کد خبر : 2068532 | 21 شهریور 1403 ساعت 08:48 | 19.8K بازدید | 22 دیدگاه

طباطبایی: در استقلال از نام من سوءاستفاده نکنید!

هادی طباطبایی درباره مسائل مختلفی از کانون مربیان، تیم ملی و باشگاه استقلال صحبت کرد.

طباطبایی: در استقلال از نام من سوءاستفاده نکنید!

به گزارش "ورزش سه"، هادی طباطبایی پیشکسوت فوتبال در پایان جلسه کانون مربیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه کانون مربیان را امروز با حضور تعدادی از اصحاب رسانه برگزار کردیم. امیدوارم بتوانیم تعامل خوبی با اصحاب رسانه داشته باشیم و با نقشه راه درست بتوانیم در جامعه فوتبال اثرگذار باشیم. در این دوره از کانون مربیان روندی را در راستای اصلاح اساسنامه شروع کردیم تا اساسنامه‌ای جامع و همراه با سندهای بالادستی مثل فدراسیون فوتبال و AFC و فیفا تنظیم شود. علاوه بر این به تنظیم آیین‌نامه داخلی کانون پرداختیم و در کنار آن چارت کانون را درست کردیم. در واقع مشغول ساختارسازی درست هستیم تا بتوانیم در آینده مؤثرتر باشیم و کانون مربیان را از یک عنوان به سمتی ببریم که به اجرا برسیم.

او در واکنش به اینکه کانون‌های دیگری با همین عنوان وجود دارد، گفت: در کشور ما برای اصناف مختلف انجمن‌های متعددی وجود دارد و مربیان هم از این مسئله مستثنی نیستند ولی آن چیزی که بر عهده ماست این است که زیر نظر وزارت کشور و طبق قانون فعالیت کنیم و ما هم همین کار را انجام می‌دهیم.

«مشکلی که همیشه کانون مربیان با آن مواجه بوده بحث حضور در مجمع فدراسیون فوتبال و حق رأی بوده. فکر می‌کنید بتوان این تابوشکنی را انجام داد؟» وی به این سوال اینگونه پاسخ داد: در سالیان اخیر مقاومت‌هایی وجود داشته که کانون جزء مجمع نباشد. طبق قوانینی که در دنیا وجود دارد ما می‌توانیم عضو مجمع کانون مربیان باشیم و در این باره باید تعامل با فدراسیون فوتبال ایجاد شود. خودمان را سوای از فوتبال ایران نمی‌دانیم. ما و فدراسیون می‌توانیم به عنوان بازوهای همدیگر به پیشرفت فوتبال کمک کنیم.
امسال بیشتر به دنبال آن هستیم که به جای قرار گرفتن در مقابل این مقاومت‌ها، کانون را به لحاظ ساختاری و محتوایی کامل‌تر کنیم و قطعا هدفمان این است که عضو مجمع فدراسیون فوتبال باشیم. این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد.

ویدئو: 352583

بازیکن سال‌های دور تیم ملی درباره حواشی بازی با قرقیزستان و ادامه مسیر رسیدن به جام جهانی افزود: متاسفانه تیم ملی ما با آن تیمی که از لحاظ کیفی انتظار داریم فاصله دارد. از لحاظ فردی خوبیم ولی در حرکت‌های تیمی آن کیفیت لازم را نمی‌بینیم. بازیکنان ما همه باکیفیت هستند ولی انتظار از آنها بیشتر است. البته نمی‌توان فقط بازیکنان را مقصر دانست. در کنار اینها کادر فنی و تیم پشتیبان هم هستند که باید کارشان را درست انجام دهند. به این شکل بخواهیم پیش برویم در ادامه مسیر کارمان سخت خواهد شد. در چند سال اخیر فوتبال دنیا و منطقه پیشرفت کرده، اما ما در جا زده‌ایم و اگر به خودمان نیاییم در آینده به مشکل خواهیم خورد.

