کد خبر : 2068719 | 22 شهریور 1403 ساعت 03:07 | 14.4K بازدید | 34 دیدگاه

آمار شگفت‌انگیز طارمی و سردار زیر نظر ژنرال

در تیم ملی با هدایت قلعه‌نویی تا به امروز 17 بازیکن مختلف 64 گل را به ثمر رسانده‌اند.

آمار شگفت‌انگیز طارمی و سردار زیر نظر ژنرال

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در حالی پریشب با هدایت امیر قلعه‌نویی به بیستمین برد خود دست پیدا کرد که از مجموع 25 بازی تحت هدایت این مربی فقط یک مرتبه باختن را تجربه کرده که آن هم به مصاف با قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برمی‌گردد.

شاگردان قلعه‌نویی در تمام این مدت ثابت کرده‌اند که عادت زیادی به گل زدن دارند. آنها بجز مصاف با ازبکستان در چارچوب هفته ششم دور قبلی انتخابی جام جهانی که به تساوی بدون گل رضایت دادند، در تمام بازی‌هایشان دروازه حریف را باز کرده‌اند. حتی در روز باخت به قطر هم تیم ایران 2 گل به ثمر رساند و درنهایت بازی را واگذار کرد.

این عادت به گلزنی باعث شده تا آمار خارق‌العاده 64 گل در 25 بازی برای تیم ملی ایران در دوره حضور قلعه‌نویی ثبت شود. یعنی به طور میانگین در هر بازی بیش از 2.5 گل. در این بین مهدی طارمی با 20 گل زده بیشترین سهم را به نام خود ثبت کرده و پس از او سردار آزمون با 12 گل در رده دوم قرار دارد تا مجموع گل‌های همین دو مهاجم با تمام گل‌هایی که دیگر بازیکنان تیم ملی زده‌اند، برابری کند.

نفر سوم این جدول مهدی قایدی است که ششمین گل خود را شب گذشته به ثمر رساند و پس از او علیرضا جهانبخش، محمد محبی و محمدحسین کنعانی‌زادگان با 4 گل قرار دارند. رامین رضاییان نیز 3 گله و شهریار مغانلو 2 گله هستند و بقیه هر کدام یک گل زده دارند که شامل رضا اسدی، صادق محرمی، مهرداد محمدی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد، شجاع خلیل‌زاده و امید نورافکن می‌شود.

دیدگاه‌ها