کد خبر : 2068670 | 21 شهریور 1403 ساعت 18:08 | 11.2K بازدید | 13 دیدگاه

سومو ایران بر بام قاره کهن ایستاد

در پایان پیکارهای سومو قهرمانی اوپن آسیا، تیم ملی ایران با کسب ۴ مدال طلا و ۱ نقره، مقتدرانه به عنوان قهرمانی مسابقات اوپن قهرمانی آسیا دست یافت.

سومو ایران بر بام قاره کهن ایستاد

به گزارش "ورزش سه"، بیست‌وسومین دوره بازی‌های ایسیک‌کول از روز ۱۴ تا ۲۲ شهریورماه به میزبانی قرقیزستان در حال برگزاری است و طی آن ورزشکارانی از ۴۳ کشور جهان در ۲۸ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در جریان این بازی‌ها، روز چهارشنبه ۲۱ شهریورماه، رقابت‌های سومو قهرمانی اوپن آسیا، با حضور ۹ کشور و شرکت قهرمانان آسیا و جهان برگزار شد که در پایان تیم ملی ایران با ترکیب ۵ ورزشکار، کسب ۴ مدال طلا و ۱ نقره و با هدایت دکتر جاسم منوچهری، بنیان‌گذار سومو در ایران و عضو هیئت اجرایی فدراسیون سومو آسیا، توانست بر سکوی نخست سومو‌ قاره کهن بایستد. تیم‌های ملی قرقیزستان و چین نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، ایمان ترکی در فینال با قبول شکست برابر نماینده میزبان، صاحب عنوان نائب قهرمانی و مدال نقره شد. در وزن ۸۵ کیلوگرم، احمدرضا شکیبا پس از چهار پیروزی، مدال طلا را از آن خود کرد. شکیبا همچنین با حضور در جدول اوپن، در رقابت با قهرمانان غول پیکر این رشته موفق شد یک عنوان پنجمی دیگر را برای کشورمان به ارمغان آورد. در ۷۳ کیلوگرم زنان، مهتاب نکیسا با چهار پیروزی پیاپی صاحب مدال طلا و عنوان قهرمانی شود.
در رقابت‌های جوانان نیز جواد گل با سه پیروزی مقابل رقبای خود صاحب گردن‌آویز طلا در دسته وزنی اوپن شد. آرمیتا حسین‌زاده، آخرین نماینده سومو ایران بود که توانست با غلبه بر تمامی رقبای خود و چهار پیروزی، مدال طلای دسته وزنی اوپن را تصاحب نماید.

گفتنی است سومو ایران برای نخستین بار در رده سنی جوانان در میادین بین‌المللی نماینده داشت که هر دو ورزشکار اعزامی به عنوان قهرمانی دست یافتند. در ترکیب تیم ملی اعزامی مهدی کاویانفر و معصومه مهوری به عنوان داور در مسابقات نقش‌آفرینی کردند.

شایان ذکر است ملی پوشان سومو ایران پس از کسب پنج مدال و بهترین نتیجه تیمی در ۹ سال گذشته، ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۳ شهریورماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سومو یک ورزش مبارزه‌ای ژاپنی عضو خانواده المپیک است که فدراسیون بین‌المللی آن از سال ۱۹۹۸ عضو کمیته بین‌المللی المپیک IOC بوده و مسابقات آن همواره در فهرست رسمی ورلد گیمز و کامبت گیمز قرار دارد.

دیدگاه‌ها