کد خبر : 2068534 | 21 شهریور 1403 ساعت 09:00 | 16.8K بازدید | 26 دیدگاه

حسن کادش، نامی که هرگز از یاد برانکو نمی‌رود

مدافع الاتحاد در دیدار برابر تیم ملی چین موفق شد نخستین گل‌های خود را برای تیم ملی عربستان به ثمر برساند.

حسن کادش، نامی که هرگز از یاد برانکو نمی‌رود

به گزارش "ورزش سه"، حسن کادش، مدافع تیم ملی فوتبال عربستان سعودی، در دومین بازی از دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2026، موفق شد اولین گل‌های ملی خود را به ثمر برساند. پس از آنکه تیم چین در دقیقه ۱۴ بازی پیش افتاده بود، کادش با یک ضربه سر در دقیقه ۳۹ گل تساوی را به ثمر رساند.

این اولین گل ملی برای کادش در نهمین بازی با پیراهن تیم ملی کشورش بود که به‌ثمر می‌رسید. او در شش بازی به‌عنوان بازیکن اصلی و در سه بازی دیگر به‌عنوان تعویضی به میدان رفته است. از این بازی‌ها، شش بازی در این دوره از مسابقات انتخابی جام جهانی و دو بازی در مسابقات قبلی جام ملت‌های آسیا بوده است، به علاوه یک بازی دوستانه.

2079560

حسن کادش، مدافع چپ تیم ملی عربستان سعودی، سومین مدافع سعودی است که در یک بازی از مرحله انتخابی جام جهانی، موفق به زدن دو گل در یک مسابقه می‌شود. او در بازی با تیم ملی چین دو گل به ثمر رساند و نتیجه را از شکست 0-1 به پیروزی 2-1 تغییر داد.

قبل از کادش، تنها دو مدافع سعودی دیگر موفق به زدن دو گل در یک بازی انتخابی شده بودند: رضا تکبر و حسین عبدالغنی، دو ستاره پیشین تیم ملی عربستان. تکبر در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۰۸، با زدن دو گل در پیروزی 2-1 تیم سعودی مقابل لبنان، به این موفقیت رسید. حسین عبدالغنی نیز در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۰۱، دو گل از شش گل تیم عربستان به تیم مغولستان را در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ به ثمر رساند.

گل‌های کادش باعث شد تا چین بیش از قبل غرق در بحران شود و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی نام آشنای چینی‌ها، به درهای خروج نزدیک شود.

دیدگاه‌ها