کد خبر : 2068831 | 22 شهریور 1403 ساعت 13:56 | 69.6K بازدید | 150 دیدگاه

بروسیا دورتموند در صدر

پرتماشاگرترین تیم‌های اروپا معرفی شدند

بروسیا دورتموند یک بار دیگر پرتماشاگرترین تیم فوتبال اروپا شد و بعد از این تیم میلان و منچستریونایتد قرار دارند.

پرتماشاگرترین تیم‌های اروپا معرفی شدند

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال اروپا از نظر حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها رشد داشته و فصل قبل 229 میلیون هوادار از نزدیک بازی‌ها را تماشا کردند.
در گزارش جدید یوفا آمده است که فوتبال اروپا در حال رشد است و هواداران می‌خواهند در کنار تیم‌ها و در استادیوم‌هایشان باشند.

یوفا باشگاه‌ها و مسابقات را سال به سال بررسی می‌کند و نتیجه‌گیری از آنچه در فصل 24-2023 اتفاق افتاد این است که آمارها نزدیک به قبل از پاندمی کرونا شده است.

حضور در استادیوم‌های بزرگ و کوچک، در قدرتمندترین لیگ‌ها و در لیگ‌های دیگر با اعتبار کمتر، برای دومین فصل متوالی به رشد خود ادامه داد. هواداران می‌خواهند به ورزشگاه‌های فوتبال بروند تا رقابت‌ها را از نزدیک حس کنند، در حالی که شبکه‌ها و پلتفرم‌های پخش مستقیم بازی‌ها نسبت به قبل بیشتر نیز شده است.

2080041

در مجموع 229 میلیون هوادار در ورزشگاه‌های مختلف قاره اروپا، چه در فوتبال زنان و چه در فوتبال مردان، از جمله مسابقات تیم‌های ملی که هشت میلیون نفر از آنها دیدن کردند، ثبت شد.

از این تعداد، 212 میلیون نفر از فوتبال مردان، 9 میلیون نفر از فوتبال بانوان و 8 میلیون نفر از بازی‌های ملی دیدن کردند.

بروسیا دورتموند با میانگین 81305 هوادار در هر بازی بیشترین مخاطب را داشت (1.95 میلیون نفر در مجموع) و پس از آن میلان با 1.86 میلیون نفر، منچستریونایتد با 1.83 میلیون نفر و رئال مادرید با 1.8 میلیون نفر در رده چهارم قرار دارند.

اینتر و بایرن با 1.72 میلیون نفر مشترکا پنجم هستند و رم، اتلتیکو، لیورپول و وستهم نیز در رتبه‌های ششم تا دهم قرار دارند. در مجموع شانزده تیم هستند که بیش از یک میلیون هوادار در ورزشگاه‌های خود داشتند که در بین آنها بارسلونا به دلیل انتقال از نوکمپ به مونتجوئیک دیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها