کد خبر : 2068168 | 20 شهریور 1403 ساعت 04:11 | 48K بازدید | 16 دیدگاه

برای این تصمیم از خیلی‌ها مشورت گرفتم

لژیونر ایرانی جدید لیگ عراق: منتظر یک فرصت هستم

لیگ عراق حالا با داشتن 25 بازیکن ایرانی در دو سطح نخست فوتبال خود تبدیل به یک لیگ مطلوب برای بازیکنان ایرانی شده است.

لژیونر ایرانی جدید لیگ عراق: منتظر یک فرصت هستم

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته خبری مبنی بر انتقال یک بازیکن ایرانی دیگر به عراق منتشر شد تا در نهایت این لیگ، بعد از فوتبال آلمان که در تمامی سطوح آن نزدیک به 40 بازیکن ایرانی بازی می‌کنند دومین لیگ فوتبال جهان باشد که بیش از 25 بازیکن ایرانی در آن توپ می‌زنند. حال علی مبارکی جدیدترین لژیونر ایرانی فوتبال عراق است که به تازگی راهی تمرینات تیم شارقورنا عراق شده تا بتواند در لیگ این کشور بازی کند. این هافبک 30 ساله سابق حضور در تیم‌های تراکتور و سپاهان را داشته و در سال گذشته مدتی در تیم ب اسپورتینگ لیسبون بازی کرد. او در گفت‌وگو با ورزش سه درباره این انتقال گفت: برای انتخاب تیم جدیدم عجله نکردم چون چند پیشنهاد خوب داشتم اما در نهایت تصمیم گرفتم در فوتبال عراق به کارم ادامه دهم.

وی ادامه داد: پیش از من چند بازیکن ایرانی دیگر هم در فوتبال عراق سابقه بازی داشتند که حالا من جدیدترین لژیونر ایرانی در فوتبال این کشور هستم. البته پیش از عقد قرارداد با چند نفر از پیشکسوتان و مربیان مشورت کردم.

هافبک میانی ایرانی تیم شارقورنا گفت: به عنوان یک هافبک دفاعی هرجایی که بودم، آمار خوبی به جا گذاشتم. در لیگ جمهوری آذربایجان سابقه بازی دارم و چندین‌بار در تیم منتخب هفته قرار گرفتم و حالا می‌خواهم در فوتبال آسیا بدرخشم.

مبارکی معتقد است شرایط فنی فوتبال عراق خوب است و در این خصوص تصریح کرد: حداقل فوتبال عراق از نظر کیفیت زمین و بازیکنان خارجی سطح قابل قبولی دارد. خیلی از تیم‌ها سعی می‌کنند فوتبال را روی زمین بازی کنند که این طرز تفکر به پیشرفت فوتبال من که یک هافبک دفاعی هستم خیلی کمک می‌کند.

هافبک جدید این تیم عراقی خاطرنشان کرد: از دسته‌های پایین پرتغال و ترکیه پیشنهاد داشتم و از لیگ برتر جمهوری آذربایجان هم یک تیم خواهان من بود اما تصمیم گرفتم در فوتبال آسیا باشم. مطمئنم این انتخاب سکوی پرتاب من خواهد بود.

مبارکی همچنین در پایان تاکید کرد: در زمان کارلوس کی‌روش همه خاطرمان هست که خیلی از بازیکن‌ها بودند که بدون اینکه مردم بشناسند به تیم ملی رسیدند. تمام آنها ستاره شدند و قول می‌دهم که اگر فقط یک فرصت از سوی امیر قلعه‌نویی به من برسد با تمام وجود تلاش می‌کنم تا برای پیراهن تیم ملی کشورم بجنگم.

دیدگاه‌ها