طباطبایی در واکنش به اینکه هر از گاهی نامش پیرامون حضور در باشگاه استقلال مطرح می‌شود، پاسخ داد: در این سال‌ها از اسم من خیلی استفاده شده و در آخرین بار تا شنیدم بلافاصله آن را تکذیب کردم چون آقایان یاد گرفته‌اند با آوردن اسم ما هواداران را آرام کنند و بعد هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند. این رفتار جوانمردانه‌ای نیست که از اسم افراد سوءاستفاده می‌کنند.

ویدئو: 352584

پیشکسوت استقلال درباره حال و روز این باشگاه اظهار داشت: استقلال حدود یک دهه است که مشکل دارد. مدیرانی که در این مدت آمده‌اند کاری از پیش نبرده‌اند و اثر اقداماتشان را هنوز داریم می‌بینیم. تا زمانی که افراد تکراری و برنامه‌های تکراری در فوتبال ما وجود داشته باشد نباید به پیشرفت فکر کنیم. بهتر است هر چه زودتر به سمت تخصص گرایی در فوتبال برویم.
کار درست این است که برای هر باشگاه بین ساختارهای مدیریتی و فنی و بازیکنان و طرفداران و از همه مهمتر سابقه تیم تناسب وجود داشته باشد اما به نظر خودتان در استقلال این تناسب وجود دارد؟ مسلم است که وجود ندارد.

او در این خصوص که در مثلث هلدینگ، مدیریت استقلال و جواد نکونام کدام را مقصر می‌داند، تاکید کرد: در حواشی اخیر و مشکلاتی که به وجود آمده قطعا هلدینگ، مدیریت و نکونام هم در نتیجه گیری و هم در عدم نتیجه گیری دخیل هستند و فعلا نمی‌توانم بین آنها درصدبندی کنم. حالا اینکه مقصر شرایط فعلی کیست باید کارشناسی شود. وقتی کادر فنی و تیم تمرکز و آرامش نداشته باشد قطعا نباید انتظار نتیجه گرفتن داشت. در کل باید بررسی کنیم که کدام بخش کارش را درست انجام نداده و کدام بخش توان نداشته کارش را انجام دهد و چه بخشی اثر گذاشته تا بخشی دیگر نتواند کارش را درست انجام دهد!

ویدئو: 352585

وی درباره نیاز استقلال برای دیدارهای دیدارهای آتی (الغرافه، پرسپولیس، السد) افزود: استقلال در این فرصت کوتاه خیلی زمان ندارد که به لحاظ تاکتیکی کار خاصی انجام دهد. آنچه فعلا بیش از هر چیزی به استقلال کمک می‌کند تزریق آرامش است تا بازیکنان با ذهنیت برنده شدن و روحیه بالا مقابل حریفان قرار بگیرند.

هادی طباطبایی در این باره که گفته می‌شود پیشکسوتان استقلال یک صدا نیستند، گفت: آیا شما صدای واحدی بین باشگاه استقلال و پیکسوتان می‌بینید؟ ما پیشکسوتان باید چه کاری انجام دهیم؟ با چه کسی در باشگاه باید صحبت کنیم؟ شما خودتان در هیات مدیره استقلال یک فرد فوتبالی سراغ دارید؟ آقای کارخانه به عنوان ورزشکار قابل احترام است، دیگر عزیزان هم قابل احترام هستند اما اگر بحث فوتبالی کنیم کدامشان می‌تواند جواب بدهد؟

او در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه هادی طباطبایی به دنبال جایگاهی بالاتر از سرپرستی است، اظهار داشت: تا این لحظه برای سرپرستی یا هر پست دیگری در باشگاه استقلال هیچ پیشنهاد رسمی‌ای دریافت نکرده‌ام. حالا شما بگویید جایگاه من و امثال من در استقلال کجاست؟ به زودی درباره مباحث زیادی صحبت خواهم کرد که الان فرصت مناسبی برای مطرح کردنش نیست.

دیدگاه‌ها