کد خبر : 2068107 | 19 شهریور 1403 ساعت 12:43 | 3.3K بازدید | 4 دیدگاه

چمن ورزشگاه مدرن مشهد مرده است

آذرباد: جوان‌ها از فرصتتان استفاده کنید!

محسن آذرباد نسبت به شرایط تیم ذوب‌آهن و وضعیت این تیم در ادامه فصل صحبت کرد.

آذرباد: جوان‌ها از فرصتتان استفاده کنید!

به گزارش "ورزش سه"، فصل جدید مسابقات فوتبال ایران در شرایطی آغاز شده که تیم‌های استقلال و پرسپولیس با توجه به فرایند بازسازی ورزشگاه آزادی و همچنین وضعیت ورزشگاه تختی، اولین مسابقات خود در لیگ بیست و چهارم را خارج از پایتخت برگزار کردند و همچنین تیم ذوب‌آهن، سپاهان و چادرملو اردکان به‌عنوان سه تیم دیگر فوتبال ایران در این فصل از رقابت‌ها، خانه به دوش بودند.

تیم ذوب‌آهن فصل جدید را با سه تساوی آغاز کرده و این در حالی است که آنها ورزشگاه فولادشهر را برای برگزاری دیدار تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان در اختیار فدراسیون قرار دادند و هر سه بازی نخست فصل جدید را خارج از شهر خودشان برگزار کردند.

اکنون با محسن آذرباد، هافبک باتجربه ذوبی‌ها درباره شروع فصل آنها صحبت کردیم و او در ابتدا در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه"، از روند امتیازگیری ذوبی‌ها صحبت کرد و گفت: اگر بخواهم واقع‌بینانه درباره شروع فصل صحبت کنم، در این سه بازی می‌شد که امتیازات بیشتری بگیریم ولی متاسفانه نشد. کمترین حق ما از این سه بازی این بود که بتوانیم حداقل 7 امتیاز بگیریم. هر سه بازی ما تقریبا خارج از خانه بود و روی کاغذ بد نبود اما می‌شد بهتر از این نتیجه بگیریم.

او ادامه داد: بازی اول با تیم پرسپولیس بود که بازی سختی بود. مقابل قهرمان سال قبل بازی می‌کردیم اما حقیقتاً می‌توانستیم خیبر و هوادار را ببریم. روی یک غفلت و چون تیم ما نسبت به سال گذشته جوان‌تر شده، امتیاز از دست دادیم. امیدوار هستیم در ادامه بتوانیم امتیازات خوبی بگیریم و جایگاه ذوب‌آهن در جدول را بالاتر ببریم.

آذرباد همچنین تاکید کرد: بازیکنانی که جذب شدند، بازیکنان مدنظر کادر فنی بودند و رفته‌رفته به هماهنگی لازم می‌رسیم. این اتفاق زمان‌بر است چون نصف تیم عوض شده و امیدوار هستیم شرایط به گونه‌ای پیش برود که هم برای خودشان وضعیت خوب باشد و هم به تیم ذوب‌آهن در ادامه مسابقات کمک کنند.

2029993

هافبک تیم ذوب‌آهن اصفهان در مورد مسئله خانه به دوش بودن این تیم گفت: چمن یک ورزشگاه اگر در آن بازی برگزار نشود، اصطلاحاً چمن مرده است. وقتی مسابقه‌ای برگزار نشود، رسیدگی کمتری است و تصور من از چمن ورزشگاه امام رضا خیلی بهتر بود اما واقعا کیفیت خوبی نداشت. به نظر من اصلا خوب نبود و باید بیشتر رسیدگی کنند. زمین اراک زمین خوبی بود و زمین خیبر هم به نظرم مناسب نبود. قسمتی از چمن ورزشگاه حالت گِل داشت و وقتی پا می‌گذاشتی انگار روی باتلاق پا می‌گذاری. واقعا زمین خطرناک بودی و نزدیک هجده قدم اصلا نمی‌‎شد توپ را کنترل کرد.

او همچنین به مسئله تغییر میانگین سنی تیمشان واکنش نشان داد و گفت: این یکی از معضلات فوتبال ایران است که متاسفانه نسبتا جوان خوبی نداریم که خیلی تاپ‌لول باشند. بازیکن 20-19 ساله جوان است نه آنکه سن‌وسال‌اش به 25 رسیده است. اگر بخواهی دقیق نگاه کنی آن جوان نیست و از نظر سنی فقط در فوتبال ایران آن‌ها جوان محسوب می‌شوند. در تیم ما چند جوان خوب داریم که از نظر سنی شرایط خوبی دارند و اگر قدر خودشان را بدانند می‌توانند به جاهای خوبی برسند و ذوب‌آهن از همان دسته تیم‌هایی است که رنج سنی‌اش 26-25 است. در مجموع 4 بازیکن بالای سی سال احتمالا داریم و جوانان تیم ما زیاد هستند و امیدوار هستم همه آن‌ها از این موقعیت که در اختیارشان قرار گرفته به خوبی استفاده کنند. الان در فوتبال ایران هر کسی 4-3 بازی خوب باشد، استعداد (تلنت) محسوب می‌شود و با بالاترین رقم انتقال پیدا می‌کند. قدیم اصلا این‌طور نبود و بازیکنان واقعا خوب بودند و خیلی سخت جابه‌جا می‌شدند. الان هر کسی مقداری حرفه‌ای باشد و قدر خودش را بداند، می‌تواند به جاهای خوبی برسد.

تیم محمد ربیعی که بعد از تعطیلات فیفادی قرار است سه بازی بسیار سخت را تجربه کند و آذرباد درباره دیدارهای سخت این تیم گفت: امسال بازی راحت وجود ندارد و تیمی از نظر منِ بازیکن، از قبل برنده نیست. این سه بازی برای تیم ما خیلی مهم است و عیار تیم ما را مشخص خواهد کرد. بعد از تراکتور، سپاهان و فولاد هم با آلومینیوم اراک و استقلال بازی داریم که در مجموع بازی‌های سختی است. قطعا بازی‌های قشنگی می‌شود و امیدوار هستم ما هم امتیازهای خوب و کاملی بگیریم تا جایگاه جدولی‌مان بهتر شود.

دیدگاه‌ها