کد خبر : 2067930 | 18 شهریور 1403 ساعت 17:28 | 21.3K بازدید | 125 دیدگاه

معضل بزرگ ما بی‌ثباتی است؛

لطیفی: استقلال باید کریم باقری خودش را پیدا کند

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است آبی‌ها در شرایط فعلی به فردی نیاز دارند که به آنها برای رسیدن به ساحل آرامش کمک کند.

لطیفی: استقلال باید کریم باقری خودش را پیدا کند

به گزارش "ورزش‌ سه"، استقلال روزهای پرآشوبی را پشت سر می‌گذارد؛ جایی که عدم کسب نتیجه مطلوب در سه هفته ابتدایی لیگ برتر سبب شده تا اختلاف مدیران باشگاه و جواد نکونام علنی شود و در این بین هواداران خود را در فصلی که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ باشگاه آماده رقابت در لیگ برتر و کسب قهرمانی شده، قربانی اتفاقات رخداده می‌دانند و امیدوارند بهترین تصمیم برای بازگشت استقلال به ریل موفقیت در سریعترین زمان ممکن اتخاذ شود و ثبات بر فضای تیم حکم فرما گردد.

در این بین علی لطیفی هم پیشنهادی برای خروج استقلال از بحران دارد. این پیشکسوت سابق استقلال در گفت‌وگویی با "ورزش‌ سه"، ضمن حمایت از جواد نکونام پیشنهادی را برای بازگشت آبی پوشان به ساحل آرامش مطرح کرده که در ادامه، صحبت‌های او را می‌خوانید.

*باید دنبال راهکاری برای ایجاد ثبات بود
با توجه به اینکه امسال بهترین فصل یارگیری استقلال طی یک دهه گذشته و با در نظر گرفتن اینکه بی‌ثباتی بزرگترین چالش استقلال در یک دهه اخیر بوده است، باید به دنبال راهکاری بود تا ثبات به تیم بازگردد و اجازه تکرار اتفاقات اشتباه گذشته را گرفت. یکی از دلایل حمایت قاطع من از جواد نکونام همین موضوع است. این روزها جواد نکونام فشار بسیار زیادی را متحمل می‌شود و باید به او حداقل تا بازی به پرسپولیس فرصت داد؛ چرا که یک مربی حداقل به 5 هفته نیاز دارد.

*استقلال باید کریم باقری خود را پیدا کند
اما معضلی که در استقلال وجود دارد و به جواد نکونام هم گفته‌ام، تیم نیاز به فردی دارد که سال‌ها در استقلال بوده باشد و جایگاه مناسبی هم نزد هواداران داشته باشد. مثل کریم باقری که در پرسپولیس سال‌ها کار فنی نمی‌کرد، اما به عنوان یک بزرگتر، تیم را جمع می‌کرد. چند مربی رفتند ولی کریم می‌ماند و پرسپولیس هم با صلابت پیش رفت. خدا را شکر در استقلال از این افراد کم نداریم. به عنوان مثال مهدی پاشازاده. او سال‌هاست که در فوتبال حضور دارد. من اختلافاتی هم در ابعاد فنی با مهدی پاشازاده دارم، ولی واقعیت این است که از پتانسیل امثال پاشازاده استفاده نشد. البته افراد دیگری مثل رضا حسن زاده، سیروس دین محمدی، سهراب بختیاری زاده، جواد زرینچه، هادی طباطبایی و خیلی‌های دیگر. خیلی نفرات دیگر هم هستند.

*باید فردی بیاید که ارتباط دهنده و سخنور باشد
البته فردی که قرار است برای کمک به استقلال وارد شود علاوه‌بر کاپیتانی استقلال، محبوبیت در سکوها، جمع کردن حاشیه‌ها و .... باید بتواند شاخصه مدیریتی و قدرت سخنوری هم داشته باشد که این مورد آخر حتی از موارد قبلی هم مهم‌تر است. به نظرم کسی باید انتخاب شود که ارتباط‌ دهنده باشگاه و هواداران باشد و همینطور رابط مدیریت و کادر فنی هم باشد. من شخصا نظرم روی مهدی پاشازاده است و به نظرم او می‌تواند در این برهه دشوار با توانایی‌ها و تجربیاتی که دارد، به مجموعه استقلال برای خروج از فشار، رسیدن به ثابت و ایجاد آرامش کمک کند.

دیدگاه‌ها