کد خبر : 2068620 | 21 شهریور 1403 ساعت 13:51 | 38K بازدید | 60 دیدگاه

داور را بالاخره راضی کردند

خطا نمی‌بینم! فایل صوتی VAR پنالتی جنجالی کلمبیا

آرژانتین دیشب در زمین کلمبیا با یک پنالتی جنجالی که با دخالت VAR گرفته شد مغلوب میزبانش شد. فابل صوتی داوران هنگام بازبینی صحنه منتشر شده است.

خطا نمی‌بینم! فایل صوتی VAR پنالتی جنجالی کلمبیا

به گزارش "ورزش سه"، بازی با تساوی 1-1 دنبال می‌شد که دنیل مونیوز بعد از برخورد با نیکلاس اوتامندی درون محوطه جریمه سرنگون شد و در ابتدا داور سوت نزد اما پس از بررسی مجدد صحنه طبق توصیه VAR، هیچ شکی برای پیِرو ماسا باقی نماند: مدافع، نیکلاس اوتامندی، روی دنیل مونوز خطا انجام داد و پنالتی به سود کلمبیا. در ادامه خامس رودریگز آن را به گل تبدیل کرد تا پیروزی میزبان را قطعی کند.

کلمبیا مقابل تیم ملی آرژانتین با نتیجه 2 بر یک در بارانکیا پیروز شد و فاصله با قهرمان جهان در جدول انتخابی جام جهانی 2026 را به دو امتیاز کاهش داد.

2079711

فایل صوتی گفت‌وگوی داوران در هنگام بازبینی صحنه خطا منتشر شده است و در ابتدا قاضی شیلیایی می‌گوید: «من خطایی نمی‌بینم»، در حالی که از اتاق VAR شروع به ارسال تصاویر از زوایای دیگر کردند تا داور بهتر در جریان قرار بگیرد.

کمک داوران ویدیویی اعتقاد داشتند روی بازیکن کلمبیا خطا صورت گرفته است.

در فایل صوتی هم می‌توان لحظه‌ای را شنید که بازیکنان کلمبیا به داور نزدیک می‌شوند تا او را تحت فشار بگذارند: «در پنالتی شکی نیست.» «این یک جنایت است.»

2079710

داور VAR سپس به ماسا می‌گوید: «پای راستش بدون برخورد عبور می‌کند و با چپ ضربه می‌زند.» پس از دو دقیقه و نیم، ماسا این ارزیابی را تأیید کرد: «بله، اوتامندی در نهایت به مچ پای مونیوز برخورد می‌کند.»

پس از آن، داوران چند لحظه دیگر وقت گذاشتند تا بررسی کنند که آیا تصویر دیگری که بتواند این ارزیابی را منتفی کند، وجود دارد یا خیر که چیزی در نهایت پیدا نشد. به این ترتیب ماسا به زمین برگشت و با اعلام پنالتی به سود کلمبیا ورزشگاه را از خوشحالی منفجر کرد.

2079709

دیدگاه‌ها