کد خبر : 2067983 | 18 شهریور 1403 ساعت 21:01 | 12.1K بازدید | 43 دیدگاه

وقتی دیدگاه مربی، بازیکن و باشگاه تفاوت دارد؛

واکاوی موضع‌گیری مهم مورایس درباره آینده دانشگر

ژوزه مورایس چند روز پس از اخباری پیرامون محمد دانشگر و پیشنهادی که از امارات دریافت کرده، یک استوری درباره او و دیدگاه‌های خودش منتشر کرد.

واکاوی موضع‌گیری مهم مورایس درباره آینده دانشگر

به گزارش "ورزش‌ سه"، سرمربی پرتغالی سپاهان در این استوری ضمن تایید خبر دریافت پیشنهاد از سوی باشگاه اماراتی برای جذب محمد دانشگر، موضع جالب توجهی در رابطه با آن اتخاذ کرده و تاکید دارد که او کسی نیست که بخواهد مقابل جدا شدن بازیکنی که یکی از نفرات کلیدی تیم او به شمار می‌رود قرار بگیرد. مورایس خودش را در قبال نتایج تیم نفر اول در مقام پاسخگویی می‌داند و با این موضع‌گیری به صورت غیرمستقیم به این مسئله اشاره داشته که چه با وجود دانشگر و چه بدون حضور او سپاهان به کارش ادامه خواهد داد و بازیکن دیگری که شایستگی لازم را داشته باشد جانشین او می‌شود.

با این حال چراغ سبز مورایس برای جدایی دانشگر به معنای پایان همکاری این مدافع با سپاهان نیست. او یک فصل دیگر با طلایی‌ پوشان فوتبال ایران قرارداد دارد و جدایی او با وجود عدم مخالفت مورایس که نفر اول کادر فنی تیم است به رضایت مدیران باشگاه هم نیاز دارد.

مورایس با کارنامه‌ای بلند و تجربیاتی فراوان از حضور در باشگاه‌های درجه اول اروپایی به ایران آمده و در این مسیر فرآیند جدایی بازیکنان بزرگی را لمس کرده است. در اینتر، رئال مادرید و چلسی او شاهد پایان همکاری با ستاره‌‎های بزرگی شده که گاهی برخلاف میل کادر فنی و براساس مصالح باشگاه رقم خورده است و البته گاهی هم برعکس. در برخی اوقات هم اصرار بازیکن مقابل مخالفت باشگاه و کادر فنی بوده، اما درنهایت این اصرار به نتیجه رسیده است. این همان مفهومی است که سرمربی پرتغالی سپاهان از انتشار دو استوری که یکی درباره جدایی احتمالی دانشگر و دیگری درباره جدایی برخی دیگر از نفرات تیم نظیر حسین‌نژاد و قربانی، به آن اشاره دارد. 

2078636
با وجود اخبار متفاوتی که پیرامون محمد دانشگر طی روزهای اخیر وجود داشته، او در تمرینات حضور مداوم دارد و آماده مصاف بعدی طلایی پوشان در لیگ مقابل ملوان می‌شود.

در واقع مورایس به فوتبال به مثابه یک صنعت پول‌ساز نگاه می‌کند که می‌تواند از طریق خرید و فروش هوشمندانه بازیکنان سود قابل توجهی را به باشگاه‌ها برساند و از طرف دیگر نمی‌خواهد به عنوان بزرگتر بازیکنان که باید نقش پدری هم برای آنها ایفا کند، مقابل آرزوهای شاگردانش قرار بگیرد که به دنبال پیشرفت و تجربه حضور در کشور دیگری هستند که هم درآمد بیشتری برای آنها ایجاد شود و هم فوتبال‌شان را در فضایی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهتر ادامه بدهند. ضمن اینکه مورایس هم به نظر نمی‌رسد به مانند محرم نویدکیا که بارها به این موضوع اشاره کرده، تمایلی برای کار کردن با بازیکنانی داشته باشد که دل‌شان با باشگاه و تیم فعلی‌شان نیست و اندیشه‌های متفاوتی با هدف تیم را در سر پرورش می‌دهند.

سرمربی پرتغالی سپاهان با در نظر گرفتن تمامی این موارد اقدام به انتشار استوری درباره دانشگر کرد و تاکید دارد با جدایی او مشکلی نخواهد داشت و به کارش ادامه می‌دهد. با این حال این دیدگاه مورایس به معنای جدایی محمد دانشگر نیست و مدیران باشگاه در شرایطی که وضعیت سیاوش یزدانی مشخص نیست و حنانوف و محمدی دو مدافع تخصصی دیگر تیم هستند، به هیچ وجه قصدی برای صدور رضایت‌نامه این بازیکن برای پیوستنش به اتحاد کلبا ندارند. 

با این وصف مدافع میانی باتجربه طلایی پوشان حداقل یک فصل دیگر در اصفهان باقی خواهد ماند و باید دید پس از اینکه قرارداد سه ساله‌اش که پس از جدایی از استقلال به سپاهان با محمدرضا ساکت، مدیرعامل وقت طلایی پوشان امضا کرد، در پایان سال سوم تمدید خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها