کد خبر : 2067951 | 18 شهریور 1403 ساعت 18:58 | 37.6K بازدید | 134 دیدگاه

نمی‌شود استقلال را با روش شما اداره کرد

یادداشت: رک و صریح با احمد شهریاری ‌

آشفتگی‌های استقلال در این روزها با وجود یک مالک ثروتمند، نتیجه روندی است که در آن باشگاه حاکم شده است.

یادداشت: رک و صریح با احمد شهریاری ‌

به گزارش "ورزش سه"، هواداران استقلال یکی از دوره‌های عجیب و سردرگمی را در تاریخ این باشگاه تجربه می‌کنند. در آستانه آغاز بازی‌های لیگ نخبگان و دربی پایتخت، شرایط این تیم نامشخص است و هلدینگ خلیج فارس و نماینده آنها در باشگاه استقلال، نتوانسته‌اند انتظارات را برای مهار بحران‌های اخیر برآورده کنند.

احمد شهریاری که به عنوان نماینده تام الاختیار هلدینگ در باشگاه استقلال مأموریت رتق و فتق مسائل مدیریتی را دارد، این روزها و بخاطر برخی تصمیمات از جمله انتخاب ایوایلو پتف، مورد انتقاد هواداران قرار گرفته و حتی جواد نکونام نیز روز گذشته و بدون نام آوردن از وی، به انتقاد از عملکرد هلدینگ خلیج فارس پرداخت.

در همین خصوص، بد نیست نگاهی بیندازیم به یادداشتی از قلم محمد نوری‌فر، مدیررسانه‌ای سابق استقلال که درخصوص وضعیت و شرایط کنونی استقلال تحت مالکیت هلدینگ خلیج فارس به رشته تحریر درآورده است:

احمد شهریاری بدون آنکه چندان در رسانه‌ها آفتابی شود یا پاسخگوی انتقادها باشد، قصد دارد صرفا با تجربه مدیریت در یک باشگاه منحل شده، بی‌ریشه و پاسکاری شده بین تهران و قم (صبا) و با روابطی که از آن دوران دارد، یکی از معتبرترین باشگاه‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا را اداره کند.

2076210

اما واقعیت را باید خیلی صریح و بی‌تعارف برای احمد شهریاری نوشت:

استقلال را نمی‌توان با یک مدیرعامل کم‌‌اختیار و مدام در حال کسب اجازه از رییس هیئت مدیره اداره کرد. نمی‌شود بدون هماهنگی با کادر فنی تیم بزرگی مثل استقلال بازیکن بی‌کیفیت خارجی جذب کرد. استقلال را نمی‌توان با دفترچه تلفن بازمانده از دوران صبا پیش برد.

شاید بتوان رفیق آن دوران، محمدحسین ضیایی را با تحریف تاریخ به عنوان رییس آکادمی منصوب کرد یا مصطفی کارخانه را با وجود گرایش به پرسپولیس، وارد هیئت مدیره استقلال کرد اما در کوتاه مدت یعنی همین روزها متوجه خواهید شد که تفاوت بزرگ استقلال با صبای بدون طرفدار در چیست؟

مثل ایده اشتباه تغییر اسم استقلال که به دلیل اعتراض هواداران میلیونی، به نتیجه نرسید.

نابلدی‌های هلدینگ خلیج فارس برای اداره باشگاه بزرگ استقلال در این مدت، برکناری مدیرعامل در کورس قهرمانی و پنج هفته مانده به پایان لیگ یا برکناری سرمربی در هفته سوم که هر دوی این تغییرات می‌توانست در پایان فصل انجام شود یا دخالت‌‌های نابجا و اظهارنظرهای عجیبی مثل ایراد گرفتن از استپ کردن بازیکنان، گودی یا کبودی زیر چشمشان یا قطع شدن سرویس تغذیه اعضای تیم، همگی این عوامل نشان می‌دهد که باید منتظر بود تا دولت جدید هر چه زودتر مدیران هلدینگ را تغییر دهد.

محمد نوری‌فر

دیدگاه‌ها