشور ما به این شکل عمل کرده‌اند و سهميه خارجی را تغییر داده‌اند، این نظر وجود دارد که باشگاه‌ها بتوانند با یک دید مثبت یکی دو بازیکن بگیرند. اگر این قانون برای باشگاه‌های آسیا باشد، با توجه به اینکه این تیم‌ها در لیگ برتر هم حضور دارند، این قوانین باید برای همه باشد. این انعطاف هست و به نظر می‌رسد با توجه به تقاضای باشگاه‌ها این موضوع هم حل شود.

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه با این شرایط سهمیه پرسپولیس برمی‌گردد، گفت: به اعتقاد من باید این سهمیه را به آنها بدهیم‌. نه فقط برای پرسپولیس، برای هر باشگاهی حداقل یک سهمیه بدهیم و نگاه ملی داشته باشیم. اگر هم برای باشگاه‌های آسیایی در نظر بگیریم، نمی‌توانیم تبعیض قائل بشویم و باید نگاه کلی داشته باشیم.

دیدگاه‌ها