کد خبر : 2068538 | 21 شهریور 1403 ساعت 09:12 | 13.9K بازدید | 43 دیدگاه

چند موقعیت پنجاه درصدی دادیم؛

تحلیل و بررسی: دفاع ایران منطقی بود!

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی ایران در دیدار با امارات نسبت به بازی با قرقیزستان عملکرد بهتر و اصولی‌تری داشته است.

تحلیل و بررسی: دفاع ایران منطقی بود!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی حسینی‌نسب، مربی سابق پرسپولیس و کارشناس فوتبال ایران، در خصوص عملکرد تیم ملی در دیدار برابر امارات که با نتیجه یک بر صفر به سود ایران به پایان رسید، گفت: چهار تغییری که نسبت به بازی با قرقیزستان داشتیم، نشان دهنده آنالیز خوب امارات بود. از کار انداختن هافبک‌های امارات کار خوبی بود که انجام دادیم و مهم‌تر از آن، هدف قرار دادن عمق دفاعی امارات یکی دیگر از کارهای مثبت تیم ملی در این بازی بود.

او ادامه داد: با وجود اینکه در نیمه اول مالکیت بیشتر برای امارات بود، ولی موقعیت‌های ایران بیشتر از حریف بود‌. تیم ملی ایران با کم کردن فاصله در خطوط موفق شد موقعیت خاصی به حریف ندهد و با سماجت قایدی به گل خارق‌العاده‌ای رسید.

2079512

حسینی‌نسب با اشاره به نیمه دوم بازی عنوان کرد: در نیمه دوم ذهنیت تیم ملی ایران بر حفظ نتیجه بازی بود و به دفاع منطقی و ضدحملات روی آورد. با همین تاکتیک می‌توانستیم به ۲-۳ گل برسیم اما کمی بازی را راحت گرفته بودیم و از موقعیت‌ها استفاده نکردیم. زمانی که با یک گل از حریف جلو هستی، حاشیه امنی برای خود نداری.

سرمربی سابق سایپا در ادامه گفت: رفته رفته به علت عقب نشستن تیم و جناح راستی که داشت آسیب پذیر می‌شد، موقعیت‌های پنجاه درصدی به امارات دادیم که ممکن بود یکی از آنها برایمان خیلی ناراحت کننده شود. اگر آن پنالتی مردود اعلام نمی‌شد، به خاطر نزدن آن گل‌ها خودمان را نمی‌بخشیدیم. در این بازی نسبت به بازی اول بهتر و اصولی‌تر بازی کردیم برای دقایق بازی برنامه داشتیم این برد پنجاه درصد صعودمان را تضمین می‌کند.

دیدگاه‌ها