کد خبر : 2067874 | 18 شهریور 1403 ساعت 13:42 | 21.7K بازدید | 57 دیدگاه

تمرکز روی خرید مهاجم

وسواس لاپورتا بعد از جدایی دردناک مسی

خوان لاپورتا از زمان جدایی لیونل مسی بیشتر روی تقویت خط حمله بارسلونا تمرکز کرده است.

وسواس لاپورتا بعد از جدایی دردناک مسی

به گزارش "ورزش سه"، از 22 خرید خوان لاپورتا برای بارسا از زمانی که او به صندلی ریاست برگشت، 12 بازیکن برای خط حمله جذب شده‌اند و پنج مدافع و پنج هافبک نیز در میانشان دیده می‌شود.

لاپورتا در آگوست 2021 چند ماه پس از تصدی ریاست بارسا مجبور شد عذر لئو مسی را بخواهد و خبر عدم تمدید با او را اطلاع داد. یک جدایی دردناک و باورنکردنی در حالی که همه منتظر تمدید قرارداد فوق ستاره آرژانتینی بودند. در نهایت مسی با گریه از بارسا رفت.

از آن زمان وسواس خوان لاپورتا این بود که خط حمله بارسا را تقویت کند تا نبود مسی و گل‌های او چندان به چشم نیاید. از 12 مهاجمی که در دوره دوم لاپورتا جذب بارسا شده اند، فقط لواندوفسکی، فران تورس و رافینیا در تیم باقی مانده‌اند و پائو ویکتور و دنی اولمو نیز به تازگی آمده‌اند.

در واقع اکثر خریدها موفق نبودند و به غیر از لواندوفسکی، کسی نتوانسته جای مسی را پر کند. چند ماه پس از انتخاب لاپورتا در سال 2021، بارسا با 11 بازیکن قرارداد امضا کرد که فقط دو نفر، فران تورس و اریک گارسیا هنوز با تیم ادامه می‌دهند. بقیه، امرسون رویال، عبده، یوسف دمیر، ممفیس، آگوئرو، اوبامیانگ، آلوز، آداما ترائوره ​​و لوک دی یونگ دیگر در بارسا نیستند. برای جذب آنها باشگاه 69.5 میلیون یورو هزینه کرد.

2078416

در فصل 23-2022، سرمایه‌گذاری 158 میلیون یورویی با جذب هشت فوتبالیست همراه بود. پنج تای آنها هنوز در بارسا هستند. آنها عبارتند از رافینیا، پابلو توره، کنده، لواندوفسکی و کریستنسن و سه نفر، کسیه، بیرین و مارکوس آلونسو، در نهایت این تیم را ترک کردند.

فصل گذشته، بارسا 33.4 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرد و شش بازیکن را به خدمت گرفت. 30 میلیون یورو برای ویتور روکه و 3.4 میلیون یورو نیز برای اوریول رومئو. ژوائو کانسلو و ژوائو فلیکس و همچنین گوندوگان و اینیگو مارتینز بازیکن آزاد بودند از این شش نفر، تنها مدافع میانی باسکی در بارسا باقی مانده است.

2078415

دیدگاه‌ها