کد خبر : 2068720 | 22 شهریور 1403 ساعت 04:44 | 41.9K بازدید | 29 دیدگاه

کره و قطر مشغول هستند، ژاپن آسوده و راحت!

مدعیان آسیا و دورنمای جام جهانی ۲۰۲۶

تیم‌های قاره فوتبال آسیا در فاصله ۲ سال تا شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶، مشغول جوان‌گرایی هستند.

مدعیان آسیا و دورنمای جام جهانی ۲۰۲۶

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا به مرحله سوم خود رسیده و با مرور بسیاری از آمار و ارقام استخراج شده از دل این مسابقات، متوجه تغییراتی بزرگ در فوتبال آسیا شده‌ایم. 
اگرچه تیم ملی کشورمان، ایران همراه با ژاپن و ازبکستان تنها تیم‌هایی هستند که هر دو دیدار ابتدایی خودشان را پیروز شدند؛ اما به نظر می‌رسد دیگر تیم‌های حاضر در مسابقات آسیایی رفته‌رفته به سمت تغییر نسل می‌روند.
البته چیزی که مشخص است، این است که برخی از تیم‌ها سعی دارند مسیر قبلی خودشان را ادامه دهند و باتوجه به انجام فرایند تغییر نسل در سال‌های گذشته، چندان تغییر خاصی در لیست خود به وجود نیاوردند؛ حال با بررسی وضعیت عملکرد تیم‌های قدرتمند فوتبال آسیا، سعی داریم وضعیت جوانگرایی دیگر تیم‌ها را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

تیم ملی ایران
میانگین سنی تیم ملی ایران به عدد ۲۷ رسیده و این در شرایطی است که آریا یوسفی (۲۲)، محمدامین حزباوی (۲۱)، محمد قربانی (۲۳)، اللهیار صیادمنش (۲۳) و آرشا شکوری (۱۷) در اردو حضور داشتند که البته با حذف کردن آرشا شکوری، میانگین سنی تیم ملی به ۲۹ می‌رسد. 
در مجموع این دو دیدار، مشخصا امین حزباوی و آریا یوسفی که در دیدار مقابل قرقیزستان در ترکیب فیکس بودند، عملکرد مطلوبی از خود به اجرا گذاشتند و برای ادامه درخشش نیاز به هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

2079512

تیم ملی ژاپن
در پروژه ملی فوتبال این کشور، نکته‌ای که واضح است سامورایی‌ها پیش از جام ملت‌های آسیا فرایند جوان‌گرایی را آغاز کردند تا با بالا بردن تجربه بازیکنان جوان، آنها را برای مسابقات جام جهانی آماده کند. سامورایی‌ها بیستمین تیم ملی باارزش جهان محسوب می‌شوند و میانگین سنی آنها ۲۶.۶ سال است. آنها غیر از دیون سوزوکی، گلر تیم ملی کشورشان که حالا در پارما بازی می‌کند و همچنین کوتا تاکای، مدافع مرکزی ۲۱ ساله تیمشان، بازیکن زیر ۲۳ سال دیگری ندارند که همین ۲ چهره جوان در این اردو بسیار درخشان ظاهر شدند.

2077196

تیم ملی کره جنوبی 
کره‌ای‌ها هم به میانگین سنی ۲۶ سال رسیدند و در لیست اعلامیه آنها چهره‌های جوان زیادی دیده می‌شود که مهمترین بازیکنشان مین هیوک یانگ ۱۸ ساله است که در این سن و سال تبدیل به جوان‌ترین انتقال قاره آسیا به پنج لیگ معتبر اروپایی شده است. کره در ۲ دیدار نخست خود از ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال خود به صورت ثابت در ترکیبش استفاده نکرد و هر کدام از آنها به صورت تعویضی برای ۲۰ دقیقه پایانی به میدان رفتند که آنها هم از سوی رسانه‌های کره جنوبی مورد ستایش قرار گرفتند.

2079428

تیم ملی عربستان سعودی 
تیم روبرتو مانچینی در وضعیت چندان خوبی به سر نمی‌برد و انتقادات رسانه‌های عربستانی از کادر فنی این تیم ادامه دارد. در لیست مانچو، فیصل غندی، مصعب الجوهر و عبدالله ردیف حضور داشتند که به نظر می‌رسد این سه بازیکن به عنوان اصلی‌ترین استعدادهای فوتبال این کشور با شرایط ویژه‌ای رشد می‌کنند. فیصل از حالا راهی لیگ بلژیک شده و مصعب و عبدالله نیز از الهلال به صورت قرضی جدا شدند و به الشباب و الاتفاق رفته‌اند. کامبک عربستانی‌ها برابر چین بدون حضور این سه بازیکن غیرممکن بود!

1983486

تیم ملی قطر 
قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا، حالا رفته‌رفته از بازیکنان بالای ۳۰ سالش گذر می‌کند و از آن سمت به واسطه کمپ اسپایر، مشغول پرورش بازیکنان جوان هستند که خیلی زود در دیدار مقابل امارات ثمره‌اش را با گلی که ابراهیم الحسن ۱۸ ساله، جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ ستارگان و تیم ملی قطر به ثمر رساند، دیدند.

1989288

دیدگاه‌ها