کد خبر : 2068122 | 20 شهریور 1403 ساعت 02:34 | 12.6K بازدید | 9 دیدگاه

احتمال آشوب در دالیان

اطلاعیه پلیس: به بازیکنان نزدیک نشوید

عصبانیت مردم چین از شکست سنگین برابر تیم ملی ژاپن نگرانی‌های امنیتی را برای پلیس این کشور به همراه داشته است.

اطلاعیه پلیس: به بازیکنان نزدیک نشوید

به گزارش "ورزش سه"، شکست سنگین و ۰-۷ تیم ملی چین برابر تیم ملی ژاپن در دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ باعث شده است که هواداران فوتبال این کشور به شدت از بازیکنان این تیم انتقاد کنند.

عصبانیت مردم چین از این شکست سنگین به جایی رسیده است که صحبت‌هایی درباره ورود به زمین و دوره کردن بازیکنان تیم ملی این کشور پس از بازی برابر عربستان به گوش می‌رسد و این موضوع به حدی جدی شد که پلیس چین در آستانه بازی بعدی به هواداران چینی هشدار داد که باید بلافاصله پس از پایان بازی ورزشگاه را ترک کنند و حق دوره کردن بازیکنان را ندارند.

تیم ملی چین که در اولین دیدارش برابر ژاپن در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد با هفت گل شکست خورد، حالا باید در ورزشگاه دالیان در تاریخ دهم سپتامبر (۲۰ شهریور) روبه‌روی تیم ملی عربستان به میدان برود.

این تیم با هدایت برانکو ایوانکوویچ در گروه C در کنار ژاپن، استرالیا، عربستان، بحرین و اندونزی برای حضور در جام جهانی رقابت می‌کند. آنها حالا در جوی ناراحت کننده و در حالی که با انتقادهای شدیدی از سوی همه هواداران روبه‌رو هستند برای بازی برابر عربستان آماده می‌شوند.

بازیکنان چینی در حال حاضر در هتل هیلتون در دالیان اقامت دارند و همین باعث شده است که بسیاری از هواداران این تیم به طعنه پست‌هایی را در این باره منتشر کنند که آنها پس از قبول شکست ۰-۷ همچنان در هتل مانده‌اند. یکی از آنها حتی به تنهایی روبه‌روی هتل رفت و بنری در دست داشت که روی آن نوشته شده بود:  «شرمساری ۰-۷».

با وجود سرمایه‌گذاری قابل توجه و زیرساخت‌هایی که دولت چین در اختیار تیم ملی این کشور قرار داده و آکادمی‌هایی که برای پرورش بازیکنان در نظر گرفته شده است، تیم ملی این کشور در چند سال اخیر در رقابت‌هایی مانند جام ملت‌های آسیا هم عملکرد خوبی نداشته هواداران چینی مدت‌ها است که از آنها روی برگردانده‌اند.

وقتی که این تیم عملکردی ضعیف در دیداری دارد که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، هواداران چینی با الفاظ رکیک و ناراحت کننده با بازیکنان برخورد می‌کنند، علیه فدراسیون شعار می‌دهند و خواهان پس گرفتن پول بلیت‌هایشان می‌شوند.

انتظار می‌رود که اعتراضات گسترده‌ای از سوی تماشاگران برای دیدار برابر عربستان شکل بگیرد و همین باعث شده است که پلیس چین به صورت جدی به آنها هشدار دهد که تنها تماشاگرانی که بلیط در اختیار دارند می‌توانند پس از بررسی امنیتی و کارت شناسایی وارد ورزشگاه شوند. در صورتی که هواداران شعارهای توهین‌آمیزی را در مسیر رسیدن به ورزشگاه سر دهند یا بنری در دست داشته باشند به آنها برخورد می‌شود.

پلیس همچنین به تماشاگران هشدار داده است که پس از پایان بازی باید فورا ورزشگاه را ترک کند و حق ماندن روی سکوها را ندارند. افرادی که این قوانین را نقض کنند به عنوان مجرم بازداشت می‌شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

با توجه به این که جام جهانی قرار است با ۴۸ تیم برگزار شود، تعداد سهمیه تیم‌های آسیایی حاضر در این مسابقات به ۸.۵ تیم رسیده است.

دیدگاه‌ها